Ο παγκόσμιος δείκτης της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη ανέβηκε 6 μονάδες το τελευταίο εξάμηνο, αλλά στην Ελλάδα «βυθίστηκε» κατά 15 μονάδες, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ. Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο φέτος ο σχετικός δείκτης έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 2,5 ετών, στις 92 μονάδες έναντι 77 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, δίνοντας σαφή ένδειξη απεμπλοκής από την κρίση.

Σημειώνουμε ότι λίγο πριν το ξέσπασμά της, το δεύτερο εξάμηνο του 2007, ο δείκτης βρισκόταν στις 94 μονάδες. Σήμερα στις 41 από τις 55 χώρες της έρευνας ο δείκτης ανεβαίνει. Οι καταναλωτές της Ινδίας (127 μονάδες), της Ινδονησίας (116) και της Νορβηγίας (115) έχουν τη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ενώ της Λιθουανίας (46), της Κροατίας (48) και της Πορτογαλίας (51) είναι οι πιο απαισιόδοξοι.

Η Ταϊβάν, η Σιγκαπούρη, το Ισραήλ, το Μεξικό και η Κολομβία παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο, ενώ στην αντίθετη πλευρά η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα με διψήφια πτώση 15 μονάδων, πέφτοντας για πρώτη φορά στις 57 προς επιβεβαίωση της άσχημης οικονομικής κατάστασής της.