Μετ’ εμποδίων φαίνεται πως εξελίσσεται ο πρώτος κύκλος ανάπτυξης στην Ελλάδα του δικτύου πωλήσεων της ρωσικής αλυσίδας hard discount Mere. Όμως, ακόμη και σε αυτή τη φάση, που η εταιρεία δίνει δείγματα της υπογραφής της στην εγχώρια αγορά, οι διαθέσιμες πληροφορίες για το επενδυτικό της πλάνο και τους στόχους πωλήσεων της διοίκησής της παραμένουν εξαιρετικά περιορισμένες.

Ωστόσο, από επικοινωνία του «σελφ σέρβις» με στέλεχος της ρωσικής εταιρείας προκύπτει ότι η Mere, μετά τη λειτουργία των πρώτων τριών καταστημάτων της, σχεδιάζει να εγκαινιάσει μέσα στο καλοκαίρι τη λειτουργία ακόμη δύο, στο Αγρίνιο και την Κόρινθο. Υπενθυμίζουμε ότι τα πρώτα καταστήματά της εγκαινιάστηκαν στη Λάρισα, την Τρίπολη και στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης –συγκεκριμένα στο 2ο χλμ. Λαγκαδά-Θεσσαλονίκης.

Παράγοντες της Mere θεωρούν ότι η περίοδος του καλοκαιριού δεν προσφέρεται για την επιτάχυνση του επενδυτικού σχεδιασμού της, διότι αφενός, όπως λένε, η αγορά υπολειτουργεί, άρα όλες οι εργασίες εκτελούνται με σχετικές καθυστερήσεις, αφετέρου το καταναλωτικό κοινό συγκεντρώνεται σε τουριστικές περιοχές, στις οποίες η Mere δεν έχει σχέδιο άμεσης εμφάνισης με εμπορικές μονάδες. Έτσι, η διοίκησή της ουσιαστικά αναβάλει τις εγκαινιάσεις των νέων καταστημάτων της για το φθινόπωρο, χωρίς να ξεκαθαρίζει, αν πρόκειται να καλύψει τον αρχικό της στόχο για τη λειτουργία 20-30 σούπερ μάρκετ ως το τέλος του έτους. Αλλά και η εξέλιξη της πανδημίας, όπως διευκρινίζεται, συνετέλεσε στην αλλαγή του σχεδιασμού ανάπτυξης του δικτύου της.

Οι ίδιοι παράγοντες δηλώνουν, πάντως, ότι, εφόσον δοθεί σήμα από τη μητρική για την επιτάχυνση της επέκτασης του δικτύου, ο μηχανισμός που έχει στηθεί στην Ελλάδα, είναι σε θέση να ανταποκριθεί άμεσα, ώστε να κερδηθεί εν μέρει ο χαμένος χρόνος. Εξάλλου, οι πληροφορίες μας λένε ότι η Mere έχει οργανώσει μια ιδιαίτερα διευρυμένη ομάδα συνεργατών ειδικευμένων στον τομέα του real estate και μέσω αυτής μπορεί ανά πάσα στιγμή να αποκτά πρόσβαση σε αρκετές και διαφορετικές περιοχές, κατασκευάζοντας ταυτόχρονα νέα καταστήματα.

Στόχος η γρήγορη απόσπαση μεριδίων
Ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια εκ μέρους στελέχους της Mere, σχετικά με τους στόχους πωλήσεων το πρώτο διάστημα της παρουσίας της στην Ελλάδα. Ειδικότερα τονίζεται ότι συγκεκριμένος στόχος για την απόδοση των πρώτων –πιλοτικών κατά μια έννοια– καταστημάτων της δεν υπάρχει. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνεται, «η επιδίωξη είναι τα έσοδα της εταιρείας να κινηθούν όσο το δυνατόν ψηλότερα, χωρίς να έχει τεθεί συγκεκριμένος στόχος για τη μέση ημερήσια ή μηνιαία απόδοση».

Το βέβαιο είναι ότι η Mere είναι αποφασισμένη να «χτυπήσει» τις τιμές της, για τη γρήγορη απόσπαση μεριδίων αγοράς. Όπως ήδη έχουμε σχολιάσει σε προηγούμενο τεύχος του «σελφ σέρβις», μέχρι σήμερα ο κύριος όγκος των κωδικών προϊόντων που διατίθενται από τα ράφια των καταστημάτων της είναι άγνωστων στο ελληνικό κοινό εμπορικών σημάτων, άρα δεν είναι δυνατές οι αξιολογήσεις στη βάση συγκρίσεων. Πάντως, οι κωδικοί προϊόντων της κατηγορίας των νωπών-μη τυποποιημένων αγαθών στην πλειονότητά τους προέρχονται από την εγχώρια αγορά.

Υπενθυμίζουμε ότι η Mere επιδιώκει την οργάνωση στην Ελλάδα ενός δικτύου περίπου 80 καταστημάτων. Σήμερα η εταιρεία Svetofor, που λανσάρει τα Mere, είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα discount καταστημάτων στη Ρωσία. Ελέγχει περίπου 1.800 καταστήματα στη χώρα, ενώ διαθέτει παρουσία και στη Γερμανία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Λετονία, τη Λιθουανία, την Εσθονία, την Κίνα κ.ά. Σε εξέλιξη είναι η επέκτασή της στην Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Στην ΕΕ δραστηριοποιείται με το εμπορικό σήμα Mere.