Πέραν των σύνθετων οικονομικών και παραγωγικών προκλήσεων της νέας ελαιοκομικής περιόδου, η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει και τους περίπου 80.000 τόνους, που υπολογίζεται ότι πωλούνται ετησίως σε ατυποποίητους τενεκέδες 12 και 17 κιλών, με αμφίβολη υιοθέτηση όλων των πρακτικών και διαδικασιών ασφάλειας τροφίμων.

Το ζήτημα επεκτείνεται και στην ελληνική εστίαση, όπου παραμένει άγνωστο το ποσοστό χρήσης ατυποποίητου ελαιολάδου, αλλά είναι πολύ υψηλό το ποσοστό των σημείων Ho.Re.Ca. που παραβιάζουν το νόμο περί ατομικής συσκευασίας μη επαναχρησιμοποιούμενου ελαιολάδου επάνω σε κάθε τραπέζι σε κάθε διαφορετικό γεύμα. Έχει υπολογιστεί ότι εξάγοντας το ελληνικό ελαιόλαδο τυποποιημένο αντί για χύμα, η ελληνική οικονομία ωφελείται κατά €1,50 ανά κιλό.

Η αύξηση εξαγωγών βρίσκει πρόσφορες συνθήκες σε ωριμότερες αγορές
Έχει σημασία για την Ελλάδα να επιμείνει σε ποιοτικό έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, ειδικά τώρα που ο ανταγωνισμός αυξάνεται και η ανεβασμένη τιμή είναι πιθανό να ωθήσει καταναλωτές από χώρες με κοινό που δεν είναι συνηθισμένο στην καθημερινή κατανάλωση ελαιολάδου σε διαφορετικά έλαια. Το μέσο μερίδιο εξαγωγών του ελληνικού ελαιολάδου στην παγκόσμια αγορά κυμαίνεται μεταξύ 2% και 3%, ποσοστό σχετικά χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι το μερίδιο της χώρας μας στην παραγωγή αποτελεί το 10% της συνολικής παραγωγής στον πλανήτη. Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι υψηλής ποιότητας τυποποίηση είναι ικανή να προσθέσει αξία και να κερδίσει περισσότερο ώριμες αγορές: Το ελληνικό ελαιόλαδο έχει μερίδιο αγοράς 14% στη Γερμανία, 12% στην Πολωνία, 5% στο Βέλγιο και συνεχίζει τη διείσδυσή του με καμπάνιες ενημέρωσης, προωθητικές ενέργειες και διαγωνισμούς ποιότητας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter