Με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τη διετία 2022-2023, με γενναίες επενδύσεις στο πεδίο των logistics και με ένα νέο κύκλο επέκτασης του δικτύου των καταστημάτων της φέτος, αλλά και ανακαίνισης παλαιότερων, προχωρά η αλυσίδα Bazaar. Το 2022 έκλεισε γι’ αυτήν με αύξηση εσόδων, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 212 εκατ. ευρώ έναντι 195 εκατ. ευρώ το 2021. Φέτος η διοίκησή της προβλέπει περαιτέρω αύξηση του εταιρικού τζίρου στα 235 εκατ. ευρώ.

Ήδη στο πεντάμηνο οι πωλήσεις λιανικής της Bazaar είχαν άνοδο 10,5% και μαζί με τις πωλήσεις χονδρικής αυξήθηκαν κατά 14% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου –επίδοση, εντός των στόχων της διοίκησής της. Σημειώνουμε ότι η εν λόγω επίδοση είναι οργανική, καθότι η Bazaar το 2022 δεν επένδυσε στη δημιουργία νέων σούπερ μάρκετ. Επίσης, η καθαρή κερδοφορία της πέρυσι διαμορφώθηκε στο επίπεδο του 2%. Επισημαίνουμε ότι πέρυσι ο κ. Γιώργος Βερούκας, εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας, εξαγόρασε το σύνολο των μετοχών της, αυξάνοντας τη συμμετοχή του στο μετοχικό της κεφάλαιο κατά 100% έναντι 33% που κατείχε προηγουμένως. Η σχετική εξέλιξη δεν ευνόησε συγκυριακά την επέκταση του εταιρικού δικτύου με νέα καταστήματα, περιορίζοντας τις επενδύσεις στις ανακαινίσεις των παλαιότερων. Ωστόσο, ο φετινός σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει την επέκταση του δικτύου της με την ίδρυση πέντε νέων σούπερ μάρκετ, όλων στην Αττική. Ήδη έχει εγκαινιαστεί η λειτουργία του πρώτου στην Αγίου Μελετίου, ενώ το δεύτερο επρόκειτο να λειτουργήσει στον Κολωνό. Συνεπώς επίκειται η γνωστοποίηση της θέσης και τα εγκαίνια τριών ακόμα.

Επέκταση των logistics υποδομών
Η Bazaar σήμερα επενδύει σημαντικά στην αναβάθμιση και την επέκταση των κεντρικών της αποθηκών. Στο πλαίσιο αυτό, οργανώνει ένα νέο κέντρο logistics στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη συνολικής έκτασης 7.500τμ κι ένα δεύτερο στη Σαντορίνη στεγασμένης έκτασης 2.500τμ. Παράλληλα, επεκτείνει τις σχετικές εγκαταστάσεις της στη Σίνδο (Θεσσαλονίκη) κατά 5.000τμ (ως τώρα λειτουργούν στεγασμένοι χώροι 8.000τμ), στο Ηράκλειο Κρήτης κατά 4.500τμ (αντίστοιχα λειτουργούν στεγασμένοι χώροι επίσης 8.000τμ) και στη Ρόδο κατά 3.000τμ. Σημειώνουμε ότι η αλυσίδα διαθέτει κεντρικές εγκαταστάσεις αποθηκών 35.000τμ στην περιοχή του Μοσχάτου.

Σε ό,τι αφορά το πεδίο των private label προϊόντων της Bazaar, η συμμετοχή τους στο σύνολο του τζίρου της ενισχύεται περαιτέρω, εμφανίζοντας ήδη μια σχέση 30/70 ως προς τις πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων. Η πρόθεση της διοίκησής της είναι να ενθαρρύνει την ανάπτυξη του μεριδίου των προϊόντων των δικών της ετικετών, στο πλαίσιο της στροφής της ζήτησης στις οικονομικότερες αγορές, και γι’ αυτό σχεδιάζει τον εμπλουτισμό με την πάροδο των μηνών των σχετικών συλλογών της με νέους κωδικούς προϊόντων.
Ο τομέας των ηλεκτρονικών πωλήσεων της Bazaar, ενώ την περίοδο της πανδημίας γνώρισε θεαματική ανάπτυξη επιδόσεων, στη συνέχεια πέρασε σε φάση κάμψης, αλλά σε επίπεδο υψηλότερο εκείνου της περιόδου προ της κρίσης στη δημόσια υγεία. Όπως μαθαίνουμε, την περίοδο της ισχύος των μέτρων κατά της πανδημίας το εταιρικό e-shop εξυπηρετούσε κατά μέσο όρο περί τις 120 παραγγελίες ημερησίως με κατ’ οίκον αποστολές έναντι σαράντα πριν την πανδημία. Σήμερα εξυπηρετεί κατά μέσο όρο περί τις εξήντα ηλεκτρονικές παραγγελίες την ημέρα.

Εξάλλου, για την ώρα η Bazaar δεν ασχολείται ιδιαίτερα με το ενδεχόμενο εξαγοράς μικρότερων εταιρειών του κλάδου, καταστημάτων ή τοπικών αλυσίδων, αλλά εν ευθέτω χρόνο δεν αποκλείεται κάτι τέτοιο.