Στα σούπερ μάρκετ Bazaar του Ομίλου Βερούκα περνά η διαχείριση σήματος και καταστημάτων SPAR στην Ελλάδα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του FOODReporter.
Εδώ και δύο μήνες, ο Όμιλος Βερούκα, που εξυπηρετούσε ήδη ως κέντρο διανομής τη SPAR Hellas ΑΕ, συζητούσε με την SPAR International για την ανάληψη της πλήρους ανάπτυξης του σήματος στην Ελλάδα. Στο προηγούμενο σχήμα, η SPAR Hellas ανέπτυσσε το σήμα μέσα από τον Όμιλο σούπερ μάρκετ Αστέρας.
Η νέα συμφωνία, ενταγμένη στο νέο πλάνο της SPAR International που αφορά υποστήριξη ανεξάρτητων λιανεμπόρων σε διαφορετικές αγορές του κόσμου, είναι ευρύτερη: Ο Όμιλος Βερούκα έχει έρθει σε συμφωνία για 17 νέα καταστήματα SPAR, ιδιόκτητα και franchise, έως 400 τ.μ. στη συντριπτική τους πλειοψηφία, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Πρόκειται κυρίως για νέα σημεία σε ελληνικά νησιά και στο κέντρο της Αθήνας, ως σαφή απόπειρα εκμετάλλευσης του τουρισμού στη χώρα.
Στόχος τα 45 νέα καταστήματα εντός 2025
Ο στόχος ανάπτυξης που συμφώνησαν οι δύο πλευρές για την επόμενη χρονιά αφορά 45 καταστήματα. Πηγές του Ομίλου αναφέρουν ότι ήδη υπάρχει «πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για νέα σημεία franchise, ανώτερο και από το αναμενόμενο». Την προηγούμενη εβδομάδα, στη διεθνή ιστοσελίδα του Ομίλου SPAR, άλλαξε η εταιρεία εξυπηρέτησης για την ελληνική αγορά (Greece Local SPAR) από SPAR Hellas ΑΕ σε Bazaar ΑΒΕΕ. Από τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2024, η αντίστοιχη θέση του ελληνικού αντιπροσώπου SPAR ανακατευθύνει αυτόματα στην ιστοσελίδα των σούπερ μάρκετ Bazaar (bazaar-online.gr).
Η συμφωνία του Ομίλου Βερούκα με τη SPAR περιλαμβάνει δεσμευτικές ποσοστώσεις για προϊόντα SPAR εντός των καταστημάτων, έως σημείου όμως που εξυπηρετεί το επιχειρησιακό πλάνο της ελληνικής εταιρείας. Οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο και στο λανσάρισμα νέων προϊόντων, εκμεταλλευόμενες σταθερές συνέργειες του Ομίλου Βερούκα με εργοστάσια του εξωτερικού.
Στην αντίστοιχη ανάλυση του ανανεωμένου επιχειρηματικού πλάνου της SPAR International αναφέρεται ότι η συνεργασία αφορά το κομμάτι της λιανικής πώλησης προϊόντων του brand SPAR, την εκμετάλλευση της αναγνωρισιμότητας του σήματος, την παροχή εμπειρίας και γνώσης στο κομμάτι της δικτύωσης και από κοινού αγορά προϊόντων (στρατηγική joint purchasing). Ο καθαρός κύκλος εργασιών των σούπερ μάρκετ Bazaar ανήλθε σε 244,92 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το 2023.
Η Bazaar ΑΒΕΕ διατηρούσε 162 ιδιόκτητα και franchise convenience discount καταστήματα στο τέλος του 2023. Στις αρχές του 2024 προστέθηκαν τα καταστήματα σε Αγία Παρασκευή, Ηλιούπολη. Η εταιρεία «τρέχει» και το μοντέλο Bazaar Fresh Express, σε χώρους έως 400 τ.μ.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter