Στο επόμενο επίπεδο φιλοδοξεί να ανέβει η εταιρεία Ύδνον από τη Χαλανδρίτσα Αχαΐας με τη δημιουργία ενός νέου εργαστηρίου στο οποίο θα παράγει περισσότερα προϊόντα με βάση την τρούφα, στην οποία και ειδικεύεται. Μιλώντας στο FOODReporter, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Δημήτρης Δημόπουλος, αποκάλυψε πως έχει ήδη αγοραστεί το ακίνητο στο οποίο θα κατασκευαστεί το εργαστήριο και δρομολογείται η υλοποίησή του.

Η Ύδνον παράγει ήδη μία ποικιλία από προϊόντα με βάση την ακριβοθώρητη τρούφα, όπως πατέ ελιάς με τρούφα, μέλι με τρούφα, λάδι λευκής τρούφας και κρέμα λευκής τρούφας. Τα προϊόντα αυτά πωλούνται τόσο στην Ελλάδα, κυρίως σε καταστήματα delicatessen, όσο και στο εξωτερικό, και ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η Ύδνον συνεργάζεται με μία εταιρεία Ελλήνων που εισάγει ελληνικά προϊόντα. Όμως στις ΗΠΑ υπάρχει ζήτηση και για άλλα προϊόντα που περιέχουν τρούφα, όπως σάλτσες ντομάτας, τα οποία επί του παρόντος η Ύδνον δεν παράγει. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο θα δημιουργήσει το νέο της εργαστήριο, ώστε να μπορεί να επεκτείνει την γκάμα της.

Ο κ. Δημόπουλος στάθηκε στο γεγονός ότι και στην Ελλάδα το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει και εκτιμά την τρούφα, κάτι το οποίο αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στις τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής, οι οποίες «εκπαίδευσαν» τους καταναλωτές, μαθαίνοντάς τους την τρούφα. Ένα μανιτάρι που η Ύδνον καλλιεργεί σε έξι στρέμματα στην Αχαΐα, με τρία ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά που «ξετρυπώνουν» το πολύτιμο μανιτάρι. Η παραγωγή σε ποσότητα ανάλογα με τη χρονιά μπορεί να φτάσει και τα 50 ή τα 100 κιλά, ή να περιοριστεί σε 10 κιλά. Όμως το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η καλλιέργεια τρούφας είναι το ίδιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες καλλιέργειες ανά τον κόσμο: η κλιματική αλλαγή.

«Ο καιρός μας τα έχει κάνει μαντάρα, και γίνεται όλο και χειρότερο. Χάνουμε τον χειμώνα και τις βροχές, που τις χρειαζόμαστε. Στην Πελοπόννησο, πιο νότια, έχει ήδη αρχίσει η ερημοποίηση», επεσήμανε ο κ. Δημόπουλος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter