Δυναμική προοπτική εμφανίζει η Trata, στο πέρασμά της στην τρίτη γενιά, μέσα και από το επαναλανσάρισμα της εταιρικής ταυτότητας, που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες και στο FOODReporter.

Η εταιρεία προσέδωσε υπεραξία, μέσα σε μια πολύ ιδιαίτερη διετία (2020 και 2021) που τη σφράγισε η πανδημία του κορoνοϊού, με την ανάπτυξη της κατηγορίας ψαρικών, ιδιαίτερα στους τόνους και τις τονοσαλάτες, που καταλαμβάνουν το 80% των πωλήσεων της κατηγορίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκλειστικά έχει στη διάθεσή του το FOODReporter, ο ρυθμός πωλήσεων εσωτερικού της Konva ΑΕΒΕ κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2021 κινείται με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 17%.

«Η Trata, με άρμα την απόλυτη καινοτομία του μοναδικού διεθνώς φυσικά καπνισμένου τόνου και τονοσαλατών, των νέων λανσαρισμάτων τόνου και σολομού σε φάκελο και το σύγχρονο και εξωστρεφές μοντέλο εμπορικής διαχείρισης, αποτελεί ένα success story για την κατηγορία, σ’ αυτή την ιδιαίτερη διετία που πέρασε και με το βλέμμα στη νέα εποχή, η οποία περιλαμβάνει, στην τρέχουσα οικονομική χρήση, την αλλαγή, τόσο του branding, όσο και του packaging των προϊόντων», υποστηρίζει, μιλώντας στο FOODReporter, ο διευθυντής πωλήσεων της Trata (Konva ΑΕΒΕ), Δημήτρης Συνοδινός.

Ρυθμός – ρεκόρ στην αύξηση πωλήσεων στη διετία 2020 – 2021
Στις πωλήσεις οργανωμένου λιανεμπορίου τη διετία 2020-2021, η Trata κατέγραψε ρυθμό – ρεκόρ στην αύξηση πωλήσεων, με 51% στην κατηγορία του τόνου και 99% στις τονοσαλάτες σε σύγκριση με τις πωλήσεις των ίδιων προϊόντων Trata του 2019. Το μερίδιο της Trata στο σύνολο της κατηγορίας τόνου, δίχως να υπολογίζεται η προσφορά της εταιρείας σε συμφωνίες ιδιωτικής ετικέτας, κατέγραψε αύξηση 12%. Το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης στις τονοσαλάτες ήταν 36%. Αντίστοιχα, το μερίδιο αξίας της Trata μέσα στην ίδια διετία αυξήθηκε κατά 4,4% από τις πωλήσεις του 2019 για τους τόνους και 7% για τις τονοσαλάτες.

«Φέρνουμε ακόμα πιο κοντά το φιλόδοξο όραμα της Trata τρίτης γενιάς να ηγηθεί και αυτής της κατηγορίας, αλλάζοντας τον τρόπο που απολαμβάνουμε τον τόνο και τα οφέλη του στην Ελλάδα. Η Trata ανέπτυξε ισχυρά την αξία της κατηγορίας σε μια εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το λιανεμπόριο. Η εταιρεία αποτέλεσε τον οδηγό της κατηγορίας για τα έτη 2020 και 2021 και εξακολουθεί να κρατά το ρυθμό της κατά το πρώτο τετράμηνο του 2022», πρόσθεσε σχετικά ο κ. Συνοδινός.

Άλλωστε, οι τόνοι Trata πρόσθεσαν συνολικά επιπλέον πωλήσεις ύψους 2,424 εκατ. ευρώ την τελευταία διετία, με βάση τα στοιχεία της IRI για το οργανωμένο λιανεμπόριο και αντίστοιχα, οι τονοσαλάτες πρόσθεσαν €865.000 επιπλέον σε τζίρους πωλήσεων.

7 στις 10 αγορές τόνου στο οργανωμένο λιανεμπόριο αφορούν προϊόντα Trata
Το μερίδιο αξίας στον τόνο διαμορφώθηκε για το 2021 σε 67,9%, αυξημένο κατά 2,4% σε σχέση με το 2019 και αντίστοιχα, το μερίδιο στις τονοσαλάτες διαμορφώθηκε το 2021 στο 12,7%, αυξημένο κατά 2,6% από το 2019, σύμφωνα με επιπλέον στοιχεία του ινστιτούτου IRI. Τα προϊόντα τόνου και τονοσαλάτας συνθέτουν το 80,6% του μεριδίου αξίας τυποποιημένων ψαρικών.
Εν πολλοίς, η ελληνική λιανική αγορά ακολούθησε την παγκόσμια τάση αύξησης στην κατανάλωση ψαρικών και ιχθυηρών κατά τη διετία των lockdown και της πανδημίας του κορoνοϊού, όπως αυτή αναλύθηκε από το FOODReporter. Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά στοιχεία πωλήσεων, «γίνεται αυτομάτως αντιληπτή η καθοριστική συμβολή της Trata στη μεσοσταθμική προσθήκη 2,5 μονάδων μεριδίου αξίας στην κατηγορία, συγκριτικά με τη χρονιά που θεωρείται βαρόμετρο, δηλαδή το 2019», πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, σημειώνει ο κ. Συνοδινός.

Aπορρόφησε μεγάλο μέρος από τα αυξημένα κόστη ενέργειας, µεταφορών, πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας
«Αξίζει να σημειωθεί ότι η Konva ΑΕΒΕ προχώρησε στις χαμηλότερες ανατιμήσεις της κατηγορίας έως σήμερα, απορροφώντας συνειδητά ένα πολύ μεγάλο μέρος από τα κόστη ενέργειας, μεταφορών, πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, με σταθερό προσανατολισμό στις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή, κάτι που εκτιμάται ανταποδοτικά, αν κρίνουμε από τους αριθμούς πωλήσεων», ολοκλήρωσε ο κ. Συνοδινός.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter