Στο επαναλανσάρισμα του συνόλου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για το δίκτυο λιανικής προχωρά η Metro, θεωρώντας ότι μετά την εξαγορά της Αφοί Βερόπουλοι και την προσαρμογή των καταστημάτων της κατά τα πρότυπα λειτουργίας των My Market, της προσφέρεται το απαιτούμενο εύρος για να δημιουργήσει προϊόντα ιδιωτικού σήματος πολύ μεγάλης αναγνωρισιμότητας και αποδοχής. Στο πλαίσιο αυτό, αποφάσισε τον σχεδιασμό του νέου προφίλ των σχετικών συλλογών της.

Στις προθέσεις της εταιρείας είναι να ανασχεδιάσει σταδιακά το σύνολο των 1.500-1.600 private label κωδικών της, ώστε αφενός να προσφέρει στους πελάτες της μια νέα και πλήρως αναμορφωμένη γκάμα προϊόντων και αφετέρου να διαφοροποιήσει τα PL σήματα του τομέα λιανικής, δηλαδή των My Market, από εκείνα της χονδρικής, που θα παραμείνουν ως έχουν, διατιθέμενα από τα Metro cash & carry.

Η όλη διαδικασία εκτιμάται ότι θα απαιτήσει περί τους 24 μήνες, αφού στο διάστημα αυτό υπολογίζεται ότι θα έχει επαναλανσαριστεί τουλάχιστον το 80% του συνόλου των εν λόγω κωδικών. Η σχετική διαδικασία, η οποία θα αρχίσει να εξελίσσεται σταδιακά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο, έχει τρεις άξονες δραστηριοτήτων: τον σχεδιασμό του έργου, την εκτέλεση των σχετικών ερευνών και τη διαμόρφωση των νέων brands και των λογοτύπων τους.

Μερίδιο πωλήσεων από 15% στο 18%
Σκοπός της διαδικασίας, η οποία σε κάθε περίπτωση θα υλοποιηθεί σε συνεργασία και με τους προμηθευτές-παραγωγούς των προϊόντων αυτών για λογαριασμό της Metro, είναι να αυξηθεί η συμμετοχή των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικoύ σήματος από 15% που είναι σήμερα επί των συνολικών εσόδων της εταιρείας στο 18%, καθώς και να αναβαθμιστούν τα νέα σήματα στη συνείδηση του μέσου καταναλωτή.

Σημειώνεται ότι σήμερα τα PL προϊόντα της εταιρείας, που είναι κοινά για τα δίκτυα των My Market και των Metro Cash & Carry, επί της ουσίας χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες: Στα Best Price, όπου η έμφαση δίνεται στην τιμή, στη βασική ομάδα συλλογών, με τις επωνυμίες Pappy στα non food είδη και Alta στα τρόφιμα, και στην premium ομάδα προϊόντων, με το σήμα Εκλεκτές Γεύσεις, που είναι κατά βάση ελληνικά τοπικά προϊόντα.

Τουλάχιστον στην πρώτη φάση έχει αποφασιστεί ότι τα private label σήματα των My Market, και στο πλαίσιο του επαναλανσαρίσματός τους, θα διατηρήσουν την ίδια κατανομή, ώστε μέσω της προαναφερόμενης ομαδοποίησής τους σε τρεις μεγάλες ομάδες ή κλάσεις η αλυσίδα να καλύπτει τις ανάγκες όλου του πελατειακού της κοινού.

Η απόφαση της εταιρείας να προχωρήσει στο rebranding των ιδιωτικών της σημάτων βασίστηκε στο σκεπτικό ότι κύλησε σχετικά μεγάλο διάστημα από την καθιέρωσή τους, αλλά και βάσει των δυνατοτήτων που θεωρεί η διοίκησή της ότι υπάρχουν για την αύξηση των πωλήσεών της σε αυτές τις ομάδες προϊόντων, που χρόνο με τον χρόνο κερδίζουν όλο και περισσότερο την προσοχή των πελατών της, διαφοροποιώντας την, ταυτόχρονα, από τους ανταγωνιστές της. Εξάλλου, η πείρα έχει επιβεβαιώσει ότι η σωστή επένδυση στα ιδιωτικά σήματα οδηγεί σε θεαματικές επιδόσεις.

Το συνολικό κόστος επένδυσης για το επαναλανσάρισμα των private label σημάτων της Metro σε αυτή τη φάση δεν είναι εύκολο να υπολογιστεί. Ωστόσο, εκτιμάται ότι η διοίκηση της εταιρείας θα είναι σε θέση να φτάσει σε ασφαλή συμπεράσματα το φθινόπωρο, οπότε το όλο σχέδιο θ’ αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά.