Πλήθος αντιδράσεων προκάλεσε η απόφαση της εκπτωτικής αλυσίδας Asda να διαθέτει στα καταστήματά της μόνο συσκευασμένα φρούτα και λαχανικά. Κοινό σημείο των αντιδράσεων αποτέλεσε η επιβάρυνση του περιβάλλοντος την οποία επιφέρει η χρήση επιπλέον υλικών συσκευασίας.

Κάποιοι καταναλωτές έσκιζαν τις συσκευασίες, ενώ άλλοι ανήρτησαν κείμενα απορίας και διαμαρτυρίας για τη συγκεκριμένη απόφαση, χαρακτηρίζοντάς τη παράλογη. Σε απάντηση των αντιδράσεων η Asda άρχισε σε λίγες μέρες, στις αρχές Ιουνίου, να επαναφέρει την πώληση χύμα λαχανικών, ξεκινώντας από ορισμένα είδη, όπως τα καρότα, υπαναχωρώντας στην απόφαση που έλαβε τον περασμένη Μάιο.

Το ενδιαφέρον της είδησης έγκειται στο γεγονός ότι επιχειρήματα υπέρ της απόφασης περιλαμβάνονται σε δηλώσεις της ανταγωνίστριας εταιρείας Tesco, ήδη από το 2013. Τότε, ο εμπορικός διευθυντής της αλυσίδας, απευθυνόμενος στην ειδική επιτροπή της Βουλής των Λόρδων που εξετάζει ζητήματα ευρωπαϊκής επιτροπής στον τομέα της αγροτικής πολιτικής και του περιβάλλοντος πως η πώληση μη συσκευασμένων φρούτων και λαχανικών δημιουργεί μεγαλύτερη επιβάρυνση στο περιβάλλον, αφού με την ελεύθερη επιλογή εκ μέρους των καταναλωτών τα φρούτα και λαχανικά που είναι πιεσμένα και ταλαιπωρημένα καταλήγουν στα σκουπίδια.

Όπως δηλώνουν σχολιαστές στον βρετανικό τύπο, φαίνεται πως η Asda φοβήθηκε τις αντιδράσεις και δεν αφιέρωσε τον απαραίτητο χρόνο για να εξηγήσει στους πελάτες της πως η απόφασή της είχε στόχο τη μείωση των απορριμμάτων και όχι την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, αλλά, φυσικά, και την αύξηση της κερδοφορίας. Παλιότερες έρευνες, όπως της M&S το 2003, επιβεβαιώνουν το σκεπτικό της απόφασης. Στην έρευνά της η αλυσίδα διαπίστωνε πως η πώληση χύμα μήλων επιβαρύνει πολύ περισσότερο το περιβάλλον, σε όλη τη διαδικασία από τη συλλογή έως την τοποθέτησή τους στο ράφι από ό,τι η χρήση βιοδιασπώμενων και μη βιοδιασπώμενων συσκευασιών για την τυποποίησή τους, ενώ παράλληλα γίνεται εξοικονόμηση ενέργειας.

Επίσης, η ποσότητα των απορριμμάτων που παράγονται από τη στιγμή της συλλογής των φρούτων και λαχανικών, κατά τη μεταφορά και έως το ράφι εκτιμάται πως είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από των οικιακών απορριμμάτων που προκύπτουν από τη συσκευασία των προϊόντων στην τυποποιημένη εκδοχή τους.

Με αυτή την άποψη δεν συμφωνούν όλοι. Από την πλευρά του οργανισμού Feedback που προωθεί τη μείωση των απωλειών τροφίμων (food waste), εκφράστηκε η γνώμη πως η Asda κινήθηκε με την απόφασή της αυτή προς τη λάθος κατεύθυνση. Όπως δήλωσε ο Martin Bowman, UK gleaning coordinator, Feedback, η βιομηχανία συσκευασίας εμφανίζεται συχνά ως λύση του προβλήματος του food waste. Όμως, η απόφαση της Asda όχι μόνο δεν συμβάλει στη λύση του προβλήματος, αλλά αντίθετα θα οδηγήσει πιθανότατα σε μετάθεση του προβλήματος στα νοικοκυριά, ενώ παράλληλα θα αυξήσει την πίεση στους αγρότες να προμηθεύουν την αλυσίδα με τυποποιημένα φρούτα, βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών σε ό,τι αφορά το σχήμα και το μέγεθός τους».

Επίσης, τα ίδρυμα Food Foundation υποστηρίζει πως οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν την ποσότητα φρούτων και λαχανικών που επιθυμούν, χωρίς να περιορίζονται από την τυποποίηση, αλλιώς το αποτέλεσμα είναι να αυξάνονται οι απώλειες τροφίμων, αλλά και η σπατάλη χρημάτων εκ μέρους των πελατών.