Νίκος Πέντζος, πρόεδρος & CEO, ZANAE

Από εξαγωγές προέρχεται πλέον το 70% του κύκλου εργασιών της ΖΑΝΑΕ, με πωλήσεις σε χώρες της Ευρώπης, στη Βόρεια Αμερική, στην Ιαπωνία, αλλά και σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, όπως ανέφερε ο Νίκος Πέντζος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο συζήτησης που διοργάνωσαν στη Σίνδο Θεσσαλονίκης η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. και το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Ο ίδιος τόνισε πως η ΖΑΝΑΕ δε χρησιμοποιεί μόνο εγχώριες πρώτες ύλες, αλλά και εισαγόμενες, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί να καλύψει πολλές πρώτες ύλες στην ποσότητα που χρειάζεται, και έφερε ως παράδειγμα τα αμπελόφυλλα, σημειώνοντας: «Παίρνουμε βέβαια και από την Κρήτη ωραίο αμπελόφυλλο, αλλά δε φτάνει. Όταν μιλάμε για εξαγωγές εκατομμυρίων κουτιών, χρειάζεται να παίρνεις κι από αλλού».

Αναφέρθηκε ακόμα στο πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων απέναντι σε προϊόντα χωρών όπως η Τουρκία, οι βαλκανικές χώρες και η Κίνα, που είναι φθηνότερα, αν και όπως επεσήμανε η ποιότητα των ελληνικών προϊόντων ισοσκελίζει αυτό το ανταγωνιστικό μειονέκτημα, ενώ μίλησε και για το πρόβλημα της εύρεσης εργατικού δυναμικού, σχολιάζοντας χαρακτηριστικά πως «αν μπορούσα σήμερα να πάρω 20 ανθρώπους, θα τους έπαιρνα».

Όσο για τα επόμενα σχέδια της ΖΑΝΑΕ, ο κ Πέντζος τόνισε πως άμεσοι στόχοι είναι να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις που τρέχουν και να πραγματοποιηθούν νέα λανσαρίσματα, κυρίως στο εξωτερικό, μεταξύ των οποίων και νέα προϊόντα σούπας. «Το επόμενο διάστημα θα βγάλουμε πολλά νέα προϊόντα και ελπίζουμε να αποτελέσουν δόρατα αιχμής για την επιχείρησή μας», επεσήμανε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter