Σκληραίνει η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τους καπνιστές. Ο Ντέιβιντ Μπερν, αρμόδιος επίτροπος για την υγεία των καταναλωτών, ανακοίνωσε στα τέλη Οκτωβρίου, την έναρξη αντικαπνιστικής εκστρατείας το ύψος της οποίας ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ.
Σκληραίνει η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς τους καπνιστές. Ο Ντέιβιντ Μπερν, αρμόδιος επίτροπος για την υγεία των καταναλωτών, ανακοίνωσε στα τέλη Οκτωβρίου, την έναρξη αντικαπνιστικής εκστρατείας το ύψος της οποίας ανέρχεται σε 72 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας Επιτροπής, το κάπνισμα είναι η πιο σημαντική αιτία πρόωρων θανάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς κάθε χρόνο 650.000 Ευρωπαίοι πολίτες πεθαίνουν εξαιτίας του καπνίσματος. Το ετήσιο κόστος για την αντιμετώπιση των ασθενειών που σχετίζονται με το κάπνισμα ανέρχεται σε 100 δισ. ευρώ.
Με όπλο τις φωτογραφίες
Η Επιτροπή δημιούργησε μια βάση δεδομένων με 42 φωτογραφίες που προειδοποιούν για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος. Τις φωτογραφίες αυτές θα μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν τα κράτη-μέλη πάνω στις συσκευασίες των τσιγάρων και του καπνού. Οι φωτογραφίες θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν παράλληλα με τις φραστικές προειδοποιήσεις (που είχαν χρησιμοποιηθεί από όλα τα κράτη-μέλη το 2003), με στόχο να γίνουν πιο έντονα τα μηνύματα κατά του καπνίσματος.
Μολυσμένα πνευμόνια αλλά και πτώματα
Μεταξύ αυτών υπάρχει μία φωτογραφία που απεικονίζει μολυσμένους πνεύμονες με την επισήμανση «το κάπνισμα προκαλεί θανατηφόρο καρκίνο του πνεύμονα». Μια άλλη φωτογραφία δείχνει ένα πτώμα σε νεκροτομείο με την επισήμανση «οι καπνιστές πεθαίνουν πιο νέοι», ενώ μια τρίτη φωτογραφία έχει θέμα έναν άνδρα με έναν μεγάλο όγκο στον λαιμό του, με την επισήμανση «το κάπνισμα μπορεί να προκαλέσει αργό και επώδυνο θάνατο».
Στόχος να σοκάρουν τους καπνιστές
Η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδιώκει μέσα από την εν λόγω εκστρατεία να σοκάρει τους καπνιστές. Όπως δήλωσε ο Ντέιβιντ Μπερν «δεν θα απολογηθούμε για ορισμένες από τις φωτογραφίες που προβάλλονται. Το αληθινό πρόσωπο του καπνίσματος είναι ο θάνατος και η αρρώστια, και όχι το σοφιστικέ στυλ που προωθούν οι καπνοβιομηχανίες». Η εκστρατεία αυτή ακολουθεί την επιτυχημένη καμπάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά την περίοδο 2002-2004, στην οποία συμμετείχαν διάσημοι ποδοσφαιριστές και τραγουδιστές, οι οποίοι είχαν απευθυνθεί στους νέους με το σύνθημα «χαλάρωσε, μην καπνίζεις».
Όπως όλα δείχνουν, ο πόλεμος κατά των καπνοβιομηχανιών μόλις έχει ξεσπάσει και αναμένεται να ενταθεί στο μέλλον.