Ένα οικονομικό σνακ, που απευθύνεται σε νέους κατά κύριο λόγο, είναι τα συσκευασμένα κρουασάν, οι πωλήσεις των οποίων παρουσιάζουν αύξηση τα τελευταία χρόνια

Ένα οικονομικό σνακ, που απευθύνεται σε νέους κατά κύριο λόγο, είναι τα συσκευασμένα κρουασάν, οι πωλήσεις των οποίων παρουσιάζουν αύξηση τα τελευταία χρόνια.

Οι βασικοί καταναλωτές του προϊόντος είναι αγόρια και κορίτσια ηλικίας από 12 έως 17 ετών, με κύρια έμφαση στις ηλικίες 15-17 ετών.

Τα κύρια πλεονεκτήματα του συσκευασμένου κρουασάν είναι ότι αποτελεί για τον καταναλωτή ένα μικρό, εύκολο και γρήγορο κολατσιό για όλες τις ώρες, συνδυάζει φαγητό με γλυκό, είναι οικονομικό και χορταστικό και επιπλέον είναι προσιτό παντού και διατίθεται σε σταθερή ποιότητα.

Μικρά σημεία πώλησης

Με δεδομένο ότι οι καταναλωτές του συσκευασμένου κρουασάν βρίσκονται πολλές ώρες εκτός σπιτιού, σύμφωνα με σχετικές έρευνες, αγοράζουν το προϊόν κυρίως με γνώμονα την ευκολία στο να το βρουν, παρά με γνώμονα τη μάρκα. Έτσι, σημαντικό ρόλο παίζει η διάθεση και διανομή του προϊόντος, καθώς ο καταναλωτής το αναζητά συχνά κυρίως στα ανοικτά σημεία πώλησης (περίπτερα και καταστήματα ψιλικών).

Στελέχη της αγοράς επισημαίνουν ότι οι καταναλωτικές συνήθειες επηρεάζονται επίσης από τον σύγχρονο τρόπο ζωής και τους γρήγορους ρυθμούς που επιβάλλουν το snacking, τη διαφήμιση του προϊόντος και τις καιρικές συνθήκες, καθώς τη θερινή περίοδο παρατηρείται μείωση των πωλήσεων κρουασάν.

Πωλήσεις

Οι πωλήσεις του προϊόντος ανήλθαν την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2003 σε 6,5 χιλ. κιλά (σε όγκο) και σε 38,3 εκατ. ευρώ (σε αξία) παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11,7% και 15,2% αντίστοιχα, σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο (στοιχεία Information Resources Hellas). Εκτιμάται ότι περίπου το 20% των συνολικών πωλήσεων πραγματοποιείται από τα μικρά σημεία πώλησης. Όπως επισημαίνουν στελέχη της αγοράς, ο μέσος όρος κατανάλωσης του προϊόντος είναι δύο κρουασάν την εβδομάδα. Η διείσδυση της κατηγορίας στα ελληνικά νοικοκυριά, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΒΓΑ, είναι 26,6%, ενώ στην κύρια καταναλωτική ομάδα (15-17 ετών) ανέρχεται σε 51%.

Η κατηγορία παρουσιάζει αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια, με μεγαλύτερη αύξηση σε νέες υποκατηγορίες όπως εκείνη των συσκευασμένων αρτοσκευασμάτων.

Ο άμεσος ανταγωνιστής του συσκευασμένου κρουασάν είναι εκείνο που πωλείται σε χύμα μορφή, από φούρνους, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μάρκετ ή άλλα σημεία πώλησης. Συγκεκριμένα στοιχεία για το μέγεθος αυτής της αγοράς δεν υπάρχουν. Έμμεσοι ανταγωνιστές του συγκεκριμένου προϊόντος είναι μία σειρά άλλων παρεμφερών προϊόντων που ανήκουν στην ευρύτερη «οικογένεια» των σνακ όπως η σοκολάτα, το μπισκότο, το παγωτό, ακόμη και τα μη αλκοολούχα ποτά. Πάντως, οι πωλήσεις της κατηγορίας έχουν προσεγγίσει μεγέθη πωλήσεων που πραγματοποιούν άλλες κατηγορίες, όπως η σοκολάτα, τα μπισκότα και τα πατατάκια.

CHIPITA INTERNATIONAL SA

Η CHIPITA διακινεί μία εκτεταμένη σειρά προϊόντων στην κάθε κατηγορία κρουασάν και διαφόρων προϊόντων ζύμης. Ειδικότερα, διαθέτει στην αγορά τα εξής προϊόντα:

7 Days: η κυρίαρχη μάρκα που περιλαμβάνει το ατομικό 7 Days, το

7 Days Mini Croissant, το Choco 7 Days (ατομικό κρουασάν με επικάλυψη σοκολάτας), το 7 Days Τσουρεκάκι, το 7 Days Strudel, το 7 DAYS Mini Strudel.

Molto: ατομικό κρουασάν. Στις αρχές του 2003 λανσαρίστηκε στη σειρά το «Molto Way».

Recor / Platoon: δύο προϊόντα στην αγορά του φθηνού κρουασάν.

Chipicao και Mini Chipicao: παιδικό κρουασάν που επεκτάθηκε στις αρχές του 2003 και σε mini κρουασάν.

ΕΒΓΑ ΑΕ

Η ήδη υπάρχουσα σειρά κρουασάν με την επωνυμία Folie που διαθέτει η εταιρεία, επανέρχεται ανανεωμένη με πιο αφράτη ζύμη και πλουσιότερη γέμιση, πιο μοντέρνες και νεανικές συσκευασίες, νέο λογότυπο και έντονα χρώματα. Παράλληλα δημιουργήθηκε νέα σειρά από πρακτικά multipacks σε χάρτινο κουτί, με προσφορές για όλη την οικογένεια (Folie Πραλίνα 4+2, Praleda 4+2, Folie Τσουρέκι 5+1, Folie Cartoon 5+1). Τέλος, η γκάμα των προϊόντων εμπλουτίζεται με δύο νέα προϊόντα:

  • Folie Cherry Jelly: με λαχταριστά κομμάτια κερασιού στη ζύμη και γέμιση μαρμελάδα κεράσι.
  • Folie Caramel Choco Melt: με κομμάτια καραμέλας στη ζύμη και μοναδικό απολαυστικό συνδυασμό γέμισης κρέμας σοκολάτας και κρέμας καραμέλας.

BINGO AE

H εταιρεία διαθέτει στην αγορά τα εξής προϊόντα: το ατομικό κρουασάν Champion Croissant σε τρεις γεύσεις (Πραλίνα, Κεράσι και Βερίκοκο), το Mini Champion Croissant (σε δύο γεύσεις: Πραλίνα, Σαμπάνια) και το παιδικό Croissant YOUPI.