Η αύξηση των πωλήσεων στις έτοιμες σάλτσες αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην... κρίση. Οι καταναλωτές μειώνουν τις εξόδους τους και επιλέγουν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που δίνουν τα προϊόντα για να ετοιμάσουν εύκολα, γρήγορα και με φαντασία, ένα γευστικό πιάτο. Η τάση αυτή έδωσε μια αύξηση της τάξης του 10% στις πωλήσεις των έτοιμων σαλτσών το δωδεκάμηνο που λήγει τον Μάιο του 2010, σε μια αγορά που εκτιμάται ότι διαμορφώνεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ.

Στην κατηγορία έτοιμης σάλτσας, δραστηριοποιούνται εκτός από τις εταιρείες που έχουν ως κύριο αντικείμενο την παραγωγή ζυμαρικών (Barilla, Μέλισσα Κίκιζας), και άλλες που δραστηριοποιούνται γενικά στην αγορά των σαλτσών, καρυκευμάτων και συμπληρωματικών μαγειρικών προϊόντων. Η συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνει τις έτοιμες σάλτσες σε γυάλινο βαζάκι για ζυμαρικά, τις έτοιμες για ρύζι ή κρέας, επίσης σε γυάλινη συσκευασία, καθώς επίσης και μια νέα υποκατηγορία, που είναι οι έτοιμες φρέσκες σάλτσες για ζυμαρικά, που διατηρούνται στο ψυγείο.

Η ευρύτερη κατηγορία σύμφωνα με μετρήσεις εταιρειών βασισμένες σε στοιχεία της Symphony IRI Group  πραγματοποιεί ετήσιες πωλήσεις ύψους περίπου 60 εκατ. ευρώ. Σε αυτήν ωστόσο περιλαμβάνονται και άλλες μεγάλες υποκατηγορίες –οι οποίες δεν εξετάζονται σε αυτό το ρεπορτάζ- όπως η σάλτσα ντομάτας για μαγείρεμα.

Η κατηγορία δεν είναι ευαίσθητη στην τιμή όσο είναι άλλες κατηγορίες προϊόντων. Αυτό συμβαίνει διότι η επιλογή του καταναλωτή κινείται με γευστικά κριτήρια, ενώ η τιμή παίζει ρόλο σε ένα δεύτερο επίπεδο, χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι δεν επηρεάζει την αγοραστική απόφαση. Επιπλέον, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένα στην κατηγορία. Ενδεικτικά, εκτιμάται ότι το μερίδιό τους σε αξία διαμορφώνεται σε 5,5%, έναντι 3% που ήταν ένα χρόνο πριν.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία τα τελευταία τουλάχιστον δύο χρόνια δεν έχουν παρατηρηθεί ιδιαίτερες μεταβολές στις τιμές και ως απόρροια της τωρινής οικονομικής κατάστασης, τα επίπεδα των τιμών αναμένεται να παραμείνουν σε σταθερά επίπεδα. Οι τιμές των σαλτσών διαφοροποιούνται ανάλογα με τα συστατικά και τη συνταγή.

Προϊόντα για κάθε γούστο
Η Barilla Hellas διαθέτει στην αγορά τις σάλτσες ζυμαρικών Barilla και Misko. Από τις πιο χαρακτηριστικές ιταλικές γεύσεις της Barilla είναι η σάλτσα Bolognese και οι σάλτσες Pesto, αλλά και οι σάλτσες με αυθεντικά Ιταλικά τυριά όπως η Ricotta & Pecorino. Οι σάλτσες Misko διατίθενται σε δύο γεύσεις, «Βασιλικός – Θυμάρι και Κόκκινο Κρασί» και «Πιπεριές και Ελιές». Η Melissa Kikizas από την πλευρά της προχώρησε εντός του 2010 σε επαναλανσάρισμα της σειράς έτοιμων σαλτσών Primo Gusto: Napolitain, Mediterranea, Olive, Arrabbiata και Pesto. Οι νέες γυάλινες συσκευασίες διατηρούν όλη τη γεύση των συστατικών τους, χωρίς τη χρήση συντηρητικών.

Πρόσφατα, άρχισε η διάθεση των φρέσκων ιταλικών σαλτσών για ζυμαρικά Biffi, που εισάγονται από την εταιρεία Importsvalley. Οι συγκεκριμένες σάλτσες διατίθενται επί του παρόντος από την αλυσίδα Α-Β Βασιλόπουλος, ενώ η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλες αλυσίδες για την τοποθέτηση του προϊόντος. Οι συγκεκριμένες σάλτσες, επειδή είναι φρέσκες, διατηρούνται στο ψυγείο. Σύμφωνα με εκπροσώπους της εταιρείας, από την τοποθέτησή τους οι σάλτσες βρήκαν μεγάλη ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό.

Οι σάλτσες Uncle Ben’s εντός του καλοκαιριού, θα εμπλουτιστούν με νέα προϊόντα και ειδικότερα με τη γλυκόξινη σάλτσα light και με την ινδική σάλτσα με κάρυ για κρέας.

Οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά
Η συγκεκριμένη χρονιά δεν προσφέρεται για προβλέψεις, επισημαίνει στέλεχος μεγάλης εταιρείας. Όπως σημειώνει, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, η αγορά των έτοιμων σαλτσών δίνει σημάδια ανόδου, και εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει με μια άνοδο της τάξης του 5%. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στέλεχος της αγοράς, πολλά θα εξαρτηθούν τους μήνες από το Σεπτέμβριο έως τα τέλη του έτους, καθώς τότε εκτιμάται ότι θα αποσαφηνιστεί ακόμη περισσότερο η έκταση της οικονομικής κρίσης.