Έτος ανάπτυξης και υψηλής κερδοφορίας ήταν το 2020 για την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς ο τζίρος της αυξήθηκε κατά 4,1% και τα καθαρά κέρδη της κατά 41% συγκριτικά με το 2019. Ωστόσο, η αλυσίδα έχασε μερίδια αγοράς, εφόσον ο κλάδος ως σύνολο κινήθηκε πέρυσι σαφώς ταχύτερα (9,7%), λόγω των έκτακτων συνθηκών στη λειτουργία του εμπορίου εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΑΒ Βασιλόπουλος για τη χρήση του 2020, οι συνολικές πωλήσεις της πέρυσι ανήλθαν στο ποσό των 2,02 δισ. ευρώ έναντι 1,94 δισ. ευρώ το 2019. Τα προ φόρων αποτελέσματά της σημείωσαν αύξηση 35,4% στα 38,6 εκατ. ευρώ, ενώ η υψηλότερη επίδοσή της καταγράφηκε στην καθαρή κερδοφορία της, που είχε αύξηση 40,7% και διαμορφώθηκε στα 28 εκατ. ευρώ. Βελτιωμένα ήταν και τα EBITDA, τα οποία ανήλθαν το 2020 σε 174,4 εκατ. ευρώ.

Η περυσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε και από την αύξηση του αριθμού των εργαζόμενων της εταιρείας κατά 5,7%. Στο τέλος του έτους το ανθρώπινο δυναμικό της έφτασε τα 15.386 άτομα.
Παράγοντες της ΑΒ Βασιλόπουλος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του 2020 τα χαρακτηρίζουν θετικά, παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός ανάπτυξης της αλυσίδας ήταν χαμηλότερος του μέσου κλαδικού. Όπως αναφέρουν, το 2020 ωφέλησε κυρίως τις εταιρείες που λειτουργούν υπέρ μάρκετ, καθώς πρόσφεραν περισσότερη ασφάλεια στον καταναλωτή κατά τις αγορές του σε συνθήκες πανδημίας. Ωφέλησε, επίσης, τα δίκτυα χαμηλής παραγωγικότητας, αφού μπόρεσαν εύκολα να κερδίσουν τζίρο, έχοντας χαμηλή βάση σύγκρισης το 2019.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως τονίζεται, κατέγραψε την υψηλότερη απόδοση της αγοράς στις πωλήσεις ανά τετραγωνικό μέτρο χώρου πωλήσεων, οπότε πιο δύσκολα θα μπορούσε να επιτύχει υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Εκτός αυτού, τα 140 από τα 320 καταστήματα με τα οποία δραστηριοποιήθηκε πέρυσι είναι σε δύο επίπεδα, δίχως κυλιόμενες σκάλες (διαθέτουν κλασικά κλιμακοστάσια ή ασανσέρ), γεγονός που ώθησε πολλούς πελάτες τους στην αναζήτηση για τα ψώνια τους λύσεων μεγαλύτερης προστασίας από την πανδημία σε καταστήματα άλλων επωνυμιών.

Πωλήσεις φέτος στο επίπεδο του 2020
Σε ό,τι αφορά το 2021, πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της εταιρείας έχει στόχο να κρατήσει τις πωλήσεις του 2020. Παράγοντες της ΑΒ Βασιλόπουλος δηλώνουν μεν αισιόδοξοι για την πορεία της εταιρείας, αναφέρουν, ωστόσο, ότι το τελευταίο τρίμηνο του έτους είναι απρόβλεπτο, καθώς ουδείς γνωρίζει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στην αγορά υπό την πίεση της πανδημίας.

Όσο για την κερδοφορία της ΑΒ Βασιλόπουλος, εκτιμάται ότι θα είναι η αναμενόμενη παρά το γεγονός ότι η εταιρεία έχει ήδη απορροφήσει από τις αρχές του έτους τις αυξήσεις τιμών των προμηθευτών. Όμως, όπως τονίζεται, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εξακολουθήσει να γίνεται μέχρι το τέλος του έτους.

Στο πεδίο των επενδύσεων η ΑΒ Βασιλόπουλος ως το τέλος του χρόνου θα έχει επενδύσει στη διάρκειά του περί τα 50 εκατ. ευρώ στο δίκτυο των καταστημάτων της και τις υποδομές μηχανογράφησης. Στο πλαίσιο αυτό, στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η αλυσίδα προγραμματίζει να εγκαινιάσει τη λειτουργία 30 νέων καταστημάτων επωνυμίας ΑΒ Shop & Go και τριών εταιρικών σούπερ μάρκετ, ενώ στο τέλος του δωδεκαμήνου θα έχει εγκαινιάσει συνολικά 55-60 AB Shop & Go και τέσσερα εταιρικά σούπερ μάρκετ.

Σχετικά με το e-shop της αλυσίδας, πηγές του «σελφ σέρβις» λένε ότι το επόμενο Home Stop Center της (dark store) θα καθυστερήσει να λειτουργήσει. Η σχετική επένδυση θα υλοποιηθεί πιθανότατα προς τα τέλη της επόμενης τριετίας. Προς το παρόν η εταιρεία θα αρκεστεί για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών της πωλήσεων στο πρώτο HSC, που ήδη λειτουργεί στην Αθήνα, στα 24 hubs καταστήματά της, στα 70 ΑΒ Collect σημεία, όπως και στη συνεργασία της με το delivery.gr.