Σε ανακοίνωση της απόσχισης και «αυτονόμησης» της κατηγορίας του παγωτού του προχώρησε ο κολοσσός Unilever στις 19 Μαρτίου 2024. Ειδικότερα, βάσει της επίσημης ανακοίνωσης του ομίλου, το Διοικητικό του Συμβούλιο πιστεύει ότι «η Unilever θα πρέπει να επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο σε ένα χαρτοφυλάκιο ανώτερων εμπορικών σημάτων σε εξαιρετικά ελκυστικές κατηγορίες που διαθέτουν συμπληρωματικά μοντέλα λειτουργίας». Η κατηγορία του παγωτού έχει ένα πολύ διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας και ως εκ τούτου το ΔΣ αποφάσισε ότι ο διαχωρισμός της εξυπηρετεί καλύτερα τη μελλοντική ανάπτυξη τόσο της ίδιας, όσο και της Unilever.

Θα επηρεαστούν 7.500 θέσεις εργασίας παγκοσμίως
Οι προτεινόμενες αλλαγές αναμένεται να επηρεάσουν περίπου 7.500 θέσεις εργασίας σε παγκόσμια κλίμακα, κυρίως γραφείου, με το συνολικό κόστος αναδιάρθρωσης να φτάνει πλέον περίπου το 1,2% του κύκλου εργασιών του ομίλου μέσα στην επόμενη τριετία. Το ΔΣ της Unilever δήλωσε «πεπεισμένο» ότι η δυναμική ανάπτυξη του παγωτού θα λειτουργήσει καλύτερα κάτω από μια διαφορετική δομή ηγεσίας. Το «παγωτό» έχει ξεχωριστά χαρακτηριστικά σε σύγκριση με άλλες επιχειρήσεις της Unilever: αλυσίδα εφοδιασμού, σημεία πώλησης που υποστηρίζουν κατεψυγμένα προϊόντα, διαφορετικό τοπίο «καναλιών», εποχικότητα κ.ά.. Ο διαχωρισμός αναμένεται να δημιουργήσει μια κορυφαία επιχείρηση παγκοσμίως, που θα λειτουργεί σε μια ιδιαίτερα ελκυστική κατηγορία, με μάρκες που πραγματοποίησαν μαζί κύκλο εργασιών 7,9 δισ. ευρώ το 2023. Η επιχείρηση διαθέτει 5 από τις 10 κορυφαίες σε πωλήσεις μάρκες παγωτού παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Wall’s, Magnum και Ben & Jerry’s.

Υπό τη νέα ηγεσία, η κατηγορία παγωτού πραγματοποιεί ήδη σημαντικές λειτουργικές αλλαγές με ρυθμό που αναμένεται να οδηγήσει σε ισχυρότερες επιδόσεις. Ως αυτόνομη, πιο εστιασμένη επιχείρηση, η ομάδα διαχείρισης της θα έχει λειτουργική και οικονομική ευελιξία για να αναπτύξει τις δραστηριότητές της, να διαθέσει κεφάλαια για την υποστήριξη της ξεχωριστής στρατηγικής του ομίλου, με περαιτέρω βελτιστοποίηση του δικτύου παραγωγής της και της εφοδιαστικής της αλυσίδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter