«Ο καταναλωτής είναι το κλειδί όλων των εξελίξεων»: Με αυτήν τη φράση ξεκίνησε την παρουσίαση του στο 14ο Food Retail Conference ο Καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), Διευθυντής MSc in Marketing Analytics και Πρόεδρος ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ. «Βλέπουμε την εμφάνιση ενός τύπου καταναλωτή που θα χαρακτήριζα “value driven”, δηλαδή αναζητά την αξία στις αγορές του.

Είναι “price – sensitive”, σε διαφορετικό βαθμό ανάλογα με την περίπτωση, και οπωσδήποτε είναι πλέον πολύ εξοικειωμένος με την τεχνολογία και ειδικά την ψηφιακή, καθώς τη χρησιμοποιεί και στην καταναλωτική του συμπεριφορά – όχι μόνο αγοραστική» ανέφερε εύστοχα ο Γεώργιος Μπάλτας. Ο καθηγητής σημείωσε ότι, σύμφωνα με φετινή έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, οι καταναλωτές ιεραρχούν τις ανάγκες τους, με την πλειονότητα να είναι αναγκασμένη να το κάνει. Επίσης, μεταξύ άλλων, οι καταναλωτές κάνουν σημαντική στροφή σε πιο οικονομικές εναλλακτικές λύσεις (56%) και αξιόλογες προσφορές, ενώ αναζητούν καλύτερη αξία με τη βοήθεια της χρήσης τεχνολογίας.
Ελλάδα: Τα PL καταλαμβάνουν το 36% του καταναλωτικού καλαθιού.

Όσον αφορά στην ανάπτυξη της ιδιωτικής ετικέτας (PL), ο κ. Μπαλτάς είπε ότι στην Ελλάδα, τα PL καταλαμβάνουν το 36% του καταναλωτικού καλαθιού (σε όγκο), με εκείνα στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές να βρίσκονται άνω του 40% (σε αξία).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter