H Wincor Nixdorf, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές συστημάτων για τον χώρο του retail και του banking, έχει κατακτήσει εδώ και χρόνια την εμπιστοσύνη εκατοντάδων επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, που στηρίζουν την καθημερινή εύρυθμη λειτουργία των επιχειρησιακών τους διαδικασιών στην αξιοπιστία των λύσεών της. Ωστόσο, αυτό που προκάλεσε την μεγαλύτερη εντύπωση στους επισκέπτες της φετινής διοργάνωσης Wincor World 2008 στο Paderborn ήταν η έμπρακτη μετατόπιση του κέντρου βάρους της εταιρείας από την απλή κατασκευή hardware στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων -περιλαμβανομένων και υπηρεσιών consulting- που είναι ικανές να αναβαθμίσουν την επιχειρηματική δράση των λιανεμπορικών αλυσίδων και των τραπεζικών καταστημάτων.

Με αφορμή τις νωπές εντυπώσεις από όσα παρουσιάστηκαν στην πετυχημένη έκθεση, ζητήσαμε από την κυρία Βασιλική Μπασέλα, διευθύνουσα σύμβουλο της Wincor Nixdorf στην Ελλάδα, να καταθέσει τις δικές τις απόψεις σχετικά με τη διαμορφούμενη στρατηγική της εταιρείας, καθώς και τα σχέδιά της για τις πρωτοβουλίες που αναμένεται να αναλάβει η εταιρεία στην ελληνική αγορά το προσεχές διάστημα.

Retail Technology: Κυρία Μπασέλα, πρώτα απ’ όλα θα ήθελα να μας παρουσιάσετε συνοπτικά τους βασικούς λόγους που οδήγησαν την Wincor Nixdorf σε αυτή τη στρατηγικού χαρακτήρα απόφαση, και πώς το γεγονός αυτό επηρεάζει την παρουσία σας στην ελληνική αγορά…

Βασιλική Μπασέλα: Οι λέξεις κλειδιά είναι “καινοτομία” και “μέλλον”. Στις αγορές που κινηθήκαμε παραδοσιακά με τα hardware προϊόντα μας αφουγκραστήκαμε τις ανάγκες των πελατών μας και θελήσαμε να σκεφτούμε περισσότερο από τη δική τους πλευρά. Ουσιαστικά, ανταποκρινόμαστε στην ανάγκη τού πελάτη να μπορεί να επικεντρωθεί και να πετύχει στο δικό του core business. ‘Ετσι, θέλοντας να υποστηρίξουμε τον πελάτη μας στις δικές του καινοτομίες διευρύναμε το χαρτοφυλάκιό μας με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Φυσικά και για εμάς αυτός είναι ένας τρόπος ανάπτυξης, διότι αυτή τη στιγμή, αν και έχουμε μεγάλο μερίδιο εγκατεστημένων συστημάτων, παίζουμε έναν σχετικά μικρό ρόλο στη μεγάλη αγορά των λύσεων και υπηρεσιών. Επιπλέον, στόχος μας είναι να διαφοροποιηθούμε έγκαιρα από τους ανταγωνιστές μας, διότι είναι πολύ δύσκολο σε έναν πόλεμο τιμών τής αγοράς να αποδείξεις εκ των προτέρων την τεχνική υπεροχή των hardware προϊόντων σου. Ευτυχώς, βλέπουμε ότι ‘Ελληνες πελάτες συζητούν μαζί μας τα δικά τους επιχειρηματικά σχέδια και εμπιστεύονται αυτή μας την προσπάθεια, στην οποία παραδέχομαι ότι χρειάζεται ακόμα να δουλέψουμε σκληρά.

Με βάση τα παραπάνω, προσθέσαμε στο χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών μας τις υπηρεσίες “Managed Services“, οι οποίες περιλαμβάνουν την εποπτεία και έλεγχο (monitoring) των ταμειακών συστημάτων (POS) και των περιφερειακών τους, όπου,  εκτός από τη ζωντανή παρακολούθηση, γίνεται πρόληψη ενδεχόμενων μελλοντικών βλαβών κλπ. Επίσης, παρέχουμε υπηρεσίες “πλήρους διαχείρισης υποκαταστήματος” (Managed Total Branch), που αφορούν σε μελέτη, σχεδιασμό και κατασκευή νέων καταστημάτων, σε ανακαινίσεις ή ανακατασκευές κλπ

Το κυνήγι της καινοτομίας

R.T.: Το κεντρικό motto της φετινής διοργάνωσης Wincor World 2008 ήταν “enpowering process innovation”. Πιστεύετε ότι τελικά το “κυνήγι” τής καινοτομίας ανταμείβει τους θιασώτες του -είτε αυτοί ανήκουν στην χορεία των κατασκευαστών ή παρόχων, είτε στην πλευρά των εμπορικών επιχειρήσεων, που καλούνται να ενσωματώσουν τα αποτελέσματα της καινοτομίας στη δική τους επιχειρησιακή λειτουργία- και, αν ναι, υπό ποιες προϋποθέσεις; Ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει η προσπάθεια της εταιρείας για καινοτομία;

B.M.: Το όραμα της Wincor Nixdorf είναι να είμαστε το σημείο αναφοράς στις ανάγκες του λιανεμπορίου και να αποτελούμε πάντα τον ιδανικό στρατηγικό συνεργάτη. Αυτό συνεπάγεται στόχευση και μακροπρόθεσμη παρατήρηση των τάσεων που έχουν χρησιμότητα για την εταιρεία-πελάτη, όπως οι επιθυμίες των καταναλωτών και οι μελλοντικές τεχνολογίες που θα ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες και επιθυμίες. Στο πλαίσιο αυτό, η Wincor Nixdorf έχει λάβει πλήθος βραβείων καινοτομίας για προϊόντα, όπως τα συστήματα self scanning & self checkout ή οι φορητές συσκευές υποβοηθούμενων αγορών (PSA, personal shop assistant), που υπηρετούν στην πράξη την παραπάνω φιλοσοφία.

Σε ό,τι αφορά τώρα στο “κυνήγι” τής καινοτομίας, όπως το αποκαλείτε, χρειάζεται να τονιστεί ότι δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός, αλλά οφείλει ουσιαστικά να πληροί δύο βασικούς στόχους. Ο πρώτος, που αφορά στην εταιρεία-χρήστη, είναι να της επιτρέπει να λειτουργεί κερδοφόρα, να διασφαλίζει την ύπαρξή της στην αγορά και να τη βοηθά να διατηρεί τους πιστούς πελάτες. Ο δεύτερος αφορά στον τελικό καταναλωτή, ο οποίος θέλει να βρίσκει τα προϊόντα που χρειάζεται γρήγορα και στη σωστή τιμή και, αφού τα επιλέξει, να μπορεί να τα εξοφλήσει άμεσα χωρίς να αναγκάζεται να σπαταλά χρόνο περιμένοντας στην ουρά του ταμείου. Η πείρα και η τεχνογνωσία, την οποία η Wincor Nixdorf διαθέτει, ως μια πολυεθνική εταιρεία με παρουσία σε πάνω από 90 χώρες, καθώς και οι συνεχείς επενδύσεις της στην άρτια εκπαίδευση προσωπικού και βεβαίως σε R&D, την καθιστούν έναν αξιόπιστο συνεργάτη για κάθε είδους οργανισμό στην Ελλάδα, που θέτει ως προτεραιότητα την ικανοποίηση των δύο αυτών στόχων.

Τεχνολογία και επιχειρηματικότητα

R.T.: Κατά καιρούς ακούγονται διάφορα σχόλια και εκτιμήσεις για τις ιδιομορφίες τής ελληνικής αγοράς, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών λύσεων από τις λιανεμπορικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Πόσο ξεκάθαρο είναι στη διοίκηση των ελληνικών επιχειρήσεων ότι ο δρόμος για την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία είναι συνυφασμένος με την αξιοποίηση τεχνολογικών λύσεων ικανών να υποστηρίζουν την επιλεγείσα επιχειρηματική στρατηγική;

B.M.: Οι ‘Ελληνες λιανέμποροι, εκτός ίσως από ελαχίστους, δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ρισκάρουν την απώλεια κύκλου εργασιών τους ή ακόμη και την ίδια την επιχειρηματική ύπαρξή τους, εάν δεν υιοθετήσουν καινοτόμες τεχνολογίες και λύσεις. Οι λύσεις αυτές πολλές φορές έχουν αρκετά υψηλό κόστος, και αυτό ίσως τους αποτρέπει από την υλοποίησή τους. Εκεί έρχεται αρωγός η Ευρωπαϊκή ‘Ενωση, η οποία βοηθά τις μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις πολλαπλά, μέσω κοινοτικών προγραμμάτων και επιδοτήσεων, ώστε να ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες και να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην αγορά. Εάν δεν το κάνουν, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε λίγα χρόνια απλώς δεν θα υπάρχουν στην αγορά, είτε διότι οι πιο υγιείς από αυτές θα εξαγοραστούν, όπως ήδη έχει αρχίσει να γίνεται, ή θα αναγκαστούν να κλείσουν.

R.T.: Από την άλλη πλευρά, πόσο πρόθυμοι εκτιμάτε ότι είναι οι ‘Ελληνες καταναλωτές να “πειραματιστούν” με νέους τρόπους αγορών και συναλλαγής, όπως για παράδειγμα τα συστήματα self scanning & self checkout ή τα info kiosk, που δοκιμάζονται στην ελληνική αγορά των λιανικών πωλήσεων;

B.M.: Από την πλευρά των καταναλωτών, αρκεί κάποιος να ανατρέξει στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε το 2007 το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, σύμφωνα με τα οποία οι καταναλωτές αξιολόγησαν ως δεύτερη σε κατάταξη καλύτερη υπηρεσία τις ηλεκτρονικές ετικέτες στα ράφια. Ως τρίτη υπηρεσία αξιολόγησαν αυτή της τοποθέτησης ενός αναγνώστη barcode στο καρότσι, μέσω του οποίου “διαβάζεται” η τιμή κάθε προϊόντος που προσθέτουν στο καρότσι. Υπάρχει, λοιπόν, σαφές ενδιαφέρον από τους ‘Ελληνες καταναλωτές για νέους τρόπους αγορών και συναλλαγής, αλλά και περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις του ελληνικού λιανεμπορίου.

R.T.: Εσείς, από τη μεριά του παρόχου τέτοιων λύσεων επί μακρόν στη συγκεκριμένη αγορά του λιανεμπορίου, ποια χαρακτηριστικά της ξεχωρίζετε και πώς προσαρμόζετε αντίστοιχα τη στρατηγική τής εταιρείας σας, ώστε οι λύσεις που προωθείτε να έχουν τον μεγαλύτερο κατά το δυνατόν βαθμό αποδοχής; Υπάρχει κάποιος μηχανισμός που σας επιτρέπει να μεταφέρετε την εμπειρία, που έχει αποκτηθεί συνολικά από την εγκατάσταση λύσεων της Wincor Nixdorf σε επιχειρήσεις του εξωτερικού, στις εν Ελλάδι εταιρείες τού retail;

B.M.: Οι λύσεις που προτείνουμε στην ελληνική αγορά λιανικής αποτελούν το απαύγασμα συσσωρευμένων απαιτήσεων και αναγκών των μεγαλύτερων λιανεμπόρων παγκοσμίως, οι οποίες και έχουν ληφθεί υπόψη στη δημιουργία και υλοποίηση όλων των προϊόντων της εταιρείας. Υπό αυτό το πρίσμα, ο τελικός πελάτης βρίσκει όλα τα εργαλεία τα οποία χρειάζεται, ώστε η επιχειρηματική του παρουσία να καθίσταται κερδοφόρα στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο του retail.

Η Wincor Nixdorf Ελλάδος είναι θυγατρική εταιρεία της Wincor Nixdorf. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οτιδήποτε αναπτύσσεται, λειτουργεί και παρέχεται ως λύση από την εταιρεία σε οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης ή αλλού μπορεί άμεσα να μεταφερθεί και στην Ελλάδα. Πολλές φορές στο παρελθόν και με δεδομένο το ενδιαφέρον κάποιων πελατών για συγκεκριμένες λύσεις-προϊόντα της εταιρείας και εφόσον δεν υπήρχε ακόμα κάποια τέτοια εγκατάσταση στην Ελλάδα, επισκεφθήκαμε μαζί τους χώρες, όπου υπήρχαν οι συγκεκριμένες λύσεις εγκατεστημένες (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Σουηδία). Με τον τρόπο αυτόν δώσαμε την ευκαιρία στους υπευθύνους των επιχειρήσεων να έρθουν σε επαφή με τις αντίστοιχες εταιρείες-πελάτες τής Wincor Nixdorf, που χρησιμοποιούν στην πράξη τις λύσεις αυτές, και να τους θέσουν τα ερωτήματά τους για τεχνικές ή λειτουργικές λεπτομέρειες, αλλά και για το πώς οι εν λόγω λύσεις συνέβαλαν στην επίτευξη των επιχειρηματικών τους στόχων.

Πιλοτικές εφαρμογές
R.T.: Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει κάποιες λύσεις να εφαρμόζονται υπό δοκιμή -με τη μορφή πιλοτικών εφαρμογών- σε ελληνικές λιανεμπορικές αλυσίδες. Ωστόσο, αρκετές από αυτές δεν υιοθετούνται τελικά από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, παρά το γεγονός ότι παρόμοια case studies επιδεικνύουν θετικά αποτελέσματα σε άλλες χώρες. Ποιοι κατά τη γνώμη σας είναι οι παράγοντες που κάνουν πολλές από τις προσπάθειες αυτές να καρκινοβατούν στην ελληνική αγορά και εν τέλει να απορρίπτονται;

Β.Μ.: Θεωρώ ότι οι υπεύθυνοι μιας λιανεμπορικής αλυσίδας επιλέγουν να μην επεκτείνουν τη χρήση κάποιας καινοτόμου λύσης που έχουν εφαρμόσει πιλοτικά για δύο κυρίως λόγους: είτε διότι η εν λόγω λύση δεν είναι αποδεκτή από το πελατολόγιό τους σε μια συγκεκριμένη περιοχή, είτε γιατί οι ίδιοι δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο, προκειμένου να “εκπαιδεύσουν” τους πελάτες τους στη χρήση αυτών των νέων τεχνολογιών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η συνεχής εκπαίδευση του πελάτη είναι αυτή που θα τον κάνει να υιοθετήσει οποιαδήποτε νέα τεχνολογία. Το κόστος, λοιπόν, της εγκατάστασης από μόνο του δεν είναι ο κύριος παράγοντας για την απόρριψη, κυρίως όσον αφορά στις εταιρείες σημαντικού οικονομικού μεγέθους.

Παρά ταύτα, η εισαγωγή καινοτόμων λύσεων, που βοηθούν τον πελάτη να επιλέξει στα καταστήματα λιανικής τα προϊόντα που χρειάζεται και, αφού ολοκληρώσει την επιλογή του, να πληρώσει χωρίς χρονοτριβή, αποτελεί -και θα αποτελέσει πολύ περισσότερο στο μέλλον- βασικό κριτήριο επιλογής του καταστήματος. Το γεγονός λοιπόν αυτό -της ύπαρξης καινοτόμων λύσεων, που αναβαθμίζουν την αγοραστική εμπειρία του πελάτη επιτρέποντάς του να αγοράσει ό,τι χρειάζεται και να ολοκληρώσει τη συναλλαγή χωρίς καθυστερήσεις- πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τις εταιρείες λιανεμπορίου, διότι θα αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα της ίδιας της ύπαρξής τους στην αγορά.

Η αξία του σημείου πώλησης

R.T.: Οι εμπορικές εταιρείες -ιδιαίτερα αυτές που δραστηριοποιούνται στον χώρο του λιανεμπορίου- γίνονται καθημερινά αποδέκτες προτάσεων για τεχνολογικές λύσεις που υπόσχονται ότι θα τους προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ασφαλέστερος δρόμος που οφείλει να ακολουθήσει η διοίκηση μιας λιανεμπορικής επιχείρησης, ώστε να αξιολογήσει αντικειμενικά τις προτάσεις που της υποβάλλονται και να προκρίνει όσες τελικά ανταποκρίνονται στις πραγματικές της ανάγκες για βιωσιμότητα και ανάπτυξη;

Β.Μ.: Πράγματι, οι εμπορικές εταιρείες γίνονται καθημερινά αποδέκτες προτάσεων που υπόσχονται τα πάντα. Βεβαίως, δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Ο ασφαλέστερος δρόμος είναι ο απλούστερος. Κάθε νουνεχής επιχειρηματίας πιστεύουμε ότι πρέπει να ακολουθεί τα εξής απλά βήματα:

  • Επιλογή τού προσωπικού που ασχολείται με τη μηχανογράφηση με κριτήριο την εμπειρία και τη γνώση της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Διαμόρφωση ξεκάθαρης άποψης των αναγκών της εταιρείας μετά από εισήγηση των ειδικών.
  • Επίσκεψη σε πελάτες που ήδη χρησιμοποιούν επιτυχημένες λύσεις είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.
  • Πρόσκληση των επωνύμων εταιρειών, που πιστεύουμε ότι θα υπάρχουν και αύριο στην αγορά, και οι οποίες θα μπορούν με συνέπεια να υποστηρίξουν σε τοπικό -και διεθνές, αν χρειάζεται- επίπεδο την ανάπτυξη της εταιρείας.
  • Δημιουργία ενός ή περισσότερων πιλοτικών με μία ή περισσότερες εταιρείες που ανταποκρίνονται στα κριτήρια που θέσαμε.

R.T.: Μια από τις εδραιωμένες αντιλήψεις τής Wincor Nixdorf ειδικά για τον κλάδο του retail είναι ότι «ο παγκόσμιος ανταγωνισμός ξεκινά στο σημείο πώλησης», εκεί δηλαδή που η εξυπηρέτηση σε συνδυασμό με την παραγωγικότητα μπορούν πραγματικά να κερδίσουν την καρδιά τού καταναλωτή. Ποιες συγκεκριμένες προτάσεις, από όσες περιλαμβάνει το portfolio των εφαρμογών και συστημάτων που διαθέτει η εταιρεία σας, μετατρέπουν την πεποίθηση αυτή σε πράξη για μια αλυσίδα καταστημάτων;

Β.Μ.: Η αλήθεια είναι ότι τo χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τής Wincor Nixdorf είναι ιδιαίτερα ευρύ. Από τις προτάσεις που απευθύνονται στην πληθώρα των αλυσίδων καταστημάτων θα ήθελα κατ’ αρχάς να ξεχωρίσω το πρόγραμμα λιανικής πώλησης TP.net, μία από τις πλέον εξελιγμένες front office λύσεις αυτή την στιγμή στον κόσμο και, βεβαίως, τα ταμειακά συστήματα POS της οικογένειας PC Beetle, με τους αντίστοιχους φορολογικούς εκτυπωτές (MF-EJ210 και MF-EJ320). Επίσης, ιδιαίτερα σημαντική είναι η συνδρομή των συστημάτων διαχείρισης μετρητών iCash, που καλύπτουν τη διαχείριση χαρτονομισμάτων & κερμάτων και δίνουν λύση στο πρόβλημα της χρονοβόρας διαδικασίας καταμέτρησης των χρημάτων του ταμείου. Από την άλλη μεριά, αυτή δηλαδή του καταναλωτή, έχουμε τα info kiosks, τα οποία δίνουν την δυνατότητα πρόσβασης σε πληροφορίες για την παρουσίαση και προώθηση προϊόντων. Και, βεβαίως, τις λύσεις self scanning & self check-out και τις ηλεκτρονικές ετικέτες (electronic shelf labels), με τα οποία επιτυγχάνεται η βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη και ταυτόχρονα η μείωση του κόστους και του απαιτούμενου προσωπικού.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ ότι το κρίσιμο συστατικό για οποιαδήποτε επιτυχημένη εγκατάσταση είναι η εμπειρία και η ικανότητα του υλοποιητή να συντονίζει τις επιμέρους εργασίες ενός project και να βρίσκει άμεσα λύσεις για θέματα, τα οποία ανακύπτουν στο χρονικό διάστημα που έχει από κοινού προσδιοριστεί για το συγκεκριμένο έργο.

‘Ενα όραμα για το management

R.T.: Τέλος, επιτρέψτε μου μια ερώτηση περισσότερο προσωπική. Καθώς αναλάβατε σχετικά πρόσφατα τα καθήκοντα της διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας, θα ήθελα να μας δώσετε τη δική σας αντίληψη σχετικά με το βέλτιστο management μιας εταιρείας όπως η Wincor Nixdorf Ελλάδος. Αντιλαμβάνεστε τα καθήκοντά σας από τη θέση αυτή περισσότερο ως συνέχιση της μέχρι σήμερα πορείας τής επιχείρησης ή, αντίθετα, ως ανάγκη για την υιοθέτηση καινοτόμων πρωτοβουλιών που ενδεχομένως θα αναθεωρήσουν τα ειωθότα;

Β.Μ.: Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να σημειώσω ότι γνωρίζω την εταιρεία πολύ καλά, ήδη από το 2001, και την πιστεύω πάρα πολύ. Μετά από τόσα χρόνια και έχοντας θητεύσει σε ηγετικούς ρόλους μέσα στην επιχείρηση, είμαι σε θέση να γνωρίζω την κουλτούρα και τους ανθρώπους της, ώστε η συνέχεια της συνεργασίας μαζί τους και από αυτό το επίπεδο να είναι πάρα πολύ άμεση και αυτονόητη.

Από την άλλη, αναλαμβάνω την τελική ευθύνη σε μια εποχή που η εταιρεία πρέπει να ενσωματώσει πολλές καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα και να μη μένει σε ακινησία. «Τα πάντα ρει» έλεγε δικαίως ο Ηράκλειτος και, υπό αυτές τις συνθήκες, η απόκτηση ευκινησίας και ζωηράδας είναι και για την εταιρεία μας το έναυσμα, ώστε να εισαγάγω κάποιες αλλαγές και να τις εντάξω σε μια νέα φιλοσοφία. Η πρόκληση είναι να οικοδομηθεί μια εταιρική δομή, η οποία θα είναι τόσο ευέλικτη και γρήγορη όσο και οι αλλαγές που καταγράφονται στο περιβάλλον όπου δραστηριοποιούμεθα.

Στόχος μου είναι να καταφέρω να συμβάλω στην εισαγωγή καινοτομιών, έναν στόχο τον οποίο θεωρώ αρκετά δύσκολο, διότι οι εταιρείες δεν έχουν κατά κανόνα την καινοτομία στο DNA τους. Πρωταρχικός μου σκοπός είναι να δημιουργηθεί το κλίμα, που να δέχεται την αλλαγή, δηλαδή ένα κλίμα με λιγότερες αντιστάσεις σε μετασχηματισμούς και καινοτομίες.

Πιστεύω πολύ σε ένα management που διαθέτει σε όλα τα επίπεδα ταλαντούχους ανθρώπους, ικανούς να λειτουργούν σε ένα σύστημα, όπου οι στρατηγικές θα οικοδομούνται από κάτω προς τα πάνω. Πιστεύω στις δυνατότητες των συνεργατών μου και θέλω να τους ωθήσω να φέρνουν τη φαντασία και τη δέσμευση μαζί τους κάθε μέρα στη δουλειά. Οι παράγοντες αυτοί θα τους καλλιεργούν πνεύμα πρωτοβουλίας και αυτόνομης δράσης, στο πλαίσιο που τους έχει προδιαγραφεί. Παράλληλα με αυτό, προσπαθώ πάρα πολύ να συνδυάσω την ανανέωση με την εμπειρία των παραδοσιακών συνεργατών, διότι χάρη στην εμπειρία οι εκπλήξεις μιας μελλοντικής αποτυχίας μπορούν να αποφευχθούν.

Υποστήριζα πάντα ότι υπάρχει χώρος για συναίσθημα στο εργασιακό περιβάλλον. Το πάθος των ανθρώπων για το αντικείμενό τους, η αφοσίωσή τους στην επιχείρηση, η ομαδικότητα, ο σεβασμός των συναδέλφων, μερικές φορές το χιούμορ και η ανάγκη όλων μας να νιώθουμε ικανοποιημένοι -και δεν εννοώ οικονομικά- στο εργασιακό περιβάλλον, όπου περνάμε πολλές ώρες καθημερινά, είναι για μένα συστατικά της επιτυχίας.

info
Η Wincor Nixdorf (www.wincor-nixdorf.com) είναι ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως προμηθευτές ΙΤ λύσεων στις τράπεζες και τις αλυσίδες λιανικής πώλησης. Το εκτενές χαρτοφυλάκιο προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας αποτελείται από συστήματα (hardware), λογισμικό (software) και υπηρεσίες (συμβουλευτικές, συντήρησης και άλλες). Στην Ελλάδα, η εταιρεία ιδρύθηκε το 1972 και απασχολεί σήμερα 78 άτομα. Η έδρα της είναι στην Αθήνα, με υποκατάστημα πωλήσεων και σημείο τεχνικής υποστήριξης στην Θεσσαλονίκη και δέκα επιπλέον σημεία τεχνικής υποστήριξης σε ισάριθμες μεγάλες πόλεις (Πάτρα, Λάρισα, Καβάλα, Ηράκλειο, Χανιά κλπ). Στην αγορά συστημάτων ΑΤΜ, έχει μια εγκατεστημένη βάση 2.500 και πλέον ΑΤΜs, ενώ στον τομέα των POS έχει εγκαταστήσει περισσότερα από 8.700 ταμειακά συστήματα αυξημένων δυνατοτήτων σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Η παραπάνω συνέντευξη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Retail Technology, τεύχος 38 (Ιούνιος – Ιούλιος 2008) των εκδόσεων Comcenter.