Σε τροχιά ανάπτυξης συνεχίζει να κινείται και φέτος η κρητική αλυσίδα Χαλκιαδάκης, η διοίκηση της οποίας βλέπει τον τζίρο και τα μερίδιά της να αυξάνονται με έντονους ρυθμούς και το κλίμα στην τοπική αγορά να βελτιώνεται, κυρίως λόγω της αύξηση του τουριστικού ρεύματος. Το 2015 η αλυσίδα εμφάνισε αύξηση του τζίρου της κατά 4%, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 144 εκατ. ευρώ.

H κερδοφορία της αλυσίδας ήταν αυξημένη σε επίπεδο άνω των 7,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014, οπότε τα καθαρά της κέρδη είχαν διαμορφωθεί στα 4,8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη φετινή πρόβλεψη της διοίκησής της, αναμένεται νέα ώθηση στις πωλήσεις περίπου κατά 3,5%, ωστόσο η χρονιά φαίνεται πως ξεκίνησε θεαματικότερα, καθώς ο τζίρος της αλυσίδας καταγράφει άνοδο περίπου 12%. Πρόκειται, ωστόσο, για εξέλιξη η οποία αποδίδεται στις ανακατατάξεις στον κλάδο και ειδικότερα στην επανατοποθέτηση της Μαρινόπουλος στην αγορά και την απόφασή της να διακόψει τη συνεργασία της με την τοπική αλυσίδα Αριάδνη. Η διοίκηση της Χαλκιαδάκης εκτιμά ότι η χρονιά θα κυλήσει με ομαλότερη άνοδο πωλήσεων και με νέα αύξηση στην κερδοφορία της.

Για το υπόλοιπο της χρονιάς η διοίκηση της Χαλκιαδάκης επικεντρώνει την προσοχή στης σε δύο ζητήματα. Το πρώτο σχετίζεται με την τουριστική άνοδο, που αναμένεται σημαντική φέτος και όπως εκτιμάται, σε μεγάλο βαθμό θα στηριχθεί στην έλευση Ρώσων τουριστών, για τους οποίους η κυβέρνηση βελτιώνει τις δομές χορήγησης βίζας. Εφόσον το νησί κατακλυστεί και φέτος από το διεθνή τουρισμό, είναι βέβαιο ότι η Χαλκιαδάκης θα εμφανίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Το δεύτερο ζήτημα, όμως, σχετίζεται με το προσφυγικό και ειδικότερα με το γεγονός ότι τις παραμονές έκδοση του τεύχους οι αρμόδιες αρχές της κυβέρνησης απευθύνθηκαν στους δήμους του νησιού, ζητώντας τους να υποδείξουν χώρους για τη φιλοξενία προσφύγων. Εφόσον δημιουργηθούν στην Κρήτη hot spots, χωρίς την απαιτούμενη οργάνωση, είναι πιθανό η εικόνα του νησιού στο εξωτερικό να πληγεί, με άγνωστες τις συνέπειες για τον τουρισμό, σύμφωνα με το σχόλιο παραγόντων της Χαλκιαδάκης, οι οποίοι δεν κρύβουν σχετικά την ανησυχία τους.

Επέκταση δικτύου και σε νέες αγορές
Η εταιρεία επιμένει στις επενδύσεις της, σχεδιάζοντας για τη φετινή χρονιά τα εγκαίνια ακόμα ενός νέου καταστήματος, μετά την εγκαινίαση της λειτουργίας ενός νέου σούπερ μάρκετ της αλυσίδας τον Ιανουάριο στο Ηράκλειο. Όπως εκτιμάται, το δεύτερο θ’ ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό περί τα τέλη του έτους. Οι σχετικές επενδύσεις ανέρχονται αθροιστικά περίπου στα 3 εκατ. ευρώ, καθώς αφορούν σε ιδιόκτητα ακίνητα της εταιρείας. Πάντως, ο αριθμός των καταστημάτων του δικτύου Χαλκιαδάκης παραμένει ο ίδιος, δηλαδή 40, εφόσον κλείνουν δύο παλαιότερες και κατά πολύ μικρότερες μονάδες του.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με τον νέο μέτοχο της εταιρείας, τη Σκλαβενίτης, στελέχη της Χαλκιαδάκης τονίζουν ότι όλο αυτό το διάστημα οι σχέσεις με τους προμηθευτές έχουν βελτιωθεί σημαντικά, εξασφαλίζοντας στην κρητική αλυσίδα μεγαλύτερες παροχές, ικανές να ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά της στην τοπική αγορά. Σημειώνουμε, επίσης, ότι η Χαλκιαδάκης ενισχύει τη θέση της και στον τομέα του cash & carry, ενώ πρόσφατα απευθύνθηκε σε ένα νέο κοινό, δημιουργώντας το πρώτο Happy House Χαλκιαδάκης, ένα κατάστημα επικεντρωμένο στις πωλήσεις προϊόντων δύο συγκεκριμένων κατηγοριών, των παιδικών παιχνιδιών και των ειδών για το σπίτι. Όπως επισημαίνεται από την εταιρεία, σημαντική για την επιτυχία των εγχειρημάτων της είναι η τεχνογνωσία που αντλεί η Χαλκιαδάκης από τη Σκλαβενίτης.