Και την Ελλάδα ενδέχεται να αγγίξουν οι περικοπές που ανακοίνωσε η πολυεθνική Unilever σε θέσεις γραφείων ανά την Ευρώπη. Το FOODReporter επικοινώνησε με την Ελαΐς – Unilever ΑΕ και απέσπασε την παρακάτω επίσημη δήλωση: «H εταιρεία το Μάρτιο ανακοίνωσε την έναρξη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος παραγωγικότητας, με σκοπό να εστιάσει στην ανάπτυξη μέσω μιας οργανωτικής δομής που θα είναι πιο ευέλικτη και θα έχει πιο ξεκάθαρες αρμοδιότητες. Στην Ευρώπη, η διαδικασία διαβούλευσης με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Εργαζομένων, σχετικά με τους εργαζόμενους που ενδέχεται να επηρεαστούν από τις προτεινόμενες αλλαγές έχει ξεκινήσει. Τις επόμενες εβδομάδες προβλέπεται να ξεκινήσουν και οι διαβουλεύσεις με τους τοπικούς εκπροσώπους εργαζομένων ανά χώρα».
Συμπεραίνεται ότι από τις τοπικές διαβουλεύσεις δεν εξαιρείται η Ελλάδα, όπου η μητρική λειτουργεί τρεις θυγατρικές εταιρείες, την Ελαϊς – Unilever ΑΕ, τη Unilever – Knorr ΑΒΕΕ και την Unilever Logistics ΑΕ. Το συνολικό προσωπικό τους υπολογίζεται σε κάτι περισσότερο από 450 άτομα. Η μητρική βρετανική Unilever επιθυμεί να περικόψει περίπου 7.500 θέσεις γραφείου παγκοσμίως. Το συνολικό εργατικό δυναμικό της εντός Ευρώπης υπολογίζεται σε περίπου 10.000 άτομα. Βάσει των στόχων της εταιρείας, οι θέσεις προς περικοπή αγγίζουν το 33% του συνολικού εργατικού δυναμικού παγκοσμίως. Η αναγωγή του ποσοστού στην Ευρώπη αντικατοπτρίζεται σε 3.200 έως 3.300 θέσεις. Αν ισχύσει το ίδιο ποσοστό για την Ελλάδα, αυτό θα σήμαινε την απώλεια 145 έως 150 θέσεων, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται, πάντως, από την ελληνική θυγατρική. Φέρεται ότι θα οριστεί ως αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων με τους τοπικούς εκπροσώπους εργαζομένων και στην Ελλάδα, βάσει των στόχων του ολοκληρωμένου προγράμματος παραγωγικότητας που έχει θέσει η μητρική. Με βάση το πλάνο που έχει διαρρεύσει, τα αποτελέσματα θα εφαρμοστούν μετά το τέλος Ιουνίου 2025.
Οι νέες ισορροπίες σε μεγάλες συμφωνίες χονδρικής
Η Ελαΐς – Unilever δεν θέλησε να σχολιάσει, ούτε να συνδέσει ενδεχόμενες μειώσεις όγκου παραγγελιών σε συμφωνίες χονδρικής τροφίμων (για λογαριασμό του βραχίονα Unilever Food Solutions) που φέρονται να επίκεινται μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αρχής γενομένης από την επόμενη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές στο FOODReporter, θέλοντας να περάσει το μήνυμα ότι δεν σχετίζονται με το ολοκληρωμένο πρόγραμμα παραγωγικότητας. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μητρική Unilever έχει εντοπίσει εξωτερικές συμφωνίες χονδρικής μεταξύ θυγατρικών του οργανισμού παγκοσμίως, προκειμένου να εξομαλύνονται οι διαφορές όγκου πωλήσεων εξαμήνου ανά θυγατρική και είναι αποφασισμένη να τις εξαλείψει.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter