«Διαβατήριο» για τις ελληνικές εταιρείες που θέλουν να εξάγουν στο εξωτερικό αποτελούν οι πιστοποιήσεις, κάτι που ισχύει ιδιαίτερα για τους κλάδους των τροφίμων και των αγροτικών προϊόντων, όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της TÜV Hellas (TÜV Nord) Βάσια Καζάζη μιλώντας σε εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας.
«Οι ελληνικές επιχειρήσεις για να είναι εξωστρεφείς σε πολλές περιπτώσεις πρέπει να πιστοποιούνται, διαφορετικά δεν μπορούν να φτάσουν στο σημείο να εξάγουν. Γιατί η αγορά είναι στημένη έτσι, κυρίως σε ορισμένους κλάδους όπως τα τρόφιμα, που δεν μπορούν να βγουν εκτός Ελλάδας χωρίς να έχουν περάσει από την πιστοποίηση», υπογράμμισε η κ. Καζάζη.

Όμως οι πιστοποιήσεις έχουν και μία ακόμα χρησιμότητα για τους κλάδους αυτούς: μπορούν να δώσουν λύσεις σε προβλήματα όπως οι «ελληνοποιήσεις» αγροδιατροφικών προϊόντων από το εξωτερικό, όπως τόνισε ο γενικός διευθυντής της TÜV Hellas (TÜV Nord), Σάββας Πελτέκης. «Μιλάμε για την ακρίβεια. Μα για ποια ακρίβεια μιλάμε, όταν τα παίρνουμε πάμφθηνα από την Τουρκία και την Κίνα και τα πουλάμε στις ίδιες τιμές όπως τα ελληνικά προϊόντα, αλλά με διαφορετικό κόστος; Εδώ πέρα κάποιοι εθελοτυφλούν. Υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα και στην παραγωγή, και στην παραγωγικότητα στην Ελλάδα, στον αγροτικό τομέα και στα τρόφιμα, γιατί ανταγωνίζονται με άνισους όρους τις εισαγωγές», ανέφερε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως οι φορείς πιστοποίησης είναι χρήσιμη, «αρκεί να μας χρησιμοποιήσουν σωστά οι ενημερωμένοι καταναλωτές, οι επιχειρήσεις, και βέβαια ο κρατικός τομέας». Εξάλλου, όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter, μεταξύ των πελατών της είναι και ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ για υπηρεσίες όπως η πιστοποίηση εξοπλισμού και ο έλεγχος προμηθευτών.

Πωλήσεις 25 εκατ. στην Ελλάδα
Η TÜV Hellas (TÜV Nord) είναι η θυγατρική του ομίλου TÜV Nord που δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο και Αίγυπτο και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες θυγατρικές του ομίλου, που εξάγει τεχνογνωσία ακόμα και σε μεγαλύτερες και πιο ανεπτυγμένες χώρες. Οι πωλήσεις της το 2023 έφτασαν τα 25 εκατομμύρια ευρώ στην Ελλάδα (εκ των οποίων περίπου τα 5 εκατ. ευρώ αφορούν στον αγροδιατροφικό τομέα), ενώ συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων σε Κύπρο και Αίγυπτο έφτασαν τα 32 εκατ. ευρώ, και αναμένεται να καταγράψουν ανοδική τροχιά και φέτος. Και μπορεί το ποσό αυτό να μοιάζει χαμηλό συγκριτικά με το σύνολο των 1,6 δισ. ευρώ που είναι ο συνολικός τζίρος του ομίλου TÜV Nord, όμως το συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο αυτού του τζίρου προέρχεται από τη Γερμανία, και η ελληνική θυγατρική είναι μία από τις πέντε μεγαλύτερες του ομίλου.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Πελτέκης, η αλλαγή εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας συνίσταται στην ομογενοποίηση του λογοτύπου της, προτάσσοντας το όνομα του ομίλου TÜV Nord. H αλλαγή αυτή συνοδεύεται από μια σειρά πρωτοβουλιών ώστε αντιμετωπιστούν οι σύγχρονες επιχειρηματικές προκλήσεις, όπως της βιωσιμότητας και της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter