Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της Unilever για την απόσχιση του κλάδου παγωτού του ομίλου, φαίνεται πως ο τελευταίος οδεύει προς πώληση. Ήδη, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, τραπεζίτες της Morgan Stanley και της JPMorgan έχουν απευθυνθεί σε πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές, με τις σχετικές επαφές να βρίσκονται ακόμα σε προκαταρκτικό στάδιο. Σύμφωνα μάλιστα με πηγές της αγοράς που επικαλείται η εφημερίδα, η αξία του κλάδου παγωτού της Unilever, που περιλαμβάνει ιδιαίτερα δημοφιλείς μάρκες όπως οι Magnum, Cornetto και Ben & Jerry’s μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 10 και 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ η Barclays εκτιμά πως η πώληση του κλάδου μπορεί να φτάσει και τα 17 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Unilever, Hein Schumacher, ανακοινώνοντας την απόσχιση του κλάδου παγωτού του ομίλου, ανέφερε ότι η νεοσύστατη, αυτόνομη εταιρεία πιθανότατα θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο μέχρι τα τέλη του 2025, όμως τόνισε πως δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση για το πώς θα γίνει ο διαχωρισμός και πως δεν αποκλείονται άλλες επιλογές που θα «μεγιστοποιούσαν τα οφέλη για τους μετόχους» – μία τέτοια επιλογή θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι η πώληση του κλάδου παγωτού.
Πιθανοί αγοραστές
Πιθανοί αγοραστές θα μπορούσαν, σύμφωνα με το δημοσίευμα, να είναι επενδυτικοί όμιλοι που βρίσκονται πάντα στο κυνήγι μίας συμφέρουσας επένδυσης, όπως είναι η CVC Capital Partners (που το 2021 είχε εξαγοράσει τον κλάδο τσαγιού της Unilever έναντι 4,5 δισ. ευρώ) και η KKR (που το 2017 είχε εξαγοράσει τον κλάδο αλειμμάτων της Unilever έναντι 7 δισ. ευρώ.
Πάντως, στέλεχος επενδυτικής εταιρείας επεσήμανε πως μία ενδεχόμενη εξαγορά θα μπορούσε να περιπλέξει η παρουσία της Ben & Jerry’s, που παρότι είναι μία κερδοφόρα μάρκα, συχνά έχει προκαλέσει «πονοκέφαλο» στη διοίκηση του ομίλου λόγω των ισχυρών πολιτικών απόψεων που εκφράζει ανοιχτά, και δεν αποκλείεται εξαιτίας της η συνολική αξία του κλάδου να «ψαλιδίζεται».
Ο κλάδος παγωτού της Unilever αποτελεί έναν από τους «πυλώνες» του ομίλου, που συνεισφέρει περί το 16% των συνολικών πωλήσεών του, ενώ διαθέτει μερίδιο κοντά στο 20% ανά τον κόσμο – δηλαδή, σχεδόν ένα στα πέντε παγωτά στον κόσμο είναι δικό του.
Ωστόσο, το 2023 «το παγωτό είχε μία απογοητευτική χρονιά, με πτωτικό μερίδιο αγοράς και κερδοφορία», όπως είχε ανακοινώσει η Unilever στο πλαίσιο των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της.
Σημειώνεται ότι, παράλληλα με την απόφαση για απόσχιση του κλάδου παγωτού, η Unilever ανακοίνωσε και ένα νέο «πρόγραμμα παραγωγικότητας», στο πλαίσιο του οποίου μέσα στα επόμενα τρία χρόνια θα περικοπούν σε παγκόσμια κλίμακα 7.500 θέσεις εργασίας (κυρίως γραφείου) και θα εξοικονομηθούν κόστη ύψους 800 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνουμε ότι το πρόγραμμα αυτό δε σχετίζεται με την απόφαση για απόσχιση του κλάδου παγωτού, όπως εκ παραδρομής είχε αναφερθεί στο τεύχος του FOODReporter την περασμένη Τετάρτη.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter