«Η καινοτομία είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της ανάπτυξής μας», υπογράμμισε ο κ. Eckard Heidloff, CEO της Wincor Nixdorf, στην εναρκτήρια ομιλία της φετινής διοργάνωσης Wincor World 2008 στο Paderborn της Γερμανίας, που για ένα τριήμερο -29 έως 31 Ιανουαρίου- έγινε και αυτή τη χρονιά ο τόπος συνάντησης για περισσότερα από 7.000 υψηλόβαθμα στελέχη του τραπεζικού κλάδου και του λιανεμπορίου απ' όλο τον κόσμο.

Το κεντρικό motto της φετινής διοργάνωσης ήταν “enpowering process innovation“, μια προσέγγιση που διαπερνούσε τον τρόπο οργάνωσης των εκθεμάτων και των θεματικών παρουσιάσεων. Μέσα από αυτά ο επισκέπτης είχε την ευκαιρία να κατανοήσει πώς η υιοθέτηση από μια επιχείρηση των ολοκληρωμένων προτάσεων της Wincor Nixdorf στους δύο τομείς εξειδίκευσής της, δηλαδή το retail και το banking, οδηγούν στο δημιουργικό ανασχηματισμό των διαδικασιών που σχετίζονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο με την εξυπηρέτηση του πελάτη σε κάθε είδους συναλλαγή του με την επιχείρηση, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος και το συνακόλουθο χρόνο και αυξάνοντας το βαθμό ικανοποίησής του.

«Η ανταπόκριση από τους πελάτες μας επιβεβαιώνει την ορθότητα της απόφασής μας να επεκτείνουμε το portfolio μας έτσι ώστε να περιλάβουμε πρόσθετες και περισσότερο ευφυείς υπηρεσίες» σημείωσε ο κ. Andreas Bruck, επικεφαλής εταιρικής επικοινωνίας της Wincor Nixdorf, ως πρώτη εντύπωση μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της ετήσιας έκθεσης της εταιρείας.

Και πραγματικά, αν κάτι έμεινε στον επισκέπτη της έκθεσης ως κοινή συνιστώσα από τα 600 και πλέον εκθέματα και την παρουσία των 60 και πλέον επιχειρηματικών εταίρων της Wincor Nixdorf που συμμετείχαν στην έκθεση ήταν η έμπρακτη μετατόπιση του κέντρου βάρους της εταιρείας από την απλή κατασκευή hardware στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων, ικανών να αναβαθμίσουν την επιχειρηματική δράση των λιανεμπορικών αλυσίδων και των τραπεζικών καταστημάτων.

Ο ανταγωνισμός ξεκινά στο σημείο πώλησης

Η πολύχρονη εμπειρία της Wincor Nixdorf στον κλάδο του retail, αποτέλεσμα της στενής της συνεργασίας με μεγάλες αλυσίδες από ολόκληρο τον κόσμο, ενισχύει τη βαθιά της πεποίθηση ότι «ο παγκόσμιος ανταγωνισμός ξεκινά στο σημείο πώλησης», εκεί δηλαδή που η εξυπηρέτηση σε συνδυασμό με την παραγωγικότητα μπορούν πραγματικά να κερδίσουν την καρδιά του καταναλωτή. Ωστόσο, η αποδοτική λειτουργία του σημείου πώλησης δεν είναι παρά το αποτέλεσμα ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού των επιχειρησιακών διαδικασιών, που ξεκινούν από τα κεντρικά γραφεία διοίκησης του retailer και φτάνουν μέχρι το κατάστημα. Σε αυτό τον σχεδιασμό η Wincor Nixdorf συνεισφέρει όχι μόνο καινοτόμες προτάσεις σε εξοπλισμό και λογισμικό που εξυπηρετούν συγκεκριμένες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα συστήματα διαχείρισης των μετρητών (cash management systems) ή αυτόματης πληρωμής στο ταμείο (self checkout systems), αλλά τις πλαισιώνει με ποιοτικές υπηρεσίες σε συμβουλευτικό επίπεδο αλλά και υπηρεσίες ολοκληρωμένης διαχείρισης και υποστήριξης της εγκατεστημένης τεχνολογικής υποδομής.

Η παραπάνω φιλοσοφία, ενισχυμένη από το σύνθημα “Οι ορίζοντες του λιανεμπορίου: κινούμενοι σε νέες κατευθύνσεις” (“Retail Horizons: moving in new directions”), ήταν εμφανής σε όσους επισκέπτες Wincor World 2008 επισκέφτηκαν τον ειδικά διαμορφωμένο για το retail χώρο της έκθεσης. Σε μια απομίμηση του περιβάλλοντος ενός πολυκαταστήματος, που περιελάμβανε χώρο παντοπωλείου, καταστήματος ρουχισμού, ταχυδρομικού γραφείου και άλλων μικρών σημείων πώλησης, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν στην πράξη μια σειρά συστημάτων, η λειτουργία των οποίων ενισχύει πολλαπλά την εμπειρία του πελάτη (customer experience).

Για παράδειγμα, ο καταναλωτής μπορεί να εντοπίζει πληροφορίες για τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, είτε αλληλεπιδρώντας με kiosk terminals, όπως το νέο χαμηλού κόστους iCORE, είτε αξιοποιώντας τις πληροφορίες που προβάλλονται σε οθόνες πολλαπλών μεγεθών (από μονόχρωμα LCD promotion screens 4 ιντσών μέχρι LCD/TFT displays υψηλής ευκρίνειας μεγέθους έως και 46 ιντσών) που λειτουργούν με τη συνδρομή εξειδικευμένου λογισμικού που βασίζεται στην οικογένεια εφαρμογών BEETLE/iSCREEN και PRESTIGE. Ο επισκέπτης του καταστήματος, μπορεί επίσης να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες λειτουργικών kiosk terminals ή μηχανημάτων για να εκτελεί γρήγορα και εύκολα παράπλευρες εργασίες, μπορεί δηλαδή να εκτυπώνει τις ψηφιακές του φωτογραφίες σε ένα digital media kiosk όπως το iMEDIATE, ή να ανακυκλώνει άδειες συσκευασίες σε ένα μηχάνημα ανακύκλωσης, επιλογής και συμπίεσης όπως το νεόκοπο Revendo 7300. Τέλος, μπορεί να είναι σίγουρος για την τιμή κάθε διαθέσιμου προϊόντος μέσω της ολοκληρωμένης λύσης ηλεκτρονικών ετικετών στο ράφι (ESL, electronic self labeling) της SES (Store Electronic Systems), την οποία η Wincor Nixdorf προωθεί. Πρόκειται για μια λύση που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες ενός σύγχρονου καταστήματος με πολλούς διαφορετικούς κωδικούς και ποικιλία προϊόντων (όπως, για παράδειγμα, όσα διατίθενται στο τμήμα φρούτων και λαχανικών ενός supermarket).

PSA και αυτοματοποιημένες πληρωμές

Εκτός από τα παραπάνω ο καταναλωτής βρίσκει πολύτιμη βοήθεια στην ίδια τη διαδικασία της αγοράς μέσω φορητών συσκευών υποβοηθούμενων αγορών, ή αγγλιστί PSA (personal shopping assistant), όπως το PSA/go της κατασκευάστριας ή μια αντίστοιχη συσκευή κάποιου τρίτου κατασκευαστής, όπως το Motorola MC17. Οι συσκευές αυτές, χάρη στο εξειδικευμένο λογισμικό TPiSHOP και την πλατφόρμα TP.net POS, επιτρέπουν στον καταναλωτή να έχει πρόσβαση σε πληροφορίες για τα προϊόντα που επιλέγει και τοποθετεί στο καλάθι αγορών, να επεξεργάζεται την προσωπική του λίστα αγορών και βεβαίως να προχωρά στην πληρωμή των αγαθών που επέλεξε χωρίς την ανάγκη επίσκεψης ενός συμβατικού ταμείου.

Σε ό,τι αφορά σε αυτή την τελευταία διαδικασία, δηλαδή την αυτοματοποιημένη πληρωμή (automated self-checkout) ο retailer μπορεί να υιοθετήσει όποια από τις προσφερόμενες λύσεις ταιριάζει περισσότερο στο δικό του μοντέλο λειτουργίας. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξει ένα “μικτό” σύστημα πάγκου πληρωμής, όπου κάποιος υπάλληλος αναλαμβάνει το scanning των προϊόντων που αγόρασε ο πελάτης, ο οποίος με τη σειρά του καλείται να πληρώσει με μετρητά ή πιστωτική κάρτα χρησιμοποιώντας ένα iSCAN payment terminal, όπως τα νεοεμφανιζόμενα Pay Tower 150R και Pay Tower 200R, τα οποία υποστηρίζουν συλλογή και “ανακύκλωση” μετρητών (χαρτονομισμάτων & κερμάτων). Εναλλακτικά, μπορεί να επιλέξει ένα τυπικό iSCAN self-checkout σύστημα (όπως τα Basic Line, POS Tower 100 και POS Tower 150R, που δέχονται πληρωμή με μετρητά ή πιστωτική κάρτα) ή ένα σταθμό πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας, όπως το CERTO/iPAY, που ταιριάζει σε καταστήματα λιανικής πώλησης ρούχων, αξεσουάρ κλπ.

Υποστήριξη σε κάθε διαδικασία

Αν οι προαναφερθείσες προτάσεις ενισχύουν την αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή, η φιλοσοφία της Wincor Nixdorf δεν εξαντλείται σε αυτές. Μελετώντας σε βάθος το σύνολο των διαδικασιών που εκτελούνται στο περιβάλλον μια λιανεμπορικής επιχείρησης, η εταιρεία έρχεται να προτείνει λύσεις που αναβαθμίζουν κρίσιμες λειτουργίες του back-office. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το σύστημα διαχείρισης μετρητών (retail cash management), το οποίο καλύπτει με ολιστικό τρόπο τη διαχείριση χαρτονομισμάτων & κερμάτων σε όλο το εύρος της επιχείρησης. Έτσι, στα συμβατικά ταμεία -αλλά και στα σημεία καταμέτρησης των μετρητών στο κατάστημα- μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα μηχανήματα συλλογής & ανακύκλωσης κερμάτων iCASH 15 και iCASH 15E ή τα αντίστοιχα iCASH 10, iCASH 50 και iCASH 100 για χαρτονομίσματα, ενώ βεβαίως παρόμοια iCASH components περιλαμβάνονται σε κάποια από τα προαναφερθέντα συστήματα self-checkout (Pay Tower 150R, Pay Tower 200R, POS Tower 200R). Με τη συνδρομή της αντίστοιχης οικογένειας software (iCASH Manager για τα POS, iCASH BO για τα σημεία καταμέτρησης του back-office και iCASH View για τη συνολική εποπτεία και διαχείριση της λύσης) η διαχείριση των μετρητών στο κατάστημα μετατρέπεται από μια απαιτητική και χρονοβόρα εργασία σε μια απόλυτα διάφανη και ασφαλή end-to-end διαδικασία.

Την παραπάνω ολιστική κάλυψη των αναγκών της λιανεμπορικής επιχείρησης αντανακλούν και τα χαρακτηριστικά της σουίτας λογισμικού που διαθέτει η εταιρεία (Retail Application Suite), που περιλαμβάνει την ολοκληρωμένη πλατφόρμα TPEnterprise για τον έλεγχο όλης της αλυσίδας από τα κεντρικά, η οποία με τη σειρά της πλαισιώνεται από το εργαλείο ανάλυσης TPAanalyze, το διαχειριστικό component TPAdmin για τον κεντρικό σχεδιασμό προωθητικών ενεργειών και την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ κεντρικής διοίκησης και καταστημάτων και τα TP.net components για τον έλεγχο όλων των συστημάτων υποδομής.

Το πιο σημαντικό ωστόσο συστατικό της πρότασης που παρουσίασε η εταιρεία στη φετινή διοργάνωση Wincor World 2008 δεν αφορά στα μηχανήματα ή το λογισμικό που τα υποστηρίζει αλλά στις παρεχόμενες υπηρεσίες και κυρίως σε αυτό που τιτλοφορεί Managed Services. Μέσω των υπηρεσιών αυτών η Wincor Nixdorf αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη για την ομαλή λειτουργία των συστημάτων και εφαρμογών που συνθέτουν το οικοσύστημα της λιανεμπορικής επιχείρησης και τον έλεγχο όλων των διαδικασιών που αφορούν στην IT υποδομή της. Η δέσμη αυτών των υπηρεσιών στην πραγματικότητα απαλλάσσει την εταιρεία-πελάτη από το άγχος της απρόσκοπτης λειτουργίας, αναβάθμισης και βελτίωσης της τεχνολογικής της υποδομής, επιτρέποντάς της να εστιάσει στον πυρήνα της επιχειρηματικής της δράσης, δηλαδή στην ικανότητα να λειτουργεί με ευέλικτο και ανταγωνιστικό τρόπο, παρακολουθώντας τις εξελίξεις που διαμορφώνουν το επιχειρηματικό τοπίο της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται.