To πιο «πράσινο» σούπερ μάρκετ της Ιταλίας εγκαινίασε πριν από λίγες μέρες η Lidl στην πόλη Βιλαφράνκα Ντι Βερόνα, ένα κατάστημα που «θα εμπνεύσει τις προσπάθειες για βιωσιμότητα σε όλες της χώρες όπου δραστηριοποιείται η Lidl», σύμφωνα με το ανώτερο στέλεχος της Lidl Italia, Emilio Arduinο.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας στα εγκαίνια του καταστήματος, πρόκειται για ένα σημείο πώλησης με μοναδικά χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από τα άλλα 12.200 και πλέον καταστήματα Lidl ανά τον κόσμο επιτρέποντας τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, την ελαχιστοποίηση των ενεργειακών απωλειών, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και την επαναχρησιμοποίηση δομικών υλικών. Όλα αυτά, βέβαια, είχαν και το κόστος τους, καθώς η επένδυση που χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί ήταν κατά 20-25% υψηλότερη από την αντίστοιχη επένδυση που θα χρειαζόταν ένα συμβατικό κατάστημα.

Φωτοβολταϊκό σύστημα που παράγει 575.000 κιλοβατώρες το χρόνο
Το νέο κατάστημα στη Βιλαφράνκα Ντι Βερόνα, που αντικατέστησε εκείνο που βρισκόταν στο ίδιο σημείο από το 1992, είναι απολύτως αυτάρκες από άποψης ενεργειακών αναγκών, καθώς είναι εξοπλισμένο με ένα φωτοβολταϊκό σύστημα δυναμικότητας 575.000 κιλοβατώρων το χρόνο, που ισοδυναμεί με την ενεργειακή κατανάλωση περισσότερων από 230 σπιτιών. Το σύστημα αυτό είναι ικανό να παράγει περισσότερη ενέργεια απ’ όση χρειάζεται το κατάστημα, χάρη στα 1.280 διπλής όψης πάνελ του που είναι εγκατεστημένα στην οροφή και στα σκίαστρα των πάρκινγκ αυτοκινήτων. Τα υλικά κατασκευής του καταστήματος επελέγησαν με γνώμονα τη δυνατότητα επαναχρησιμοποίησής τους όταν το σούπερ μάρκετ ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του. Το νέο κατάστημα διαθέτει έναν ξύλινο «σκελετό», κατασκευασμένο από ξύλο βιώσιμης παραγωγής και από πιστοποιημένα δάση, ένα υλικό φιλικό προς το περιβάλλον, ανακυκλώσιμο, επαναχρησιμοποιήσιμο, αλλά και πιο αποδοτικό, χάρη στις φυσικές μονωτικές του ιδιότητες. Χάρη στη χρήση ξύλου, αποφεύχθηκε η χρήση 1.650 τόνων τσιμέντου.

Ψυγεία με διοξείδιο του άνθρακα ως ψυκτικό μέσο
Η στεγάνωση της οροφής του καταστήματος, η οποία το προστατεύει από τις κακές καιρικές συνθήκες, αποτελείται κατά 60% από ανακυκλωμένα πολυμερή, ενώ ακόμα και τα παγκάκια και οι γλάστρες που έχουν τοποθετηθεί στο εξωτερικό του καταστήματος έχουν παρασκευαστεί από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το νέο κατάστημα διαθέτει επίσης σύστημα ανάκτησης βρόχινου νερού για αρδευτική χρήση, με υπόγειες δεξαμενές, που μειώνει κατά 65% την κατανάλωση νερού από το κεντρικό δίκτυο.

Τέλος, το νέο κατάστημα είναι εξοπλισμένο με ψυγεία που χρησιμοποιούν το διοξείδιο του άνθρακα ως φυσικό ψυκτικό μέσο, οδηγώντας σε θεαματική μείωση των εκπομπών ρύπων. Το συγκεκριμένο ψυκτικό σύστημα διαθέτει πόρτες που μειώνουν τη διάχυση της ψυχρότητας, εξοικονομώντας ενέργεια, και βελτιώνουν τη θερμική και ακουστική άνεση στο χώρο των πωλήσεων.

Το σύστημα κλιματισμού και οι καταψύκτες στο τμήμα των κατεψυγμένων, αντίθετα, χρησιμοποιούν το προπάνιο ως φυσικό ψυκτικό μέσο.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter