Στην αλλαγή στρατηγικής της εταιρείας Vassiliou Trofinko προς λιγότερους κωδικούς των προϊόντων 7 Θάλασσες, αλλά με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, αποδίδει ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ξενοφών Λουράντος την υπαρκτή πτώση των πωλήσεων της συγκεκριμένης σειράς εντός του 2022.

Εξάλλου, πρόκειται για μια εταιρεία που βιώνει το επιτυχημένο πέρασμα στην τρίτη γενιά, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γρηγόρη Βασιλείου και έχει συνολικά 143 άτομα προσωπικό. Η Vassiliou Trofinko τροφοδοτεί στο σήμερα με κατεψυγμένα ιχθυηρά ιδιωτικής ετικέτας τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Μασούτης, Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, όπου και ειδικεύεται. Άλλωστε, ο τζίρος της εταιρείας στο οργανωμένο λιανεμπόριο αφορά αποκλειστικά κατεψυγμένα ιχθυηρά.

Μείωση κωδικών με κριτήριο την εκτιμώμενη κερδοφορία
Μία από τις διαδικασίες της εταιρείας κατέδειξε ότι ήταν αρκετά κοστοβόρο να μεταπωλούνται στα σούπερ μάρκετ ψάρια με πολύ μικρό περιθώριο κέρδους, περισσότερο ταχυκίνητα και που αφορούν σχετικά μεγάλο όγκο εμπορεύματος. «Αποφασίσαμε ότι θέλουμε λιγότερους από τους 3.000 πελάτες που είχαμε το 2006 και επιθυμούμε πελάτες που είναι φερέγγυοι και πληρώνουν στην ώρα τους. Την ίδια στιγμή επιθυμούμε λιγότερους, αλλά περισσότερους κωδικούς. Απορρίψαμε πάρα πολλούς κωδικούς: Έχουμε κρατήσει μόνο 500, ενώ είχαμε 2.500, ανάμεσα σε ολόκληρη την γκάμα των κατεψυγμένων προϊόντων.

Ουσιαστικά μιλάμε για κωδικούς λιγότερους σε κιλά, που προσφέρουν όμως μεγαλύτερη κερδοφορία», εξήγησε στο FOODReporter ο κ. Λουράντος. «Τα στοιχεία της IRI (νυν Circana) που δείχνουν μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων είναι ορθά, αλλά αυτά τα στοιχεία, όπως και να το κάνουμε, δεν μετρούν την κερδοφορία.

Όπως λέγεται, “ο τζίρος είναι απλά μια ματαιοδοξία, η λογική είναι το κέρδος”», συνέχισε. «Για παράδειγμα, καταργήσαμε τους κωδικούς του παγκάσιους, οι οποίοι πωλούνταν προς €1,50 το κιλό, ενώ κρατήσαμε τη γλώσσα και την πέρκα με €5,00 το κιλό. Εξοικονομούμε αποθηκευτικούς χώρους, πήραμε μια στρατηγική απόφαση οικονομικής κλίμακας, υπολογίζοντας και το ενεργειακό κόστος.

«Τα κατεψυγμένα αλιεύματα αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό του κύκλου εργασιών της Vassiliou Trofinko, γύρω στο 60%, αγγίζοντας τα 30 εκατ. ευρώ στα οικονομικά αποτελέσματα του 2022. Τα κατεψυγμένα κρέατα είχαν πέρσι τζίρο 15 εκατ. ευρώ και άλλα 5 εκατ. ευρώ αφορούσαν κατεψυγμένα λαχανικά, με τις ετικέτες Ardo, αλλά σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες, καθότι η τιμή μονάδος ανά κιλό είναι πολύ χαμηλότερη», ανέλυσε ο κ. Λουράντος, σκιαγραφώντας το πωλησιακό προφίλ της εταιρείας.

Η διείσδυση στο νωπό κρέας και η επέκταση του εργοστασίου της Μαγούλας
Η είσοδος της Vassiliou Trofinko στο νωπό κρέας αφορά ένα περιορισμένο μόνο κομμάτι της αγοράς και δη το ξενοδοχείο, ιδιαίτερα εκείνα τα οποία αποτελούσαν ήδη πελάτες της εταιρείας. Πρόκειται για περιπτώσεις παραγγελιών με ακριβούς κωδικούς κατεψυγμένων. «Από μόνα τους τα ξενοδοχεία μας ζήτησαν και το νωπό κρέας, σε πολύ συγκεκριμένες premium κατηγορίες για τις κουζίνες τους, όπως seasoned κρέατα εισαγωγής και τροποποιημένης ατμόσφαιρας και εμείς τους εξυπηρετήσαμε, προκειμένου να τους κρατήσουμε στο πελατολόγιό μας», διευκρίνισε ο κ. Λουράντος. Για τη συγκεκριμένη διείσδυση, η Vassiliou Trofinko εξασφάλισε και άδεια κοπής νωπού κρέατος, μετέτρεψε έναν από τους 15 κατεψυγμένους θαλάμους της σε θάλαμο νωπού, αγόρασε νέα φορτηγάκια για το νέο τύπο εμπορεύματος και προσέλαβε εξειδικευμένους πωλητές νωπού κρέατος.

Η Vassiliou Trofinko έχει πραγματοποιήσει τις πρώτες κινήσεις επέκτασης του εργοστασίου των 5.500 τ.μ. που διαθέτει στη Μαγούλα Αττικής. Η εταιρεία αγόρασε το γειτνιάζον οικόπεδο, που ανήκε σε έναν εκ των μετόχων. Έχει εκδοθεί ήδη η οικοδομική άδεια και το κτίριο, που χτίζεται με ίδια κεφάλαια χάρη στα πλεονάσματα των οικονομικών ετών με υψηλή κερδοφορία, θα χρησιμοποιηθεί ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος. «Η δυνατότητα αποθήκευσης για την εταιρεία στο σήμερα είναι 5.000 παλέτες και με τη νέα εγκατάσταση, όταν εκείνη ολοκληρωθεί, θα προστεθεί χωρητικότητα επιπλέον 3.000 παλετών», εξήγησε ο κ. Λουράντος. «Το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει συνολικά στη χώρα στα επόμενα χρόνια, έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, είναι οι χώροι αποθήκευσης, ιδιαίτερα για νωπά και κατεψυγμένα προϊόντα και οι χώροι logistics», προέβλεψε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter