Η εφαρμογή Smartshop app της Sainsbury’s έχει ήδη παρουσιαστεί πιλοτικά σε οκτώ καταστήματά της στο Λονδίνο, με παράλληλη, προς το παρόν λειτουργία και των ταμείων.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή, που δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να πραγματοποιούν την πληρωμή των αγορών τους ηλεκτρονικά, θα αξιοποιηθεί για τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος της Sainsbury’s χωρίς ταμεία, στο πλαίσιο υιοθέτησης της σύγχρονης τάσης που εγκαινίασε η Amazon το 2018 με το Amazon Go και ακολούθησαν σταδιακά και άλλες αλυσίδες λιανεμπορίου (πχ Auchan Minute).

Για την πιλοτική εφαρμογή θα χρησιμοποιηθεί ένα Sainsbury’s Local, κατάστημα το οποίο ήδη είναι γνωστό ως σημείο διάθεσης προϊόντων food-to-go, που εξυπηρετεί ιδιαίτερα καταναλωτές με περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, προσφέροντάς τους λύσεις για πρωινό, γρήγορο φαγητό, καθώς και φρέσκα προϊόντα φούρνου. Τα ταμεία του καταστήματος έχουν ήδη απομακρυνθεί, στο πλαίσιο ανακαίνισής του. Σε αντίθεση με ό,τι ισχύει στο Amazon Go, οι πελάτες θα πρέπει, για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους, να σκανάρουν πριν την έξοδό τους από το κατάστημα ένα QR code. Για όσους επιθυμούν να πληρώσουν με μετρητά ή με κάρτα, θα λειτουργεί τμήμα εξυπηρέτησης πελατών.

Η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας θα διαρκέσει τρεις μήνες, διάστημα κατά το οποίο η αλυσίδα θα καταγράψει τις απόψεις των πελατών, αλλά και του προσωπικού του καταστήματος σχετικά με τη λειτουργία του, ώστε να αποφασίσει την επέκταση της χρήσης του Smartshop app και σε άλλα σημεία του δικτύου της. Σημειώνεται πως πρόσφατα ανακοινώθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του Ην. Βασιλείου η απόρριψη του σχεδίου συγχώνευσης της αλυσίδας με την Asda. Η Sainsbury’s συνεχίζει την αυτόνομη πορεία της, έχοντας όμως ήδη επιβαρυνθεί με σημαντικά έξοδα, στο πλαίσιο της προετοιμασίας ολοκλήρωσης της συμφωνίας, έως την έκδοση της απορριπτικής απόφασης.