Τα προϊόντα για το τυπικό χριστουγεννιάτικο τραπέζι διατέθηκαν φέτος φθηνότερα κατά 5,61% (μέσος όρος) από τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, σε σχέση με το 2012, ενώ η μεγάλη ποικιλία των τιμών τους έδωσε την ευκαιρία επιλογών στους καταναλωτές, σύμφωνα με σχετική μελέτη του ΙΕΛΚΑ, στο πλαίσιο της οποίας δεν ελήφθησαν υπόψιν οι προσφορές δωροεπιταγών των σούπερ μάρκετ.

Κατά τους μελετητές, αθροιστικά η μείωση των τιμών, σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2011, είναι της τάξης του 12,2%, ενώ σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2010 φτάνει το 17,2% και αποδίδεται στην ένταση του ανταγωνισμού και την προσαρμογή των επιχειρήσεων του κλάδου στις ανάγκες των καταναλωτών. Οι 13 από τις 18 υποκατηγορίες προϊόντων που ερευνήθηκαν σχετικώς διαπιστώθηκε ότι εμφάνισαν μείωση τιμών. Σημαντική ποσοστιαία πτώση τιμών παρουσίασαν συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως η βασιλόπιτα (19%), το κρασί (48%), το αλεύρι (13%) και οι πατάτες (22%).

Σε αντίθεση με πέρυσι, αυξητικά κινήθηκε η τιμή της γαλοπούλας  κατά 5%. Ως προς το εύρος τιμών διαπιστώθηκε ότι η μέση διακύμανσή τους ήταν αυξημένη, σε σχέση με το 2012, και υπολογίστηκε περίπου στο 43%. Σύμφωνα με την αποτίμηση του ΙΕΛΚΑ, το μέσο χριστουγεννιάτικο καλάθι φέτος κόστισε 73,92 ευρώ, αλλά ο καταναλωτής είχε τη δυνατότητα, με «έξυπνες» επιλογές, να συμπιέσει το κόστος του, χωρίς να αφαιρεί προϊόντα, μέχρι τα 54,58 ευρώ, δηλαδή έως -43%.