Κυρίαρχος στην κατηγορία των μπισκότων, γλυκών και αλμυρών, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI Hellas που αφορούν στις πωλήσεις μέσω σούπερ μάρκετ, είναι η εταιρεία Παπαδοπούλου.
Συγκεκριμένα, στο Top 5 των brand για το 2009 βρίσκουμε στην πρώτη θέση τα Petit Beurre και ακολουθούν τα Cream Crackers, τα Μιράντα, τα Γεμιστά και τα Caprice. Τα Petit Beurre, μάλιστα, κατέχουν την πρώτη θέση και τις τρεις χρονιές για τις οποίες δημοσιεύουμε στοιχεία της IRI Hellas (2007-2009).
Η αγορά των μπισκότων, σημείωσε το 2009 αύξηση πωλήσεων σε αξία μέσω των σούπερ μάρκετ ύψους 3,35%. Συγκεκριμένα, από 87,89 εκατ. ευρώ το 2008, οι πωλήσεις της κατηγορίας ανήλθαν σε 90,83 εκατ. ευρώ
Από την άλλη πλευρά, τα Cream Crackers είναι αυτά που έκαναν τα περισσότερα λανσαρίσματα τη χρονιά που μας πέρασε, κερδίζοντας τις τρεις πρώτες θέσεις στην κατάταξη βάσει των πωλήσεων που πραγματοποίησαν εντός του έτους. Τα Cream Crackers Omega 3 Sugarfree 165 γρμ, τα Cream Crackers Σίκαλης Fr. P. 5×43 γρμ και τα Cream Crackers Σίτου Fr. P. 5×43 γρμ πραγματοποίησαν συνολικές πωλήσεις, οι οποίες πλησιάζουν το 1 εκατ. ευρώ. Η αγορά των μπισκότων, σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις σε αξία από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, σημείωσε το 2009 αύξηση της τάξης του 3,35%.
Τα Top 5 brands* το 2009 |
||
Κατάταξη | Brand | Εταιρεία |
1o | Petit Beure | Παπαδοπούλου |
2o | Cream Crackers | Παπαδοπούλου |
3o | Μιράντα | Παπαδοπούλου |
4o | Γεμιστά | Παπαδοπούλου |
5o | Caprice | Παπαδοπούλου |
* Συμπεριλαμβάνονται γλυκά, αλμυρά |
Βrand-leaders* για 3 συνεχόμενες χρονιές |
||||
2009 | 2008 | 2007 | Brand | Εταιρεία |
1o | 1o | 1o | Petit Beure | Παπαδοπούλου |
2ο | 2ο | 2ο | – | – |
* Συμπεριλαμβάνονται γλυκά, αλμυρά |
New Launches 2009 |
|
Brand | Πωλήσεις (σε χιλ. ευρώ) |
Cream Crackers Omega 3 Sugarfree 165 gr | 376,71 |
Cream Crackers Σίκαλης Fr. P. 5×43 gr | 313,96 |
Cream Crackers Σίτου Fr. P. 5×43 gr | 287,11 |
Πωλήσεις σε αξία (σε εκατ. ευρώ) |
|
2008 | 87,89 |
2009 | 90,83 |
Μεταβολή 2009/2008 | 3,35% |
Συγκεκριμένα, από 87,89 εκατ. ευρώ το 2008, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 90,83 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με έρευνα της ICAP, ο κλάδος που περιλαμβάνει τα τυποποιημένα μπισκότα, κρουασάν και αλμυρά σνακ χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, καθώς ελέγχεται από μικρό αριθμό παραγωγικών εταιρειών μεγάλου μεγέθους.
Στη συγκεκριμένη αγορά, όμως, δραστηριοποιούνται και ορισμένες μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες προωθούν τα προϊόντα τους στην αγορά μέσω περιορισμένου δικτύου διανομής.