Πάνος Αλεφραγκής, Digital Marketing Strategist

Το ψηφιακό μέλλον στον χώρο της αρτοποιίας και τις δυνατότητες που υπάρχουν για digital marketing παρουσίασε στο συνέδριο All about Bakery Conference 2024, που διοργάνωσε η Loulis Food Ingredients, ο Πάνος Αλεφραγκής, Digital Marketing Strategist. Αρχικά, ο κ. Αλεφραγκής στάθηκε στο πώς έχει εξελιχθεί η χρήση του Διαδικτύου στην Ελλάδα, διεισδύοντας πλέον ακόμα και στις μεγαλύτερες ηλικίες, με το κινητό να είναι πια η κύρια συσκευή μέσα από την οποία συνδέονται οι άνθρωποι στο Διαδίκτυο, έχοντας πια ξεπεράσει τον υπολογιστή.

Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη έχουν διαδραματίσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια το TikTok, που είναι μακράν η πιο ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα, έχοντας φτάσει στην Ελλάδα να έχει κοντά στα 4 εκατομμύρια χρήστες. Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του TikTok είναι ότι σε αυτό τα πάντα είναι μετρήσιμα, κι έτσι αποτελεί ιδανικό μέσο για προωθητικές καμπάνιες, καθώς αφενός δίνει τη δυνατότητα στόχευσης ενός κοινού με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, αφετέρου δίνει χρήσιμα δεδομένα για το reach και την επιτυχία της καμπάνιας.

Το προφίλ των foodies του TikTok
Ο Πάνος Αλεφραγκής παρουσίασε στοιχεία από το TikTok τα οποία αφορούν σε μία συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών της πλατφόρμας: τους foodies, εκείνους δηλαδή που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για φαγητό, συνταγές και παρόμοιο περιεχόμενο. Oι χρήστες αυτοί τείνουν να ενδιαφέρονται περισσότερο για την υγεία τους, την εμφάνισή τους, τη διατροφή τους, την άσκηση, ενώ είναι και πιο συνειδητοποιημένοι ως προς την προστασία του περιβάλλοντος σε σχέση με τον μέσο χρήστη του Διαδικτύου.

Επίσης, τρώνε σε εστιατόρια πιο συχνά από τον μέσο χρήση του Διαδικτύου, ενώ δείχνουν μια προτίμηση στα σνακ, τον καφέ, τα τυριά και τη σοκολάτα, μεταξύ άλλων προϊόντων. Αυτό που τόνισε ο κ. Αλεφραγκής είναι ότι η κατηγορία του φαγητού, μαζί με αυτήν της προσωπικής φροντίδας, είναι που παρουσιάζει τεράστιες αποδόσεις σε αυτούς που επενδύουν σε πληρωμένη διαφήμιση στο TikTok. Το ερώτημα, βέβαια, είναι πώς προσεγγίζει κανείς αυτό το μέσο που αρκετές εταιρείες ακόμα αποφεύγουν, καθώς δε γνωρίζουν τη λειτουργία του.

Ο ομιλητής παρουσίασε τους τρόπους με τους οποίους ένας εξωτερικός συνεργάτης μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να στοχεύσουν το κατάλληλο κοινό, ενώ υπογράμμισε πως το σημαντικότερο στα social media είναι η συνέπεια, να υπάρχει δηλαδή τακτικά περιεχόμενο και να μην εγκαταλείπεται στην τύχη του ο λογαριασμός. Ο ίδιος στάθηκε στο θέμα των influencers, κάνοντας διαχωρισμό ανάμεσα στους «mega-influencers», αυτούς δηλαδή που έχουν εκατοντάδες χιλιάδες ακολούθους, και στους «micro» και «nano-influencers», που έχουν 5.000 – 20.000 και 1.000 – 4.999 ακολούθους αντίστοιχα. Οι mega-influencers, όπως παρατήρησε, μπορεί να διαφημίζουν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους προϊόντα, ενώ εκείνοι με λιγότερους followers είναι συνήθως πιο εξειδικευμένοι και συνίστανται περισσότερο για τις ανάγκες μίας μικρής ή μεσαίας επιχείρησης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter