Σε πάνελ συζήτησης για τους καταναλωτές και τον πληθωρισμό στο ελληνικό λιανεμπόριο συμμετείχαν η Γιολάντα Ευφροσυνίδου, διευθύντρια Marketing Omnichannel της Metro, και ο Ερρίκος Οβαδίας, e-business Manager της Γρηγόρης, μαζί με τον Νίκο Βαρβαδούκα, VP Brand, Customer & Omnichannel του ομίλου Public, όπου κατέθεσαν τις παρατηρήσεις τους για το πού βρίσκεται σήμερα η αγορά, στο πλαίσιο του e-commerce summit @ Costa Navarino που διοργάνωσε η Boussias Events.

Ενδιαφέρουσα ήταν η παρατήρηση της κ. Ευφροσυνίδου για μία μεταστροφή των καταναλωτών μακριά από την αυθόρμητη αγορά. «Εμείς στα σούπερ μάρκετ όλα αυτά τα χρόνια προσπαθούμε να προάγουμε εμπειρίες για να φέρουμε τον κόσμο μέσα, να διαδρά, να τον κρατάμε πολλή ώρα, γιατί αυτό σημαίνει κατανάλωση, και εδώ βλέπουμε ότι χάνεται αυτό», σημείωσε, και συνέχισε: «Επί Covid υπήρχε το υπερστοκάρισμα, γεμίσαμε τις αποθήκες μας.

Μετά ήρθε η κανονικότητα, που σου δίνει το δικαίωμα να έχεις και κάτι στην αποθήκη. Και έχουμε περάσει πια σε μια κατάσταση όπου οι οικογένειες ξεμένουν πρώτα και μετά πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ. Εμείς ως Metro έχουμε δει ότι έχουμε ξαναγυρίσει στην τελευταία βαθμίδα της πυραμίδας του Maslow, η ανάγκη της επιβίωσης, της τροφής και του νερού».

Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι χάνεται και το loyalty των καταναλωτών προς τα σούπερ μάρκετ, αφού γίνονται κυνηγοί προσφορών.

«Όλοι οι λιανέμποροι έχουν μια κάρτα πιστότητας. Είμαστε η μοναδική εταιρεία μαζί με τον Σκλαβενίτη που δεν έχουμε κάρτα πιστότητας στο physical. Όμως υπάρχει και ανάπτυξη και κερδοφορία στην εταιρεία, οπότε θεωρούμε ότι είμαστε πάρα πολύ δυνατοί σε αυτό, γιατί έρχεται ο κόσμος μέσα. Φανταστείτε, όλες οι εταιρείες που έχουν κάρτα πιστότητας ουσιαστικά χρηματοδοτούν την επίσκεψη στο κατάστημα. Βάσει Nielsen, οι επισκέψεις έχουν αυξηθεί μέσα στην εβδομάδα, από 1-2 επισκέψεις έχουμε φτάσει τις 3 επισκέψεις, όχι στο ίδιο σημείο. Άρα το νοικοκυριό επισκέπτεται τρία και πάνω διαφορετικά σημεία για να μπορεί να προμηθευτεί τα είδη του. Και ο βασικός οδηγός είναι πού έχει την καλύτερη προσφορά. Άρα αυτό είναι για εμάς το case, είναι δύσκολη η κατάσταση», σχολίασε η κ. Ευφροσυνίδου.

Ψάχνουν τα κουπόνια και τους πόντους
Από την πλευρά του, ο Ερρίκος Οβαδίας επιβεβαίωσε ότι οι καταναλωτές ψάχνουν την προσφορά όπου μπορούν. «Γι’ αυτό άλλωστε βλέπουμε πάρα πολύ τον κόσμο να πηγαίνει προς τους aggregators, efood, Wolt, Box κλπ, που κάνουν πολλές προσφορές, πολλά combos, και ο κόσμος αυτά ψάχνει και συνεχόμενα πηγαίνει για να πάρει κι άλλα, κι άλλα, κι άλλα. Και ο κόσμος έχει γυρίσει από το κομμάτι του loyalty, γιατί ψάχνει τον πόντο, ψάχνει το κουπόνι, έτσι ώστε μετά να πάρει με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος, ειδικά στο κομμάτι το δικό μας που είναι μια καθημερινή συνήθεια, όπως ο καφές, μια τυρόπιτα, ένα σάντουιτς, μια σαλάτα», επεσήμανε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter