Την έντονη και ταχεία ανάπτυξη προς χώρες της αλλοδαπής έχει στρατηγικά επιλέξει η Tottis-Bingo ΑΕΒΕ, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική της έκθεση, αντιλαμβανόμενη την οικονομική πίεση στην ελληνική οικονομία.
Προτεραιότητα αποτελεί η επέκταση σε εκτός Ελλάδος αγορές. Για το 2024, η εταιρεία προβλέπει αύξηση των συνολικών εσόδων της κατά περίπου 15%. Η ανάπτυξη των εσόδων θα προέλθει αφενός από ποσοτική αύξηση, λόγω αύξησης των συμφωνιών ιδιωτικής ετικέτας που έχει αναλάβει η εταιρεία και των αυξημένων εξαγωγών και αφετέρου από τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε η εταιρεία στα προϊόντα της λόγω αύξησης του κόστους πρώτων υλών.
Στις δύο τελευταίες χρήσεις της, η Tottis-Bingo έχει πραγματοποιήσει πωλήσεις προς τις αραβικές χώρες του Κόλπου, Λατινική Αμερική και Νότια Κορέα. Ενώ στην χρήση του 2023 πραγματοποίησε μεγάλη ανάπτυξη στις πωλήσεις στην Γερμανία χάρη στις συμφωνίες με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ Aldi και Rewe, αναμένεται για το 2024 ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, τόσο με την τοποθέτηση νέων προϊόντων, όσο και με νέες συμφωνίες οργανωμένου λιανεμπορίου (Lidl).
Η εταιρεία αύξησε μερίδια και στην ελληνική αγορά: Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το μερίδιο της Tottis-Bingo στον τομέα της γκοφρέτας κινήθηκε ανοδικά σε ετήσια βάση, από 41,2% το 2022, σε 42,6% το 2023. Η κατηγορία της γκοφρέτας αποτελεί την κυριότερη πηγή εσόδων της Tottis-Bingo. «Λόγω της πολύ καλής εικόνας στο χρηματοπιστωτικό σύστημα, έχει πετύχει πολύ καλούς όρους χρηματοδότησης», αναφέρεται. Τα εμπορικά και χρηματοοικονομικά προϊόντα δημιουργούν προϋποθέσεις για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη και ενδυνάμωση της εταιρείας τα επόμενα χρόνια.
Ο έντονος ανταγωνισμός για τη διεκδίκηση υψηλότερων μεριδίων αγοράς, κυρίως μέσω εκτεταμένων προωθητικών ενεργειών προς τον καταναλωτή, έχει οδηγήσει σε περαιτέρω πιέσεις των οικονομικών στοιχείων της πλειονότητας των ανταγωνιστικών εταιρειών, αναφέρεται επίσης.
Υπερτετραπλασιασμός κερδών
Ο κύκλος εργασιών της Tottis-Bingo για το 2023 αυξήθηκε κατά 13,9% συγκριτικά με το 2022, σε 88,81 εκατ. ευρώ, έναντι 77,97 εκατ. ευρώ.
Παρά την ανατίμηση των τιμών των πρώτων υλών και την αύξηση του κόστους παραγωγής, η Tottis-Bingo κατάφερε να αυξήσει το περιθώριο μεικτού κέρδους στο σύνολο αξίας πωλήσεων που πραγματοποίησε στη χρήση 2023, από 16,56% το 2022, σε 20,02% πέρσι.
Αυτό το κατάφερε εξαιτίας της μείωσης του κόστους ενέργειας που αποτυπώθηκε στη διαδικασία παραγωγής, αλλά και μέσα από τις ανατιμήσεις σε προϊόντα, στις οποίες προχώρησε.
Τα κέρδη προ φόρων της υπερτετραπλασιάστηκαν το 2023: 3,22 εκατ. ευρώ, έναντι €746.387,01 το 2022. Τα κέρδη EBITDA του 2023 διαμορφώθηκαν σε 5,93 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 127,68%, σε σχέση με τα 2,61 εκατ. ευρώ του 2022. Η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας για το 2023 διαμορφώθηκε σε 2,42 εκατ. ευρώ, έναντι €496.360,23 το 2022.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter