Έντονα ανοδική πορεία ακολούθησε κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 ο κύκλος εργασιών της Κρι-Κρι, όντας ενισχυμένος τόσο στην κατηγορία των γαλακτοκομικών όσο και σε αυτήν του παγωτού, ωστόσο η απότομη αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας, σε συνδυασμό με τη χρονική υστέρηση των ανατιμήσεων που πραγματοποιήθηκαν στα προϊόντα της εταιρείας, οδήγησαν σε σημαντική μείωση της κερδοφορίας σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας ανήλθε σε 83,39 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο 2022, έναντι 70,23 εκατ. του εξαμήνου 2021 (+18,7%). Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών παρουσίασαν αύξηση κατά 14% σε όγκο και κατά 17,3% σε αξία και διαμορφώθηκαν σε 61,21 εκατ. ευρώ, έναντι 52,16 εκατ. στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο. Οι πωλήσεις παγωτού αυξήθηκαν κατά 15,9% σε όγκο και κατά 21,2% σε αξία και διαμορφώθηκαν σε 21,66 εκατ. ευρώ, έναντι 17,87 εκατ. στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο. Να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 45,8% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων παρουσιάζοντας αύξηση +23,2%.

Μειωμένη κερδοφορία
Ωστόσο, για τους λόγους που προαναφέραμε, το περιθώριο μικτού κέρδους της Κρι-Κρι διαμορφώθηκε στο πρώτο εξάμηνο του έτους σε 22,3% (2021: 35%), και συγκεκριμένα 44,2% (από 51,1%) στο παγωτό και 14,6% (από 30%) στα γαλακτοκομικά. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,07 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο 2022, έναντι 12,58 εκατ. του εξαμήνου 2021 (-59,7%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 4,06 εκατ. ευρώ, από 10,05 εκατ. το 2021. Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 7,50 εκατ. ευρώ, έναντι 14,65 εκατ.στην αντίστοιχη προηγούμενη περίοδο (μείωση 48,8%). Σύμφωνα πάντως με την εταιρεία, το τελευταίο διάστημα η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας επί το πλείστον σταθεροποιητικές τάσεις.

Στροφή των καταναλωτών σε value for money γιαούρτια λόγω των μειωμένων εισοδημάτων
Για το σύνολο του έτους, η διοίκηση της Κρι-Κρι αναφέρει στις εξαμηνιαίες οικονομικές της καταστάσεις ότι ο τομέας του παγωτού φαίνεται πως θα γνωρίσει ισχυρή ανάκαμψη στα μεγέθη πωλήσεων, ενώ η αγορά των γιαουρτιών στην Ελλάδα φέτος είναι αρνητική σε όγκο και σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, γεγονός που μπορεί να αποδοθεί στις αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση που προκαλεί η μείωση των πραγματικών διαθέσιμων εισοδημάτων των νοικοκυριών, παράλληλα με τη στροφή σε value for money προϊόντα, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Παρά το δυσμενές περιβάλλον, η εταιρεία αναφέρει ότι καταφέρνει να αυξάνει σταδιακά το μερίδιο της τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, πετυχαίνοντας υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεων. Σύμφωνα με τα τρέχοντα δεδομένα, η εκτίμηση της διοίκησης της εταιρείας είναι ότι στη χρήση 2022 θα μπορούσε να επιτευχθεί αύξηση των συνολικών πωλήσεων με υψηλό διψήφιο ποσοστό και σημαντική υποχώρηση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter