Επένδυση ύψους 7 εκατ. ευρώ για νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας και συσκευασίας ξηρών καρπών έχει θέσει σε εφαρμογή η SP. Christou ΑΕΒΕ. Η επένδυση πραγματοποιείται στη Βιομηχανική Περιοχή Μαρκοπούλου Μεσογαίας και έχει ξεκινήσει εδώ και έναν περίπου μήνα. Για την ολοκλήρωσή της θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά ίδια κεφάλαια, όπως δήλωσε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Αναστάσιος Χρήστου. Πρόκειται για στεγασμένες εγκαταστάσεις συνολικού εμβαδού 5.500 τ.μ. σε οικόπεδο συνολικής επιφάνειας επτά στρεμμάτων. Την ολοκλήρωση της κατασκευής των νέων εγκαταστάσεων θα ακολουθήσει η μετεγκατάσταση των γραφείων από τα Καλύβια Θορικού στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας.
«Η καινοτομία την οποία εφαρμόσαμε από το 2021 στην αγορά των ξηρών καρπών είναι η συμπερίληψη και οσπρίων στο συνολικό μπουκέτο ξηρών καρπών, κάτι που αποτελεί τάση και εμφανίζει πολύ μεγάλη αύξηση ενδιαφέροντος και κατανάλωσης: Φασόλια μαυρομάτικα, φακές, φασόλια γίγαντες, ακόμη και ρύζι», υπογράμμισε ο κ. Χρήστου. Η εταιρεία διατηρεί παγιωμένες συνεργασίες τύπου B2B μεγάλης κλίμακας, οι οποίες επιτυγχάνονται μέσω συνεργειών με μεγάλα κέντρα συσκευασίας και τυποποίησης.
Με την ολοκλήρωση της υπό κατασκευή επένδυσης, ο βαθμός καθετοποίησης θα αυξηθεί σημαντικά. Μέσα στις επόμενες κινήσεις βρίσκεται η διερεύνηση της συνεργασίας με αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για επώνυμο προϊόν με ετικέτα «Christou dried nuts». Το νέο εργοστάσιο θα επιτρέψει τη συνεπακόλουθη αύξηση του όγκου παραγωγής. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της SP. Christou ΑΕΒΕ για το 2022 έκλεισε στα ίδια περίπου οικονομικά επίπεδα με το 2021. Τονέο εργοστάσιο αποτελεί την ελπίδα της εταιρείας για αύξηση των πωλήσεων. Έχει ήδη προγραμματιστεί ο σχεδιασμός μικρών συσκευασιών για σημεία εστίασης και ξενοδοχεία, από 30ml έως 50ml, αλλά και συσκευασίες 120ml και 250ml, που προορίζονται για διάθεση στην οργανωμένη λιανική.
Η αλλαγή στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού
«Έχουμε παρατηρήσει μια μεγάλη αλλαγή στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού στην αγορά: Κατά μεγάλη πλειοψηφία, ο κόσμος προτιμά τον συσκευασμένο ξηρό καρπό. Η αγορά έχει βαλτώσει στο κομμάτι των παραγγελιών, με τάση προς τις συχνότερες, περισσότερες της μίας ακόμη και μέσα στην ίδια εβδομάδα, αλλά περισσότερο κατακερματισμένες παραγγελίες: Λιγότερος χύμα ξηρός καρπός, λιγότερες ποσότητες ανά καρπό σε κάθε παραγγελία, αλλά μεγαλύτερο εύρος κωδικών σε καθεμιά», επεσήμανε ο κ. Χρήστου, προσθέτοντας ότι «ο κόσμος αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια με το αεροστεγές κλείσιμο μιας μικρότερης συσκευασίας και απομακρύνεται από τη λογική του να προμηθευτεί χύμα ξηρό καρπό». Ο διευθύνων σύμβουλος της SP. Christou ΑΕΒΕ δείχνει να έχει διαβλέψει την αλλαγή συμπεριφοράς του καταναλωτικού κοινού: «Τα ξηροκαρπάδικα μένουν σε τοπικές γειτονιές και μόνο, δεν θα αλλάξει κάποιος γειτονιά για να αγοράσει χύμα ποιοτικό ξηρό καρπό. Θα εμπιστευτεί τα σούπερ μάρκετ, που έχουν πια μια σχετική ποικιλία και εκεί γίνεται και ο μεγάλος τζίρος».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter