Παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κατηγορία του gin σε ορισμένες αγορές παγκοσμίως, εκείνη συνεχίζει να εξελίσσεται και να καινοτομεί, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα του IWSR. Ειδικότερα, παρά την πτώση του premium τμήματος σε βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ισπανία, η κατηγορία αναμένεται να αποδώσει θετικά όσον αφορά στην κατανάλωση και τις πωλήσεις σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ιαπωνία και η Ινδία. Για να προωθήσουν νέα προϊόντα, οι μάρκες αντλούν έμπνευση από τοπικές γεύσεις και πολιτισμούς, προσδίδοντας στα προϊόντα τους μια αίσθηση «τοπικής» νοσταλγίας και υπενθύμισης.

Πράγματι, σύμφωνα με τη μελέτη του IWSR, πολλές πρόσφατες καινοτομίες στο gin αξιοποιούν μοναδικές τοπικές γεύσεις. Για παράδειγμα, η Sakura Bloom Edition από την Beam Suntory χρησιμοποιεί άνθη Sakura, ενώ το Sasshu Gin της Hamada Syuzou Distillers ενσωματώνει στοιχεία από κερασιά και παραδοσιακά ιαπωνικά βότανα. Η κορεάτικη μάρκα Buja παράγει gin με 15 τοπικά βότανα, ενώ η ηθοποιός Margot Robbie παρουσίασε το Papa Salt Coastal Gin, εμπνευσμένο από την αυστραλιανή ακτογραμμή και με αυστραλιανά βότανα, όπως κελύφη στρειδιών και ιβίσκο. Οι παραγωγοί αντλούν, επίσης, έμπνευση από την τοπική ιστορία. Το ιταλικό gin Arama χρησιμοποιεί ραδίκιο από το Treviso, εμπνευσμένο από παραδοσιακές εγχύσεις.

Ορισμένοι παραγωγοί ενσωματώνουν παραπροϊόντα από άλλες κατηγορίες ποτών. Το The Aberturret Gin της Glenturret περιέχει νέο απόσταγμα του αποστακτηρίου και τοπικά βότανα, ενώ το G’Vine δημιουργεί τα αποστάγματά του από αλκοόλ σταφυλιού. Το νέο Bitter Orange Gin της αυστραλιανής μάρκας Ink χρησιμοποιεί εσπεριδοειδή που διασώζονται από την απόσταξη. To IWSR σημειώνει ότι η καινοτομία στο gin δημιουργεί ενθουσιασμό στους καταναλωτές και εκλεπτυσμό στην κατηγορία, αναδεικνύοντας τοπικές γεύσεις και πολιτισμούς που προσδίδουν μοναδικότητα στα προϊόντα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter