Ανάκαμψη της κατανάλωσης το 2024 σε προϊόντα διατροφής στις χώρες της ευρωζώνης προβλέπει η Loulis Food Ingredients στην οικονομική έκθεση που συνόδευσε τον ισολογισμό που δημοσίευσε στο Χρηματιστήριο Αθηνών για το 2023. Αναμένει υποχώρηση του πληθωρισμού, αλλά και της αβεβαιότητας ως προς το βιομηχανικό ενεργειακό εφοδιασμό, που υπόσχεται θετικό αντίκτυπο στα επόμενα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου. Αναφέρονται, ωστόσο, ενστάσεις ως προς τη βέβαιη βελτίωση του οικονομικού κλίματος που έχουν να κάνουν με τις εντεινόμενες γεωπολιτικές εντάσεις.

Ακόμη, η Loulis Food Ingredients είχε αλλαγές στη σύνθεση του ΔΣ της στις 8 Ιανουαρίου, όταν ο Άρνουντ φαν ντεν Μπεργκ αντικατέστησε ως μη εκτελεστικό μέλος τον Τζιανλούκα Φάμπρι. Βάσει της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας στα τέλη Μαρτίου, ο Νικόλαος Λούλης κατέχει ποσοστό 48,47%, η Al Dahra Agriculture Spain SLU 20,01%, η Ευαγγελία Λούλη 6,86% και κανένα άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ποσοστό άνω του 5%.

Οι πωλήσεις της για το 2023 ανήλθαν σε 176,66 εκατ. ευρώ, έναντι 173,3 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,94%. Αντίστοιχα, ο Όμιλος έσπασε το «φράγμα» των 200 εκατ. ευρώ, με κύκλο εργασιών 202,75 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 197,91 εκατ. ευρώ το 2022 και -εντονότερη- αύξηση κατά 2,44%. Η εταιρεία αναμένεται εντός 2014 να αποπληρώσει ομολογιακά δάνεια 20,15 εκατ. ευρώ, όμως το μεγαλύτερο μέρος τους (€28.425.000) έχει προγραμματιστεί να εξοφληθεί το 2025.

Τα επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου και μειγμάτων και πρώτων υλών έκαναν τη διαφορά
Ωστόσο, διαπιστώθηκε μείωση στις πωλούμενες ποσότητες καταναλωτικών προϊόντων αλευρόμυλου και μειγμάτων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής. Οι πωλήσεις δεν ξεπέρασαν τους 19.900 τόνους, ενώ το 2022 βρίσκονταν υψηλότερα από τους 21.200 τόνους, χαρακτηριστικό δείγμα της αύξησης της έντασης του ανταγωνισμού στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η εταιρεία το 2023, στη συμμετοχή της εταιρείας στις εμπορικές εκθέσεις του περασμένου έτους σε Ελλάδα και αλλού, είχε εστιάσει στα επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου και πράγματι, πέτυχε αυξημένη διείσδυση, παρουσιάζοντας αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 13,54% (249.700 τόνοι) σε σχέση με τις αντίστοιχες της οικονομικής χρήσης 2022. Ανάλογη αύξηση επέδειξε και ο Όμιλος, κατά 13,46%, στους 282.100 τόνους. Η αξία πωλήσεων του Ομίλου για την κατηγορία κινήθηκε αυξητικά κατά 3,93% και ανήλθε σε 140,24 εκατ. ευρώ, αποτελώντας το 69,2% του συνολικού ετήσιου τζίρου.

Αντίστοιχα, για την εταιρεία, η αξία πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας διαμορφώθηκε στα 125,95 εκατ. ευρώ (71,3% του ετήσιου τζίρου), με αύξηση κατά 3,46%. Επίσης, η κατηγορία επαγγελματικής προμήθειας πρώτων υλών και μειγμάτων για αρτοποιία και ζαχαροπλαστική, που αφορά κυρίως τα προϊόντα Kenfood και προωθήθηκε αναλόγως, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 4,7%, ανεβαίνοντας στα 11,84 εκατ. ευρώ. Σημαντική αύξηση πραγματοποίησαν οι πωλήσεις δημητριακών σε επίπεδο Ομίλου, κατά 40,63% ως προς τον όγκο πωλήσεων (98.200 τόνοι).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter