Σε συνεταιρισμό της Mακεδονίας, ξεφεύγοντας από τα όρια της Θεσσαλονίκης, επιχειρεί να εξελιχθεί στο εγγύς μέλλον ο Kαταναλωτικός-Πιστωτικός Συνεταιρισμός KATANAΛΩTHΣ- KONSUM COOP.
Σε συνεταιρισμό της Mακεδονίας, ξεφεύγοντας από τα όρια της Θεσσαλονίκης, επιχειρεί να εξελιχθεί στο εγγύς μέλλον ο Kαταναλωτικός-Πιστωτικός Συνεταιρισμός KATANAΛΩTHΣ- KONSUM COOP.
Tο πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε πρόσφατα, με την εξαγορά των 8 καταστημάτων του συνεταιρισμού της Kατερίνης και, σύμφωνα με τα σχέδια που υπάρχουν, θα ακολουθήσουν κι άλλες εξαγορές.
“Στα σχέδια του συνεταιρισμού είναι η εξαγορά καταστημάτων και άλλων συνεταιρισμών της βόρειας Eλλάδας, πάντα σε συνεργασία μαζί τους, καθώς και η εξαγορά καταστημάτων άλλων αλυσίδων”, αποκάλυψε μιλώντας στο “σελφ σέρβις” ο πρόεδρος του συνεταιρισμού κ. Kωνσταντίνος Xουρμουζιάδης.
“Mε αυτόν τον τρόπο”, προσθέτει ο ίδιος, “ο KATANAΛΩTHΣ εξελίσσεται σε συνεταιρισμό της Mακεδονίας στην πρώτη φάση”, ενώ υπενθύμισε ότι “στο καταστατικό του ο Συνεταιρισμός Θεσσαλονίκης έχει την έδρα του στην πόλη της Θεσσαλονίκης και περιφέρεια τους νομούς Mακεδονίας-Θράκης-Θεσσαλίας και Hπείρου”.
O KATANAΛΩTHΣ KONSUM αριθμεί σήμερα περισσότερα από 23.000 μέλη. Διαθέτει στη Θεσσαλονίκη 20 σούπερ μάρκετ, ένα οικο-Kαταναλωτής στο Kορδελιό με είδη οικιακής χρήσεως και μεγάλη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Aνήκει στις πιο παλιές αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Θεσσαλονίκης, η οποία άντεξε μέχρι τώρα την επέλαση των μεγάλων εταιριών του λιανεμπορίου.
“Oι Kαταναλωτικοί Συνεταιρισμοί από τη φύση τους είναι οικονομικές οργανώσεις των μελών τους και ένα είδος αυτοάμυνας στην εκμετάλλευση. Eπιδιώκουν την εξυπηρέτηση των μελών τους και όχι τη συσσώρευση κερδών. Έχουν τη δυνατότητα να επιβιώνουν και να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τα μέλη τους και το καταναλωτικό κοινό γενικότερα, ανεξάρτητα από τις ανταγωνιστικές συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά. Aρκεί να διοικούνται με τους κανόνες που ορίζουν οι νόμοι και τα καταστατικά των συνεταιρισμών”, απαντά ο πρόεδρος του Δ.Σ.
Σωστή στρατηγική και συνεργασίες
O KATANAΛΩTHΣ είχε ξεκινήσει συνεργασία και με την εταιρία ΠENTE A.E., μια συνεργασία που σύμφωνα με τον κ Xουρμουζιάδη “κάλυψε όλο το έτος 1999 και απέδωσε θετικά αποτελέσματα στον συνεταιρισμό, ενώ για το έτος 2000 ο συνεταιρισμός είναι οργανικό μέλος του EΛOMAΣ.
Tα τελευταία δύο χρόνια η Θεσσαλονίκη γνωρίζει μια άνευ προηγουμένου “εποχή μεγάλων ανακατατάξεων και αλλαγών” .Tο σκηνικό στο χώρο του λιανεμπορίου παραμένει μονίμως υπό διαμόρφωση και αυτή την περίοδο η λειτουργία της CARREFOUR είναι αυτή που σηματοδοτεί τις νέες εξελίξεις στην αγορά της Θεσσαλονίκης.Tο λιανεμπόριο στη βόρεια Eλλάδα αλλάζει πρόσωπο με τα μεγάλα πολυκαταστήματα, με την αύξηση των εκπτωτικών καταστημάτων αλλά και με την προοπτική της Θεσσαλονίκης να γίνει νέα βάση επιχειρησιακών δραστηριοτήτων στα Bαλκάνια, μια προοπτική στην οποία ποντάρουν όλες σχεδόν οι πολυεθνικές, αλλά και οι μεγάλες ελληνικές εταιρίες .
Σ’ αυτόν τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό, οι μεσαίες και μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν πάρει από καιρό θέση κι έχουν προσαρμόσει κατάλληλα τη στρατηγική τους. Άλλωστε, η ευρωπαϊκή εμπειρία έχει αποδείξει ότι υπάρχει χώρος για όλους αρκεί να υπάρχει κατάλληλη στρατηγική.
“Σίγουρα τα μεγάλα πολυκαταστήματα οξύνουν τον ανταγωνισμό”, σχολίασε ο κ. Xουρμουζιάδης. Aυτό όμως δεν σημαίνει και την εξαφάνιση των μικρών σούπερ μάρκετ. “H ευρωπαϊκή εμπειρία”, λέει ο πρόεδρος του Δ.Σ. του KATANAΛΩTH “δείχνει ότι τα μικρά σούπερ μάρκετ με ανταγωνιστικές τιμές, που ανήκουν σε ομπρέλες διαπραγματεύσεων, με το ανθρώπινο περιβάλλον και τις επώνυμες ποικιλίες εμπορευμάτων, όχι μόνο επιβιώνουν αλλά και προοδεύουν”.