Ο τζίρος του 2022 έκλεισε με άνοδο περίπου 30% για τις πίτες Αλεξάκης, σύμφωνα με όσα είπε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Θοδωρής Κονταξής, στο FOODReporter, παρά και τις ανατιμήσεις που πέρασε η Αλεξάκης στα προϊόντα της.

«Οι ανατιμήσεις ήταν αναγκαστικές λόγω της μεγάλης ανόδου της τιμής των πρώτων υλών. Για πρώτη φορά, είδαμε τετραπλασιασμό στην τιμή του αλευριού», εξήγησε ο κ. Κονταξής. Οι δύο ανατιμήσεις που πραγματοποίησε η Αλεξάκης στο σύνολο του 2022 συνδυαστικά έφτασαν το 30%.

Αναμένει αλλαγές στη συμπεριφορά της ελληνικής αγοράς, ως προς την εστίαση και την ταχυεστίαση
Η εταιρεία, ως ηγέτης της ελληνικής αγοράς στις πίτες για σουβλάκι, βλέπει το «ταβάνι» των πωλήσεων στην Ελλάδα και στρέφει το βλέμμα της στο εξωτερικό. Εκτιμάται ότι η πληθωριστική κρίση και η προηγούμενη υγειονομική κρίση, της πανδημίας του κορωνοϊού, μαζί και με το θέμα της έλλειψης προσωπικού στην εστίαση και την ταχυεστίαση, θα αλλάξουν τη συμπεριφορά της ελληνικής αγοράς. Το 2023 αναμένεται να είναι πολύ ενεργό σε εκθέσεις στο εξωτερικό για την Αλεξάκης.

Το μερίδιο των πωλήσεων στο εξωτερικό στο συνολικό κύκλο εργασιών της εταιρείας έφτασε το 8% για το 2022, δηλαδή διπλασιάστηκε συγκριτικά με το 2021.

Η εταιρεία πουλά προϊόντα εδώ και επτά χρόνια στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, κυρίως σε σημεία Ho.Re.Ca.

Η Αλεξάκης έχει στόχο να μπει και στο οργανωμένο λιανεμπόριο του εξωτερικού. Ωστόσο, οι συνομιλίες με τα Lulu Supermarket δεν έχουν τελεσφορήσει ακόμη.

Ούτε στην Ελλάδα όμως έχει μεγάλη διείσδυση στην οργανωμένη λιανική η Αλεξάκης, με μόλις 4% του τζίρου της να προέρχεται από το συγκεκριμένο κανάλι, μέσω της ιδιωτικής ετικέτας στα 100 μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης. Πρόκειται για μια συνεργασία που έχει ληφθεί απόφαση να επεκταθεί, όπως εξήγησε ο κ. Κονταξής.

Η αλλαγή της διάρκειας ζωής της πίτας στο ράφι
Η εταιρεία στρατηγικά προχώρησε σε προώθηση της πίτας για σουβλάκι μεγαλύτερης διάρκειας ζωής, δηλαδή από την πίτα δύο ημερών, πέρασε κι εκείνη στην πίτα των δέκα ημερών. Πρόκειται για σημαντική αλλαγή και σημειώνεται ότι οι ανταγωνιστές προσφέρουν πίτες διάρκειας 15 ημερών, αλλά η Αλεξάκης αποφάσισε να συνεχίσει να υπερέχει σε φρεσκάδα. «Οι φρέσκες πίτες πωλούνται πιο γρήγορα και πιο εύκολα, μα έχουν και περισσότερες επιστροφές», σχολίασε ο κ. Κονταξής. Όπως έμαθε το FOODReporter, η τοποθέτηση πίτας για σουβλάκι διαφορετικών εταιρειών με διαφορετική ημερομηνία λήξης πλάι-πλάι στο ράφι θεωρήθηκε πιθανό από τους ανταγωνιστές στην κατηγορία ότι μακροπρόθεσμα μπορεί να πλήξει τα προϊόντα, επειδή δημιουργούσε σύγχυση στον καταναλωτή. Στόχος της Αλεξάκης είναι να μπει στο σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας Σκλαβενίτης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter