Σε ανοδική τροχιά κινήθηκαν και το 2023 τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Mailo’s, που συνεχίζει να αναπτύσσεται σε Ελλάδα και Κύπρο με το μοντέλο του franchise.

Οι πωλήσεις της εταιρείας, που το 2021 ανέρχονταν σε μόλις 267.000 ευρώ, αυξήθηκαν το 2022 στα 1,26 εκατ. ευρώ και το 2023 εκτοξεύθηκαν στα 3,64 εκατ. ευρώ, ενώ εξίσου θεαματική έχει υπάρξει και η ανάπτυξη της καθαρής κερδοφορίας της εταιρείας: από τα 115.000 ευρώ το 2021 στα 605.000 ευρώ το 2022 και στα 2,25 εκατ. ευρώ το 2023. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι το περιθώριο EBITDA της εταιρείας από το 59,3% που ήταν το 2021, έφτασε το 2023 στο εντυπωσιακό 80,7%.

Σημειωτέον ότι μέχρι το τέλος του 2023, το δίκτυο των Mailo’s αριθμούσε συνολικά 35 καταστήματα. Από το σύνολο των καταστημάτων, η Mailos λειτουργούσε τρία ιδιόκτητα καταστήματα. Διατηρεί επίσης και 32 συνεργασίες καταστημάτων franchise, εκ των οποίων τα 21 εδρεύουν στην Αττική, ενώ επίσης διατηρεί τρεις συνεργασίες στην Κύπρο. Τον περασμένο μήνα η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία ενός επιπλέον ιδιόκτητου καταστήματος στην Κυψέλη, μέσω νεοσύστατης θυγατρικής της.

Από πού προέρχονται τα έσοδα
Πώς όμως προκύπτουν αυτά τα έσοδα; Την απάντηση δίνει το μοντέλο λειτουργίας της Mailo’s, όπως αποκαλύπτεται σε έκθεση αποτίμησης της Deloitte, η οποία εκπονήθηκε στο πλαίσιο της εισφοράς των μετοχών της εταιρείας σε νεοσύστατη εταιρεία συμμετοχών, και συγκεκριμένα στην NM Holdings, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 19,29 εκατομμυρίων ευρώ, επικεφαλής της οποίας είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Mailo’s, Νίκος Μουτσουρούφης. Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα, κάθε κατάστημα Mailo’s εισφέρει συνολικά 7% των πωλήσεών του στην εταιρεία ως royalties, που αναλύεται σε 5% για τις υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία και σε 2% για το ευρύτερο marketing που επωμίζεται η εταιρεία. Παράλληλα, η Mailo’s εισπράττει από κάθε κατάστημα του δικτύου περίπου το 10% των δαπανών για πρώτες ύλες και χαρτικά, ενώ στα έσοδα της Mailo’s περιλαμβάνονται και τα entry fees για το άνοιγμα νέων καταστημάτων, που ανέρχονται στα 34.000 ευρώ περίπου.

Συνολικά, το 2023 το 67,2% του κύκλου εργασίας της Mailo’s προήλθε από τα royalties, με το 27% σχεδόν να προέρχεται από τα αναλώσιμα και το 5,9% από entry fees.

Τα επόμενα χρόνια
Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη Mailo’s; Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο που έχει αναπτυχθεί για την πενταετία 2024-2028, το 2024 εκτιμάται ότι η αύξηση των οικονομικών μεγεθών θα είναι και πάλι σημαντική: ο κύκλος εργασιών της εταιρείας θα κυμανθεί στα 4,4 εκατ. ευρώ, με τα κέρδη EBITDA στα 3,22 εκατ. ευρώ (περιθώριο EBITDA 73%) και κέρδη προ φόρων 3,17 εκατ. ευρώ. Από εκεί και πέρα, η ανάπτυξη του κύκλου εργασιών αναμένεται πιο ήπια, ενώ η κερδοφορία θα μείνει στα ίδια επίπεδα έως και το 2026 και θα αυξηθεί ελαφρώς το 2027 και το 2028.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter