Στις αρχές Οκτωβρίου ο αμερικανικός όμιλος ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης που διοργανώνει με την παρουσία αναλυτών και επενδυτών, πως το 2018 σκοπεύει να ανοίξει 15 λιγότερα Supercenters, καθώς θα επενδύσει στην αναβάθμιση του e-commerce και στην προώθηση μιας omnichannel προσέγγισης.

Η επιβράδυνση του ρυθμού ανοίγματος νέων καταστημάτων αποτελεί στρατηγική επιλογή που εκδηλώθηκε τα τελευταία χρόνια. Πέρυσι η Walmart εγκαινίασε 60 Supercenters και σχεδιάζει να εγκαινιάσει κατά το νέο οικονομικό έτος 2018, που ολοκληρώνεται στο τέλος Ιανουαρίου, λιγότερα από 40. Στις ΗΠΑ, η αλυσίδα ανακοίνωσε τα πλάνα της για κάτω από 25 νέα καταστήματα συνολικά, συμπεριλαμβανομένων περίπου 10 καταστημάτων γειτονιάς (Neighborhood Markets), πολύ λιγότερων συγκριτικά με τα εκατοντάδες καταστήματα που λειτουργούσε σε ετήσια βάση, πριν από μία δεκαετία.

Μπορεί ο Doug McMillon, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Walmart Stores, να δηλώνει πως υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες στον τομέα των μικρών καταστημάτων, που μοιάζουν αρκετά με τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ, όμως στο άμεσο μέλλον το βάρος της επιχείρησης θα πέσει στην ανάπτυξη των e-commerce δραστηριοτήτων της. Όπως είναι γνωστό, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η Walmart αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από την επέκταση των δραστηριοτήτων τής Amazon στον συγκεκριμένο κλάδο.

Ο Marc Lore, president and CEO της Walmart eCommerce U.S. δήλωσε ότι η επιχείρηση δεν αναμένει ούτε τον επόμενο χρόνο κερδοφορία στον τομέα του e-commerce, αλλά οι απώλειες θα είναι μικρότερες. Η αλυσίδα αναζητά τρόπους εξοικονόμησης πόρων με την αξιοποίηση αυτομαματισμών και τεχνολογιών, όπου αυτό είναι δυνατόν, ώστε να επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Επίσης, για τη βελτίωση της online εμπειρίας των πελατών της, η Walmart έχει ανακοινώσει την πρόσληψη περίπου 2.000 ειδικών στον τομέα των προϊόντων, ώστε να διαχειριστούν το online merchandising των top κωδικών της, που ανέρχονται στο 1 εκατ. SKUs.

Κάθε product specialist θα είναι υπεύθυνος για την παρουσίαση και την τιμολόγηση μιας υποκατηγορίας προϊόντων, διασφαλίζοντας πως, για παράδειγμα, η περιγραφή των προϊόντων είναι σαφής και ελκυστική και πως θα παρουσιάζονται στις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου (search engines).