Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση της Καρφούρ Μαρινόπουλος θεωρεί ότι για την κάλυψη ενός πολύ μεγάλου τμήματος της εγχώριας αγοράς -απ’ όπου διακινούνται οι περισσότερες ποσότητες αγαθών ευρείας κατανάλωσης- θα χρειαστεί σε πρώτη φάση την οργάνωση περίπου οκτώ περιφερειακών κέντρων διανομής, τα οποία θα πλαισιώσουν τη λειτουργία των τριών κεντρικών αποθηκών της εταιρείας στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης. Σημειώνεται ότι τα κέντρα logistics της Καρφούρ Μαρινόπουλος ήδη διενεργούν πωλήσεις χονδρικής προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Από τα οκτώ σχεδιαζόμενα περιφερειακά κέντρα, τα τέσσερα θα λειτουργήσουν φέτος και τα υπόλοιπα το 2009, οπότε και θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του σχετικού σχεδίου. Πηγές τού «σελφ σέρβις» αναφέρουν ότι ο στόχος φέτος είναι η λειτουργία περιφερειακών κέντρων διανομής στη Χαλκίδα, την Πάτρα, τα Ιωάννινα και την Καβάλα.

Η πρώτη περιφερειακή αποθήκη, η οποία θα έχει και πιλοτικό χαρακτήρα, βρίσκεται στη Χαλκίδα, και την ευθύνη λειτουργίας της θα αναλάβει ο κ. Γαληνός Λαουτάρης, με τον οποίο η Καρφούρ Μαρινόπουλος ήδη συνεργάζεται στον τομέα του franchise. Ο προγραμματισμός προέβλεπε ότι η διάθεση προϊόντων μέσω της συγκεκριμένης αποθήκης θα άρχιζε τον Ιούλιο. Πρόθεση της Καρφούρ Μαρινόπουλος είναι για δύο ή τρεις μήνες να παρακολουθήσει τη λειτουργία της αποθήκης, να καταγράψει τους διακινούμενους όγκους κατά κατηγορία προϊόντων και να προβεί σε όλες τις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, ώστε από το φθινόπωρο να προχωρήσει στην υπογραφή των επόμενων εμπορικών συμφωνιών, τις οποίες στο μεταξύ διερευνά.

‘Οσο για τους στόχους πωλήσεων του συγκεκριμένου project της Καρφούρ Μαρινόπουλος, πληροφορίες αναφέρουν ότι προβλέπεται ετήσιος τζίρος της τάξης των 50 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία των πρώτων οκτώ κέντρων διανομής -το ποσό αυτό, σημειώνουμε, αντιστοιχεί περίπου στο 2,5% του 12μηνου κύκλου εργασιών της αλυσίδας.

Η κρίση ευνοεί τη χονδρική;

Πρέπει να σημειωθεί ότι για το «άνοιγμα» της Καρφούρ Μαρινόπουλος στον χώρο του cash & carry προηγήθηκε πολύμηνη έρευνα από τις αρμόδιες διευθύνσεις της εταιρείας, ώστε να εξασφαλιστεί στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η αποδοτικότητα του πλάνου ανάπτυξης, αλλά και να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικότερα ο ανταγωνισμός σε μια αγορά που, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, βρίσκεται σήμερα σε «ελεύθερη πτώση» λόγω της κρίσης που έχει προκαλέσει η ακρίβεια και στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής.

Πάντως, παράγοντες του λιανεμπορίου υποστηρίζουν ότι η κρίση ευνοεί την ανάπτυξη του χονδρεμπορίου, δεδομένης της ανάγκης των μικρών ανεξάρτητων λιανεμπόρων να βρίσκουν νέες πηγές προμήθειας προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές. Ωστόσο, στους κόλπους του κλάδου διατυπώνεται και η αντίθετη άποψη, σύμφωνα με την οποία η κρίση της κατανάλωσης οδηγεί περισσότερες μη οργανωμένες επιχειρήσεις σε πτώχευση, και υπό αυτή την έννοια περιορίζεται η πελατειακή βάση των καταστημάτων cash & carry.

Βέβαια, τα cash & carry θα «βλέπουν» πάντα και προς την αγορά των HoReCa, μια αγορά η οποία θα βρίσκεται σε μόνιμη άνθιση, τουλάχιστον στην Ελλάδα, όπου οι καταναλωτές επιμένουν και θα επιμένουν στη βραδινή έξοδο, τη διασκέδαση και τα ταξίδια σε πείσμα των οικονομικών περιορισμών.

Το άρθρο δημοσιεύεται στο τεύχος 375 του περιοδικού “σελφ σέρβις” (εκδόσεις Comcenter).