Μία πληρέστερη εικόνα για την ισορροπία δυνάμεων στην ελληνική αγορά γιαουρτιού δίνουν τα στοιχεία της Circana για το 2023, τα οποία για πρώτη φορά συμπεριλαμβάνουν και τις πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ Lidl. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, που περιλαμβάνονται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου ΦΑΓΕ, με την προσθήκη της Lidl το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας στο γιαούρτι έφτασε το 2023 το 32,8% σε όγκο και το 20,7% σε αξία, έναντι 17,8% και 10,1% αντίστοιχα το 2022. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχει πράγματι ένα αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα private label γιαούρτια, εξαιτίας της ακρίβειας – πρόκειται για μία κατηγορία όπου παλιότερα η ιδιωτική ετικέτα δεν ξεπερνούσε το 15% σε μερίδιο, όμως πλέον έχει τον πρώτο λόγο.
Όσον αφορά στις επώνυμες μάρκες, η ΦΑΓΕ διατηρεί την πρωτοπορία με μερίδιο 16,2% σε όγκο και 18,9% σε αξία, έχοντας ακριβώς από πίσω της την Κρι-Κρι, με μερίδιο 13,8% σε όγκο και 15,2% σε αξία. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κρι-Κρι παράγει σχεδόν το σύνολο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά, γεγονός που σημαίνει ότι σχεδόν το ένα στα δύο γιαούρτια που πωλούνται στην Ελλάδα είναι παραγωγής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας.
Προσπέρασε τη Δωδώνη ο Όλυμπος
Της ΦΑΓΕ και της Κρι-Κρι έπεται ο όμιλος Vivartia, με μερίδιο 7,7% σε όγκο και 11,7% σε αξία το 2023, ενώ η ανατροπή σε σχέση με το 2022 έρχεται στην αμέσως επόμενη θέση, με την Όλυμπος να προσπερνά τη Δωδώνη: οι δύο εταιρείες παρουσίαζαν το 2022 ίδιο μερίδιο αγοράς σε όγκο (7%), με έντονη διαφοροποίηση ως προς την αξία (8,8% για την Όλυμπος, 5,9% για τη Δωδώνη), όμως το 2023 η Όλυμπος «ξέφυγε» με μερίδιο 6,1% σε όγκο, έναντι 5% της Δωδώνης, και μερίδιο 7,7% σε αξία, έναντι 4,9% της Δωδώνης. Από εκεί και πέρα, μικρότερα μερίδια αγοράς καταλαμβάνουν η FrieslandCampina (4,2% σε όγκο, 4,5% σε αξία), η ΜΕΒΓΑΛ (3,7% σε όγκο, 4,4% σε αξία), η Danone (2,8% σε όγκο, 4,3% σε αξία) και η Φάρμα Κουκάκη (1,8% σε όγκο, 2,1% σε αξία).
Πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις γιαουρτιού το 2023
Αθροιστικά, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Circana, το 2023 οι πωλήσεις γιαουρτιού στην Ελλάδα ξεπέρασαν τους 70.500 μετρικούς τόνους και τα 301 εκατομμύρια ευρώ. Τόσο ο όγκος πωλήσεων (+3,1%) όσο και η αξία των πωλήσεων (+9,7%) ενισχύθηκαν σε σχέση με το 2022, και ιδιαίτερα η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε εντονότερα λόγω των ανατιμήσεων στην αγορά και εμφανίζεται «φουσκωμένη» κατά 42,4 εκατομμύρια ευρώ συγκριτικά με το 2021.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter