Η κάλυψη των αναγκών του ελληνικού καταναλωτικού κοινού με ποιοτικά value-for-money προϊόντα, η περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών και η συμμετοχή σε επιδοτούμενο αναπτυξιακό πρόγραμμα αποτελούν το τρίπτυχο των προτεραιοτήτων της Αγγελάκης ΑΕ για την οικονομική χρήση της τρέχουσας χρονιάς, όπως αναφέρονται στην οικονομική έκθεση μέσω της οποίας δημοσιεύτηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023.
Για το 2024, «η διοίκηση της εταιρείας έχει ως στόχο, παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, να θέσει την επιχείρηση σε ανοδική πορεία», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Οι διαφοροποιήσεις ως προς το δανεισμό
Επιπλέον, σημειώνεται ότι στα τέλη Ιουνίου 2024, η Αγγελάκης ΑΕ ολοκλήρωσε το διακανονισμό της δανειακής υποχρέωσης προς την Attica Bank και αποπλήρωσε το αναλογούν ποσό. Συνολικά, τα τρέχοντα μακροπρόθεσμα δάνεια της εταιρείας φθάνουν το ποσό των 5,52 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 6,9%, συγκριτικά με τα 5,93 εκατ. ευρώ μακροπρόθεσμου δανεισμού του 2022.
Το 2023, η εταιρεία έλαβε και κρατική επιχορήγηση ύψους 3,75 εκατ. ευρώ, από ένταξη προηγούμενου επενδυτικού της σχεδίου στον Αναπτυξιακό Νόμο. Σημειώνεται ότι τα βραχυπρόθεσμα τραπεζικά δάνεια αυξήθηκαν από €280.671,52 σε 1,07 εκατ. ευρώ την περσινή χρονιά. Ωστόσο, το σύνολο καθαρής θέσης, προβλέψεων και υποχρεώσεων της εταιρείας ενισχύθηκε κατά 26,48% σε ετήσια βάση, από τα 16,86 εκατ. ευρώ, σε 21,33 εκατ. ευρώ.
Η σημασία των επώνυμων πωλήσεων και των brands
Στην προηγούμενη οικονομική χρήση, ο κύκλος εργασιών της Αγγελάκης ΑΕ άγγιξε τα 43 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 10,93% σε σχέση με την αξία του συνόλου των πωλήσεων του 2022, η οποία βρισκόταν στα 38,76 εκατ. ευρώ. Από τα 43 εκατ. ευρώ, το 93% της αξίας αφορά πωλήσεις δικών της προϊόντων και το υπόλοιπο 7% αφορά εμπορεύματα, υπηρεσίες και λοιπά αποθέματα. Άλλωστε, η Αγγελάκης ΑΕ, στο επιχειρησιακό της πλάνο ανάπτυξης, δίνει μεγάλη σημασία στα επώνυμα προϊόντα που τοποθετεί σε όλα τα κανάλια, με αντίστοιχο δυναμικό «χτίσιμο» των ανάλογων brands: Πρώτο και κύριο είναι το brand Ελαιοπουλάκι, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί «την αιχμή του δόρατος» των εξαγωγών της πτηνοτροφικής εταιρείας και χρησιμοποιείται κατά κόρον για το «άνοιγμα» και νέων αγορών του εξωτερικού.
Τα μεικτά κέρδη της Αγγελάκης ΑΕ για το 2023 ανήλθαν σε 4,28 εκατ. ευρώ, έναντι 3,12 εκατ. ευρώ το 2022, κάτι που σηματοδοτεί αύξηση κατά 37,21%. Η αύξηση του κόστους πωληθέντων σε ετήσια βάση περιορίστηκε για την εταιρεία στο 8,63%, αφήνοντας τα αντίστοιχα περιθώρια ανάπτυξης της μεικτής κερδοφορίας. Από την άλλη, τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 43,92%, διαμορφούμενα στα €909.680,18, από 1,62 εκατ. ευρώ, εξαιτίας αυξημένων εξόδων διοίκησης και διάθεσης το 2023, εξαιτίας αποπληρωμής χρεωστικών τόκων και εξόδων για τις τρέχουσες δανειακές υποχρεώσεις, αλλά και λόγω εκτάκτων ανόργανων εξόδων, ύψους €246.588,89. Τα κέρδη της Αγγελάκης μετά από φόρους για το 2023 διαμορφώθηκαν σε €229.916,33.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter