Τον απολογισμό των τριών ετών του Σχεδίου Δράσης για την Αειφορία παρουσίασε η Ελαΐς–Unilever Hellas, σε συνέντευξη τύπου που πραγματοποίησε στις αρχές Ιουλίου στα γραφεία της. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας αναφέρθηκαν αναλυτικά στην πρόοδο των δράσεων τις οποίες ο όμιλος έχει ενσωματώσει στο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξής του, σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο.

Ξεκινώντας την παρουσίαση των δράσεων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο επίτευξης των στόχων που έθεσε η εταιρεία το 2010 με ορίζοντα το 2020, η πρόεδρος της Ελαΐς-Unilever Hellas, κα Ηρώ Αθανασίου, τόνισε τη σημασία της επιτυχίας του Σχέδιου Δράσης για την Αειφορία στη γενικότερη προώθηση της θέσης πως οι αειφόρες, περιβαλλοντικές πρακτικές και οι θετικές κοινωνικές δράσεις, «όχι μόνο δεν είναι σε βάρος των καλών οικονομικών αποτελεσμάτων, αλλά ανοίγουν νέους δρόμους στην καινοτομία, συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων –οικονομικών και φυσικών– και ισχυροποιούν τη σύνδεση της εταιρείας και των μαρκών με την κοινωνία και τους πολίτες». Ήδη», είπε η κα Αθανασίου, «λειτουργώντας σε αυτό το πλαίσιο, το πρώτο εξάμηνο του 2014 έχουμε ως εταιρεία τα πρώτα δείγματα ότι ξαναγυρίζουμε στην ανάπτυξη».

Ο κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, National Communications και Media Director, αντιπρόεδρος ΔΣ της Ελαΐς-Unilever Hellas, μίλησε για τις δράσεις του ομίλου σε διεθνές επίπεδο. Στο πλαίσιο του στόχου για βελτίωση της υγείας και της ευεξίας του πληθυσμού, μέσα από τα προγράμματα για την εκπαίδευση παιδιών στο πλύσιμο των χεριών με σαπούνι, ως σημαντικό μέτρο για τη μείωση μετάδοσης ασθενειών, προσεγγίστηκαν 303 εκατομμύρια άτομα σε αναπτυσσόμενες χώρες. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν προγράμματα για τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης των νέων κοριτσιών (Dove) και την προαγωγή της στοματικής υγείας (AIM), ενώ συνεχής ήταν η εξέλιξη στις συνθέσεις των τροφίμων, με αποτέλεσμα τη μείωση κορεσμένων λιπαρών στις μαργαρίνες και την ελάττωση της περιεκτικότητας αλατιού στα τρόφιμα της εταιρείας (με βάση τον στόχο των 5 γρ. την ημέρα).

Ως προς τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, επιτεύχθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο μείωση 32% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, μείωση 29% της κατανάλωσης νερού και μείωση κατά 2/3 των απορριμμάτων (ανά τόνο παραγωγής) στα εργοστάσια, έως το τέλος του 2013. Στο δίκτυο logistics, η μείωση εκπομπών και βελτίωση αποδοτικότητας CO₂ από τις μεταφορές των προϊόντων ήταν της τάξης του 18% (από το 2010 μέχρι το 2013), ενώ σημειώθηκε 11% μείωση βάρους συσκευασιών, μέσω συνδυασμού ελαφρών υλικών και βελτιστοποίησης του σχεδιασμού των υλικών, κατά το 2013 (σύγκριση με 2010). Ως προς την προμήθεια γεωργικών πρώτων υλών από αειφόρες πηγές, σε παγκόσμιο επίπεδο επιτεύχθηκαν, ήδη από το 2013, η προμήθεια του 48% των γεωργικών πρώτων υλών από αειφόρες πηγές (έναντι 14% το 2010), πιστοποίηση του 77% των παγωτών Ben & Jerry’s από το Fairtrade, πιστοποίηση του 70% του κακάο των παγωτών Magic από τη ΜΚΟ Rainforest Alliance και προμήθεια του 100% του χαρτιού για τα γραφεία της εταιρείας από πιστοποιημένα αειφόρα δάση ή από ανακυκλωμένες πηγές.

Στην πρόοδο των σχετικών δράσεων στην Ελλάδα αναφέρθηκε η κα Μίνα Βαλαβάνη, Media relations, CSR manager της εταιρείας: Προληπτική εξέταση περισσότερων από 25.000 παιδιών σε ετήσια βάση, στην κινητή οδοντιατρική μονάδα της ΑΙΜ, δωρεάν εξέταση χοληστερίνης σε περισσότερα από 6.500 άτομα στις «Διαδρομές Καρδιάς» του Becel pro-activ τα τελευταία 3 χρόνια, 100% των παιδικών παγωτών Algida και ΕΒΓΑ με 110 θερμίδες ή λιγότερες ανά μερίδα. Στον τομέα του περιβάλλοντος, επιτεύχθηκε ο στόχος των μηδενικών απορριμμάτων στις χωματερές και από τα 3 εργοστάσια της εταιρείας στην Ελλάδα ήδη από το 2013, γίνεται σταδιακή αντικατάσταση του στόλου των ψυγείων παγωτού με φιλικά προς το περιβάλλον μοντέλα, ενώ εξοικονομήθηκαν 5.384 τόνοι νερού, 222,1 τόνοι πλαστικού, 139,2 τόνοι χαρτιού και χρήση 257 φορτηγών, χάρη στην προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στα συμπυκνωμένα Skip, OMO και Cajoline (στοιχεία 2013).

Η κα Βαλαβάνη αναφέρθηκε με ιδιαίτερο ενθουσιασμό στο πρωτοποριακό πρόγραμμα Συμβολαιακής και Αειφόρου τομάτας στη Γαστούνη –το πρώτο συμβολαιακό πρόγραμμα καλλιέργειας που είναι και αειφόρο: 100 παραγωγοί βιομηχανικής τομάτας έχουν εξασφαλίσει ότι όλη η σοδειά τους αγοράζεται από την Ελαΐς-Unilever Hellas για τα προϊόντα Pummaro -που διατίθενται στην ελληνική αγορά- ή εξάγεται στη Unilever Ευρώπης για την παραγωγή προϊόντων Knorr (περίπου 25.000 τόννοι). Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης της συμβολαιακής γεωργίας και σε άλλα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο.