Ως αγορές σχεδόν απαγορευτικές για το οργανωμένο λιανεμπόριο χαρακτηρίζουν παράγοντες του κλάδου τα 25 μικρά νησιά της χώρας, στα οποία δεν θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς και υπεραγορών.
Ως αγορές σχεδόν απαγορευτικές για το οργανωμένο λιανεμπόριο χαρακτηρίζουν παράγοντες του κλάδου τα 25 μικρά νησιά της χώρας, στα οποία δεν θα επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς και υπεραγορών.
«Η προωθούμενη από την κυβέρνηση ρύθμιση για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και του «χρώματος» 25 μικρών αιγαιοπελαγίτικων νησιών, δεν επηρεάζει την ανάπτυξη του οργανωμένου λιανεμπορίου», επισημαίνουν στο «σ.σ.» κύκλοι της αγοράς και προσθέτουν ότι οι συγκεκριμένες τοπικές κοινωνίες δεν «αντέχουν» τη λειτουργία μεγάλων λιανεμπορικών μονάδων.
Όπως αναφέρουν, στα εν λόγω νησιά η εξυπηρέτηση των καταναλωτών γίνεται από μίνι μάρκετ, τα οποία λειτουργούν μόνο τέσσερις έως πέντε μήνες το χρόνο –όσο δηλαδή διαρκεί η τουριστική περίοδος– ενώ για τις προμήθειές τους σε προϊόντα εξυπηρετούνται επαρκώς είτε από κοντινά cash & carry καταστήματα είτε απευθείας από τις βιομηχανίες της Αθήνας, με ειδικές συμφωνίες που συνάπτουν με μεταφορικές εταιρείες. Μάλιστα σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, οι τιμές που πετυχαίνουν τα μίνι μάρκετ σε επίπεδο χονδρικής είναι ιδιαιτέρως συμφέρουσες, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν ανταγωνιστικό προφίλ στις αγορές όπου δραστηριοποιούνται.
Για τους λόγους αυτούς οι περιορισμοί που θεσπίζονται για την ανάπτυξη των σούπερ μάρκετ σε 25 μικρά νησιά του Αιγαίου δεν επηρεάζουν ουσιαστικά την επεκτατική πολιτική των ισχυρών ή ακόμη και των μικρομεσαίων αλυσίδων του κλάδου.