Τα επόμενα πλάνα της Unismack εστιάζουν στην εξέλιξη της Ελλάδας σε κέντρο καινοτομίας, «τόσο οραματικά, όσο και σε επίπεδο σχεδιασμού», όπως αποκάλυψε στο FOODReporter ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Στρατάκης.

«Η Unismack, σε βάθος πενταετίας, θα έχει τοπική παραγωγική δυνατότητα σε ΗΠΑ και Ευρώπη και αυτό που την ενδιαφέρει είναι να αναπτύξει και να στηρίξει την καινοτομία», συμπλήρωσε ο κ. Στρατάκης.

Αυτό που ορίζει ως «ελληνικό κέντρο καινοτομίας» η Unismack είναι οι αρμοδιότητες του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης που αφορούν τη βιομηχανική δραστηριότητα της εταιρείας σε ΗΠΑ και Ευρώπη.

Διευκρινίζεται, πάντως, ότι η Unismack ενισχύει και την ελληνική μονάδα παραγωγής, με νέα επένδυση, η οποία ολοκληρώνεται περίπου στα μέσα Απριλίου 2023 και αφορά την επέκταση παραγωγικής δυναμικότητας της υπάρχουσας εγκατάστασης κατά 30%.

«Συνεχίζουμε τις επενδύσεις όσο χρειάζεται, επειδή η δυναμική της αγοράς είναι μεγάλη και δικαιολογεί τη διατήρηση τοπικής παραγωγής», υποστήριξε ο κ. Στρατάκης, με την άνεση του εργοστασίου στις ΗΠΑ.

Η Unismack δεν σκέφτεται σε παρόντα χρόνο την καθετοποίηση της παραγωγής με επέκταση και σε παραγωγή πρώτων υλών. Τουναντίον, επιζητά τις συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς και παραγωγικές μονάδες, οι οποίες μπορούν να εισφέρουν καινοτομία και ποιότητα. «Εστιάζουμε στην εντοπιότητα των προϊόντων και προσπαθούμε να βγάλουμε την καινοτομία μέσα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά», επισήμανε ο κ. Στρατάκης, αναφορικά με τη νέα στρατηγική. «Οραματικά, η εταιρεία θα μπορούσε να έχει και άλλη μονάδα σε πέντε με δέκα χρόνια στις ΗΠΑ, στην Ευρώπη ή αλλού, αλλά δεν υπάρχουν για την ώρα τέτοια σχέδια: Στόχος μας είναι η σταθεροποίηση αυτού του μεγάλου εγχειρήματος που ήδη καταφέραμε», σημείωσε ακόμη ο κ. Στρατάκης.
Το 2022 ήταν μια χρονιά επανάκαμψης για τη Unismack, μετά τις συνέπειες που προκάλεσε στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας η πανδημία του κορωνοϊού.

Ο κ. Στρατάκης μίλησε «για κενό του 2021, που καλύφθηκε».

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το 2022 έκλεισε στα 13 εκατ. ευρώ περίπου, με μειωμένη κερδοφορία όμως λόγω αύξησης κόστους παραγωγής.

«Το 2023 θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε βελτιώσεις στο περιθώριο κέρδους μέσω μείωσης κόστους όπου είναι δυνατό να επιτευχθεί, όπως, για παράδειγμα, στις συνταγές», είπε ο κ. Στρατάκης.

Οι συνεργασίες της Unismack στο οργανωμένο λιανεμπόριο
Υπενθυμίζεται ότι η μόνη τοποθέτηση της Unismack στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο γίνεται μέσω της συνεργασίας με τη Δωδώνη στα τραγανά σνακ φέτας (και χαλουμιού). Ο κ. Στρατάκης εκτίμησε ότι η ελληνική πρώτη ύλη θα ταίριαζε με τις επιλογές του καταναλωτικού κοινού στις ΗΠΑ, αλλά «το “πάντρεμα” θα πρέπει να γίνει με στοιχεία, τα οποία ταιριάζουν στην κατηγορία των σνακ, στις καταναλωτικές και γευστικές συνήθειες και προσδοκίες που έχει για την κατηγορία των σνακ το αμερικανικό κοινό».

«Οι Αμερικανοί καταναλωτές επιζητούν μεγάλη ένταση στη γεύση», τόνισε ο κ. Στρατάκης, έχοντας και την αξιολόγηση των δεδομένων των συνηθειών του κοινού στη διάθεσή του. «Μιλάμε για μια αγορά 350 εκατομμυρίων ατόμων, με συνεκτικό και σχετικά κοινό γευστικό προφίλ», σημείωσε.

Η Unismack έχει τοποθετηθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, μέσω συνεργασιών ιδιωτικής ετικέτας. «Δεν θα ανταγωνιστούμε ένα μαζικό σνακ, αναζητούμε καινοτομία και ιδιαιτερότητα», υπογράμμισε ο κ. Στρατάκης.

Η Unismack συνεργάστηκε με την αλυσίδα Sainsbury’s για δημιουργία ψημένων σνακ με όσπρια χαμηλών σε λιπαρά και σε άλατα.

Στη βρετανική αγορά δεν επιτρέπεται η προώθηση εντός σούπερ μάρκετ προϊόντων μευψηλά λιπαρά ή άλατα.

«Η Unismack καλύπτει αυτή την ανάγκη, με συγκεκριμένο brief, από τα ίδια τα σούπερ μάρκετ», εξήγησε ο κ. Στρατάκης.

Η Unismack παρουσίασε στη food Expo 2023 την πιλοτική σειρά σνακ «The Mediterranean Snack Collection», η οποία βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών, ώστε στο μέλλον να προωθηθεί προς το οργανωμένο λιανεμπόριο της Ελλάδας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter