Σε σταθεροποιημένες πωλήσεις προσβλέπει το 2021 η διοίκηση της ΕΥΣ, θεωρώντας ότι οι εντυπωσιακές επιδόσεις του δικτύου της το 2020, με άνοδο πωλήσεων 19% της εταιρείας και 15% του ομίλου, δύσκολα μπορεί να ξεπεραστούν σε απόλυτες αξίες, χωρίς βέβαια να αποκλείει την έκπληξη. Όπως εκτιμάται, τα καταστήματα της ΕΥΣ στην περιφέρεια θα «σηκώσουν» το βάρος της εισφοράς νέου τζίρου για την εταιρεία ακόμα τρία χρόνια.

Η διοίκησή της φέρεται να προσβλέπει φέτος στα μεγέθη της περυσινής χρήσης παρά τη θετική εκκίνηση της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο του έτους, καθώς αναμένεται ότι στη διάρκεια του 2021 θα υπάρξουν διαστήματα στα οποία, τόσο για την αγορά του κλάδου ως σύνολο όσο και την ίδια την ΕΥΣ, δεν θα υπάρξει άνοδος του τζίρου.

Η εταιρεία φέτος θα βασίσει την προσπάθεια της διατήρησης των μεγεθών της κυρίως στα καταστήματά της που εδρεύουν εκτός Αττικής, δηλαδή στα προερχόμενα από το δίκτυο της Μαρινόπουλος, καθώς εκτιμάται ότι δεν έχουν ακόμη αποδώσει τα μέγιστα, αλλά και στις ανακαινίσεις παλαιών καταστημάτων και τις παρεμβάσεις στα υπέρ μάρκετ –κι όχι μόνο.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας, τα επόμενα τρία χρόνια τα καταστήματα του δικτύου της στην περιφέρεια θα εξακολουθήσουν να αυξάνουν τις πωλήσεις τους, εισφέροντας νέο τζίρο στην εταιρεία για έξι συνολικά χρόνια από την απορρόφηση των δομών της Μαρινόπουλος από την ΕΥΣ. Εξάλλου, όπως έχει επισημανθεί και από το «σελφ σέρβις», τα καταστήματα της ΕΥΣ στην περιφέρεια θα χρειαστούν χρόνο για να φτάσουν το επίπεδο των επιδόσεων των «μητρικών» Σκλαβενίτης της Αθήνας, δίχως αυτό να σημαίνει ότι η μέχρι σήμερα πορεία τους αξιολογείται ως μέτρια. Αντιθέτως η διοίκηση της ΕΥΣ τα αξιολογεί θετικά, δεδομένου ότι η εταιρεία ανέπτυξε το δίκτυό της στην περιφέρεια χωρίς τη συνδρομή της διαφήμισης, ενόσω ο καταναλωτής επί μακρόν κατακλύζεται καθημερινά από τα διαφημιστικά μηνύματα των άλλων μεγάλων αλυσίδων του κλαδικού ανταγωνισμού.
Οι φετινές πωλήσεις της ΕΥΣ θα υποστηριχθούν και από πέντε νέα καταστήματα, με έδρες τα Γιαννιτσά, τη Σκιάθο, τη Νάουσα, τη Σπάρτη και την Πάτρα, καθώς και από δύο μετεγκαταστάσεις καταστημάτων σε μεγαλύτερους χώρους στα Τρίκαλα και την Καρδίτσα. Στο μεταξύ, από την αρχή του έτους έχει δρομολογηθεί η ανακαίνιση 30-40 παλαιότερων καταστημάτων της αλυσίδας στην Αττική, αλλά και πολλές και σημαντικές βελτιώσεις σε ήδη ανακαινισμένα καταστήματα.

Τα υπέρ μάρκετ υπέρ-αποδίδουν
Μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για την εταιρεία εκτιμάται ότι υπάρχουν στη νησιωτική Ελλάδα, οι οποίες δεν αποκλείεται ότι θα επιχειρηθεί να καλυφθούν και με εξαγορές τοπικών αλυσίδων.

Όσο για τα υπέρ μάρκετ, η αλυσίδα φέρεται αποφασισμένη να συνεχίσει να αναπτύσσει το σχετικό μοντέλο. Άλλωστε, τα υπέρ μάρκετ Σκλαβενίτης φαίνεται ότι υπεραποδίδουν, καθώς παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες τους, που δεν προσφέρει ο ανταγωνισμός τους, κερδίζοντας το κοινό.

Σήμερα η ΕΥΣ ελέγχει 429 καταστήματα που λειτουργούν υπό το σήμα Σκλαβενίτης. Το δίκτυο του ομίλου φτάνει τα 497 καταστήματα, μαζί με εκείνα της Χαλκιαδάκης στην Κρήτη, της The Mart και της θυγατρικής στην Κύπρο. Σημειώνουμε ότι οι επενδύσεις της την περασμένη τριετία ανήλθαν στα 185 εκατ. ευρώ. Φέτος υπολογίζεται ότι θα κυμανθούν στα 45-50 εκατ. ευρώ και το 2022 στα 45 εκατ. ευρώ. Σε αυτά δεν υπολογίζεται το επενδυτικό κόστος για το σχεδιαζόμενο μεγάλο εταιρικό κέντρο διανομής, για τη θέση εγκατάστασης του οποίου η εταιρεία βρίσκεται ακόμα σε αναζήτηση. Πρωτεύων στόχος της είναι η περιοχή του Θριάσιου Πεδίου, δεδομένου ότι αποτελεί τη μόνη κατάλληλη έκταση να φιλοξενήσει στεγασμένες εγκαταστάσεις αποθήκευσης 100.000τμ. Σήμερα, η εταιρεία λειτουργεί αποθηκευτικούς χώρους στα Σπάτα, την Ελευσίνα, το Δρυμό και το Ηράκλειο Κρήτης για το ξηρό φορτίο και στα Οινόφυτα για τα προϊόντα μαναβικής.