Σταματά στα τρία νέα καταστήματα η ανάπτυξη του δικτύου των σούπερ μάρκετ Bazaar για το 2023

Δεν θα καταφέρει να ολοκληρώσει τελικά, καθώς φαίνεται, το πλάνο ανάπτυξης νέων καταστημάτων που είχε θέσει για το 2023 η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar.

Τον Δεκέμβριο του 2022 είχε αποφασιστεί η δημιουργία πέντε νέων ιδιόκτητων καταστημάτων μέσα στο 2023 εντός του λεκανοπεδίου της Αττικής. Πράγματι, άνοιξαν τα τρία από αυτά, δύο εντός δήμου Αθηναίων, το ένα κοντά στην πλατεία Αμερικής (Αγίου Μελετίου και Ιεροσολύμων) και το πρόσφατο στην Ακαδημία Πλάτωνος (Λένορμαν 124).

Το τρίτο κατάστημα άνοιξε στη Μεταμόρφωση Αττικής. Για τα δύο εναπομείναντα καταστήματα του στόχου, ο εμπορικός διευθυντής των σούπερ μάρκετ Bazaar, Παναγιώτης Τσαγκάρης, δήλωσε στο FOODReporter ότι «παρότι έχουν βρεθεί κι επιλεγεί οι χώροι, η κατασκευή και ο εξοπλισμός των καταστημάτων σε Αγία Παρασκευή και Ηλιούπολη -στο πλαίσιο της εντός Αττικής περιφερειακής ανάπτυξης- δεν θα έχουν προλάβει να ολοκληρωθούν πριν από τα τέλη Ιανουαρίου 2024, οπότε εκτιμάται ότι θα λειτουργήσουν τον Φεβρουάριο της ερχόμενης χρονιάς, εφόσον όλα κυλήσουν εντός σχεδίου».

Άλλωστε, ο κ. Τσαγκάρης σημείωσε, μιλώντας στο FOODReporter, ότι μέσα στην πρώτη εβδομάδα του μηνός Δεκεμβρίου αναμένεται να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο και να πραγματοποιηθεί και γενική συνέλευση μετόχων, ώστε να αποφασιστούν οι σχετικοί στόχοι για το 2024, αν δηλαδή τα σούπερ μάρκετ Bazaar θα κινηθούν προς νέα καταστήματα εντός ή και εκτός Αττικής ή θα επικεντρωθούν σε εσωτερικές ανακαινίσεις καταστημάτων του υπάρχοντος δικτύου, «κάτι που σε πολλές περιπτώσεις φαίνεται ότι χρειάζεται».

Η ποσόστωση προσφερόμενων κωδικών ιδιωτικής ετικέτας και κωδικών first price
Στο μεταξύ, ποσοστό 14,16% κάλυπταν το 2022 τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ Bazaar, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας που αφορά τη δραστηριοποίηση στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Πρόκειται για αποκλειστικούς κωδικούς προϊόντων, που αφορούν το σύνολο των βασικών κατηγοριών λιανικής, τόσο προϊόντα τροφίμων, όσο και non-food προϊόντα. Το ποσοστό αφορά μόνο τα συσκευασμένα προϊόντα, με γραμμωτό κώδικα.

Από εκεί και πέρα, τα σούπερ μάρκετ Bazaar διέθεταν το 2022 4.500 κωδικούς επώνυμων (branded) προϊόντων. Ενδιαφέρον προκαλούν οι 35 κωδικοί προϊόντων πρώτης τιμής (first price). Πρόκειται για επώνυμα προϊόντα οίκων του εξωτερικού, με τιμή που ξεκινά σε σχεδόν ίδια επίπεδα με εκείνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας. Συνήθως πρόκειται για λιγότερο γνωστά brands στο ευρύ κοινό. Φυσικά, όπως αναφέρεται στις μεγάλες κατηγορίες προσφερόμενων προϊόντων των σούπερ μάρκετ Bazaar ενυπάρχουν και τα επί ζυγίω προϊόντα, φρέσκα και κοπής (τυριά, αλλαντικά, μαναβική, κρέας, γαλακτοκομικά). Ειδική κατηγορία αποτελούν τα food service προϊόντα, που αφορούν τροφοδοσία ξενοδοχείων, εστιατορίων και γενικά σημείων Ho.Re.Ca., μέσα από 450 αποκλειστικούς κωδικούς, οι οποίοι καλύπτουν όλη την απαιτούμενη γκάμα, στις καλύτερες τιμές, όπως αναφέρεται.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χρυσά Αυγά: Σε συζητήσεις για αναδιάρθρωση δανεισμού

Την επικαιροποίηση του επιχειρηματικού της πλάνου που περιλαμβάνει αναδιάρθρωση δανεισμού ολοκλήρωσε στις αρχές Σεπτεμβρίου η εταιρεία Χρυσά Αυγά, η διοίκηση της οποίας έχει αποστείλει στους δανειστές της το εν λόγω πλάνο, αποσκοπώντας στη μείωση του συνολικού δανεισμού της και στον περιορισμό του χρηματοοικονομικού κόστους της, που ευελπιστεί ότι θα οδηγήσει στην επιστροφή της εταιρείας σε θετικά ίδια κεφάλαια στο μέλλον και σε ενίσχυση της βιωσιμότητάς της, με αύξηση του κύκλου εργασιών της, βελτίωση της οικονομικής της θέσης και ενίσχυση της ταμειακής της ρευστότητας.

Η κίνηση αυτή κρίθηκε αναγκαία μετά από τις νέες ζημίες ύψους 1,22 εκατ. ευρώ που κατέγραψε η επιχείρηση το 2022, με τις σωρευμένες ζημίες στα τέλη Δεκεμβρίου 2022 να φτάνουν τα 9,56 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, η καθαρή θέση της εταιρείας είχε καταστεί αρνητική, ποσού 6,03 εκατ. ευρώ, ενώ το κεφάλαιο κίνησης ανερχόταν σε 3,39 εκατ. ευρώ.

Ο αστερίσκος του ελεγκτή
Πέραν αυτού, ο ορκωτός ελεγκτής που εξέτασε τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για το 2022 επισημαίνει πως, αν συνυπολογιστούν απαιτήσεις σε καθυστέρηση από προηγούμενες χρήσεις για τις οποίες δεν έχει διενεργηθεί απομείωση, ύψους άνω των 8 εκατομμυρίων ευρώ, το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών της στοιχείων κατά ποσό 4,4 εκατ. ευρώ, «με αποτέλεσμα να υπάρχει η πιθανότητα να μην είναι σε θέση να αποπληρώσει μέρος των συμβατικών της υποχρεώσεων».

Πάντως, η διοίκηση της εταιρείας τονίζει πως συνεχίζει να έχει και να χρησιμοποιεί τις εγκεκριμένες γραμμές πίστωσης από τις τράπεζες για κάλυψη αναγκών κεφαλαίου κίνησης, ενώ είναι σε επικοινωνία με της πιστώτριες τράπεζες για την λήψη αποφάσεων προς το συμφέρον της.

Αύξηση τζίρου, αλλά διεύρυνση ζημιών
Σημειώνεται ότι το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά για τα Χρυσά Αυγά, καθώς μολονότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε για έκτη συνεχόμενη χρονιά, και μάλιστα κατά ποσοστό 32,4%, φτάνοντας τα 32,78 εκατ. ευρώ, το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε σε ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό (44,3%) και έφτασε τα 25,65 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της συνεχούς αύξησης των τιμών των εμπορευμάτων από τους προμηθευτές, λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής τους. Ως αποτέλεσμα, η αύξηση των μικτών κερδών ήταν πολύ μικρή (+1,94%) και το μικτό περιθώριο κέρδους συρρικνώθηκε από το 28,2% του 2021 στο 21,7% το 2022. Έτσι, το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων προέκυψε ζημιογόνο και διαμορφώθηκε στο ποσό των 1,13 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχου περυσινού ποσού 332.100 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση ζημιών κατά 240,27%, ενώ το τελικό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημία ποσού 1,22 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας ποσού 624.734,55 ευρώ της χρήσης 2021.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Bio-Solea: Κατασκευάζει νέο μελισσοκομικό εργοστάσιο – κέντρο παγκόσμιας έρευνας για τη μέλισσα

Σε δύο μεγάλες επενδύσεις προχωρά ο μεγαλοεπιχειρηματίας και ιδρυτής της κυπριακής μελισσοκομικής εταιρείας Bio-Solea, Χρύσανθος Χατζηγιάννης, μέσω της δημιουργίας ενός βιοκλιματικού resort στην Έσω Γαλάτα και ενός νέου μελισσοκομικού εργοστασίου στην περιοχή. Ειδικότερα, στην Eco Living Scandinavia & the Nordic Organic Food Fair 2023, ο Δήμος Μεταξάς, Sales Manager στη Bio-Solea, μίλησε στο FOODReporter για τις εν λόγω επενδύσεις στην Κύπρο, όπου βρίσκεται και η έδρα της εταιρείας (Λευκωσία), υπογραμμίζοντας ότι αυτές έχουν ως κοινό γνώμονα την αγάπη για τη μέλισσα.

Resort: Αναμένεται να ξεκινήσει η επένδυση μέσα στην επόμενη διετία
Όσον αφορά στο νέο resort βιοκλιματικού σχεδιασμού, εκείνο θα χτιστεί σε ένα από τα δύο βουνά που εκμεταλλεύεται η εταιρεία, στην Έσω Γαλάτα, και θα βρίσκεται σε υψόμετρο 900 μέτρων. «Θα διαθέτει 50 σουίτες και τώρα αναμένεται η έγκριση αδειών χτισίματος» τόνισε ο κ. Μεταξάς. Επιπλέον, θα διαθέτει εντός ένα εστιατόριο το οποίο ευελπιστεί η εταιρεία να τροφοδοτείται αποκλειστικά από τη φάρμα της και τα δικά της προϊόντα. «Έχουν φυτευτεί πάνω από χίλια διαφορετικά είδη φρούτων, αρωματικών, λαχανόκηπων και δέντρων και διαθέτουμε δική μας φάρμα ώστε να μπούμε στο κομμάτι της μεταποίησης για τις ανάγκες του ξενοδοχείου» σημείωσε ο ίδιος. Αναφορικά, η παρεμβολή στο έδαφος θα είναι ελάχιστη καθώς η εταιρεία θέλει το ξενοδοχείο να δέσει αρμονικά με το περιβάλλον. «Ευελπιστούμε να ξεκινήσει η επένδυση μέσα στην επόμενη διετία».

Νέο μελισσοκομικό εργοστάσιο: Μια επένδυση ύψους 2,5 εκατ. ευρώ
Σχετικά με την επένδυση του νέου μελισσοκομικού εργοστασίου, η οποία ξεκινά να υλοποιείται τώρα, ανέρχεται σε περίπου 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα θα γίνεται και παραγωγή αγουρέλαιου για τις ανάγκες του resort. «Θα αποτελεί κέντρο παγκόσμιας έρευνας και θα είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος και με πανεπιστήμια» σχολίασε ο κ. Μεταξάς. Στόχος των ερευνών θα είναι η ανάπτυξη νέων τακτικών διαχείρισης της μέλισσας λόγω κλιματικής αλλαγής. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Bio-Solea διαθέτει μέλι Απιάνθου με μηδενικές χημικές ουσίες ή αντιβιοτικά, ενώ η σειρά Apianthos παράγεται στη γεωγραφική περιοχή της οροσειράς του Τροόδους της Κύπρου. Διαθέτει νομαδικές κυψέλες που μεταναστεύουν ανάλογα με τα διαφορετικά άνθη των λουλουδιών και παρέχουν τα ειδικά μέλια της εταιρείας, ενώ επίσης διαθέτει μόνιμες μέλισσες, που μένουν όλο το χρόνο στο πάρκο Organic Botanical Bee.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter

Χήτος ΑΒΕΕ: Φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ τζίρου το 2023

Tα 100 εκατ. ευρώ αναμένεται να προσεγγίσει ο κύκλος εργασιών της Χήτος ΑΒΕΕ, ανοδικά κατά 26%, συγκριτικά με το 2022, τα οικονομικά αποτελέσματα του οποίο έχουν φέρει την αξία πωλήσεων της εταιρείας στα 78,5 εκατ. ευρώ, με αντίστοιχη αύξηση κατά 34% σε σχέση με την οικονομική χρήση του 2021.

Για το 2023, η μητρική Χήτος ΑΒΕΕ αναμένει «σημαντική βελτίωση, τόσο σε επίπεδο μεικτού περιθωρίου κέρδους, λόγω ευνοϊκότερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος, αλλά και βελτίωσης της αποτελεσματικότητας της εταιρείας σε όλο το φάσμα των λειτουργικών δραστηριοτήτων της, όσο και σε επίπεδο EBITDA».

Σε επίπεδο Ομίλου, το μεικτό περιθώριο του 2022 επηρεάστηκε αρνητικά σε σχέση με τη χρήση 2021, λόγω της σημαντικής αύξησης κόστους πρώτων υλών που χρησιμοποιήθηκαν στην παραγωγική διαδικασία και της σημαντικής αύξησης ενεργειακών εξόδων παραγωγής. Το σύνολο των ενοποιημένων ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου στις 31 Δεκεμβρίου 2022 ανήλθε σε 31,6 εκατ. ευρώ.

Προγραμματισμένες επενδύσεις και ενίσχυση προϊοντικού χαρτοφυλακίου
Παρά την «έντονη μεταβλητότητα» κατά τις χρήσεις 2022 και 2023, η Χήτος ΑΒΕΕ ολοκλήρωσε με επιτυχία σημαντικό μέρος προγραμματισμένων επενδύσεων, οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν το 2024, προς την ενίσχυση παραγωγικής δυναμικότητας και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών εγκαταστάσεων, με προσήλωση στη φιλικότητα προς το περιβάλλον και την εξοικονόμηση ενέργειας.

Ο Όμιλος Χήτος, που συμπεριλαμβάνει τις εταιρείες Χήτος ΑΒΕΕ και Ζήρεια Μον. ΕΠΕ σημείωσε το 2022 αύξηση τζίρου κατά 35% σε σχέση με το 2021, με διαμορφούμενο κύκλο εργασιών στα 79,5 εκατ. ευρώ. Η αύξηση κύκλου αποδίδεται στην «περαιτέρω διείσδυση στην αγορά και την ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου».

Οι προοπτικές που φέρνει η «ομπρέλα» του Green Beverages Group
Υπενθυμίζεται ότι εντός 2023 η Χήτος ΑΒΕΕ ολοκλήρωσε την απορρόφηση των εταιρειών Green Cola Hellas και Green Cola Operations, «συνεισφέροντας στη δημιουργία μιας ενιαίας μεγάλης εταιρείας στον κλάδο των “Better For You Beverages” προϊόντων, υπό την “ομπρέλα” του Green Beverages Group».

Η Χήτος ΑΒΕΕ δηλώνει ότι, μέσω του ενισχυμένου προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, «φιλοδοξεί να διευρύνει περαιτέρω την παρουσία των προϊόντων της, τόσο σε υφιστάμενα, όσο και σε νέα κανάλια διανομής, στοχεύοντας σε κερδοφόρα και βιώσιμη ανάπτυξη των πωλήσεων της και σε σταθερή αύξηση του μεριδίου αγοράς της εταιρείας σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες στις οποίες δραστηριοποιείται».

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και νέα πρόσωπα στο ΔΣ
Εντός του τρέχοντος έτους, η Χήτος ΑΒΕΕ προχώρησε και σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους €4.678.467 τον Μάιο και σε αλλαγές στο διοικητικό της συμβούλιο, αρχικά με την αποχώρηση των Γιάννη Σώτου και Περικλή Κατριβάνου τον Οκτώβριο και στην ένταξη του Γιώργου Βενιέρη ως αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου το Νοέμβριο, μαζί με την επιστροφή των Γιάννη, Βασίλη και Νίκου Χήτου ως απλών μελών. Αμετακίνητοι είναι ο πρόεδρος Αλκιβιάδης Χήτος, ο διευθύνων σύμβουλος Δαμιανός Μπούρκας και ο Γιώργος Μινάρδος, ως μέλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter