Στην ακύρωση της συμφωνίας της αλυσίδας ζαχαροπλαστείων Τερκενλής με τον πρώην αποκλειστικό συνεργάτη της στην Κύπρο, ο οποίος είχε λάβει γραπτώς το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το brand και τα χρώματα της Τερκενλής, οφείλεται η παύση λειτουργίας του καταστήματος στη Λευκωσία.
Όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, η εταιρεία-συνεργάτης της Τερκενλής, η οποία εξακολουθεί να μισθώνει το ακίνητο όπου υπήρχε το κατάστημα με το όνομα της αλυσίδας, προοριζόταν ως master franchisee για την Τερκενλής στο νησί της Αφροδίτης. Το αρχικό, φιλόδοξο σχέδιο της εταιρικής σύμπραξης περιλάμβανε τη δημιουργία άλλων τεσσάρων καταστημάτων στην Κύπρο σε τρεις τουλάχιστον διαφορετικές πόλεις ακόμα, ως franchise καταστήματα, με την επίβλεψη της εταιρείας που άνοιξε το κατάστημα στη Λευκωσία.
Η συγκεκριμένη συμφωνία, που είχε ξεκινήσει ως συμφωνία αποκλειστικής διανομής των προϊόντων Τερκενλής στην Κύπρο, ακυρώθηκε. Τα σχέδια για περαιτέρω διείσδυση στην κυπριακή αγορά μέσω του πυλώνα branded καταστημάτων φαίνεται πως έχουν εγκαταλειφθεί.
Η αποκλειστικότητα που εγκαταλείφθηκε και ο artisanal χαρακτήρας
«Διατηρούμε πολύ καλές σχέσεις με τον άνθρωπο που ενδιαφέρθηκε πρώτος να ανοίξει franchise κατάστημα της αλυσίδας μας στην Κύπρο και με πολύ καλή διάθεση, είχαμε οικοδομήσει σχέδιο για κάτι πολύ μεγαλύτερο. Παραμένει και σήμερα να είναι πωλητής μας, όπως, άλλωστε, ξεκίνησε. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι τα προϊόντα Τερκενλής θα συνεχίσουν να πωλούνται στην Κύπρο. Υπάρχουν στα καταστήματα του συγκεκριμένου συνεργάτη και φυσικά, στο κυπριακό Ho.Re.Ca., ιδίως στο κομμάτι του πρωινού των κυπριακών ξενοδοχείων», δήλωσε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της Τερκενλής, Παύλος Τερκενλής.
Όσο για το λόγο που σταμάτησε το σχέδιο και η συγκεκριμένη συνεργασία, παρότι παραμένει ενεργή, αποχαρακτηρίστηκε από αποκλειστική. Πληροφορίες του FOODReporter ανέφεραν ότι η εταιρεία – συνεργάτης της Τερκενλής είναι, ούτως ή άλλως, εισαγωγέας τροφίμων στην Κύπρο, με μεγάλο και πολυποίκιλο portfolio.
Το τελευταίο διάστημα είχε ασχοληθεί πολύ πιο ενεργά με το εμπόριο πρώτων υλών, που άλλες είχαν σχέση με τη ζαχαροπλαστική και άλλες όχι.
Η αποκλειστικότητα της συνεργασίας δεν έπαιζε τον επικεντρωμένο ρόλο που θα ωθούσε σε πλήρη επιτυχία το εγχείρημα και θα ικανοποιούσε και τις δύο πλευρές. «Είναι δύσκολο σε κάτι τόσο ποιοτικό και χειροποίητο να εντάξουμε οικονομίες κλίμακος για να δημιουργήσουμε ανάπτυξη μέσα από ποσότητα και διείσδυση σε άλλες περιοχές», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Τερκενλής.
«Δεν επιθυμούμε να χάσουμε τον artisanal χαρακτήρα των παρασκευασμάτων μας: Είναι μέρος της ταυτότητας της Τερκενλής, γι’ αυτό μας επιλέγει το κοινό. Με υψηλό κόστος παρασκευής, είναι δύσκολο να έρθει κάποιος και να ανταγωνιστεί στην ποιότητα και στο χειροποίητο, σε σημεία όπου είμαστε ήδη δυνατοί και αναγνωρίσιμοι. Οπότε, επικεντρωνόμαστε στο να κρατήσουμε την ποιότητα. Το ότι δεν κάνουμε νέα ανοίγματα δεν σημαίνει ότι δεν επιδιώκουμε την ανάπτυξη», σημείωσε ο Παύλος Τερκενλής.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter