Στο 62% έχει σταθεροποιηθεί το ποσοστό χρήσης καρτών για πληρωμή για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ στο δίκτυο της αλυσίδας Σκλαβενίτης, όπως πληροφορήθηκε το FOODReporter από πηγές της εταιρείας.Για τη Σκλαβενίτης, το ποσοστό αυτό είχε ανέβει μόνο στην πρώτη περίοδο των capital controls το 2015 σε 85%, ενώ προερχόταν από το πολύ χαμηλότερο 15% πριν από αυτά. Ο μέσος όρος χρήσης κάρτας στις αγορές λιανικής στην Ελλάδα βρίσκεται μεταξύ 40% και 42%, σύμφωνα με πηγές της Mastercard.
Αύξηση στη μέση απόδειξη και στο πελατολόγιο των καταναλωτών του Σαββάτου
Πηγές της Σκλαβενίτης ανέφεραν ότι αναγνωρίζουν το προφίλ πελάτη που πραγματοποιεί ευρείες αγορές το Σάββατο -την Κυριακή τα καταστήματα Σκλαβενίτης είναι πάντα κλειστά- όμως τα δεδομένα πωλήσεων που έχουν στη διάθεσή τους δε συμφωνούν με την τάση που δείχνει να αναπτύσσεται σε χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, όπου το συγκεκριμένο προφίλ πελάτη δείχνει να μειώνει καλάθι και εμφανίσεις στα σούπερ μάρκετ μέσα στο μήνα από τέσσερις σε μία ή και καμία. Από τη Σκλαβενίτης δηλώνουν ότι το συγκεκριμένο προφίλ πελάτη στα καταστήματά της όχι μόνο έχει αυξήσει το μέσο όρο απόδειξης μέσα στο 2024, αλλά και αυξάνονται κατ’ απόλυτη τιμή οι πελάτες που συνολικά εντάχθηκαν μέσα στην τρέχουσα χρονιά στο συγκεκριμένο προφίλ αγορών σούπερ μάρκετ. Η Σκλαβενίτης διαφοροποιεί το πώς βλέπει και τον secondary buyer, δηλαδή τον δευτερογενή καταναλωτή, ο οποίος στο εξωτερικό ορίζεται ως εκείνος που κάνει τα συμπληρωματικά ψώνια του νοικοκυριού που δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει εκείνο το μέλος του νοικοκυριού που έχει πιστωθεί τα ψώνια. Στον Σκλαβενίτη βλέπουν πελάτες που έρχονται συχνά, δύο έως τέσσερις φορές την εβδομάδα και αγοράζουν είδη πρώτης ανάγκης που τους έχουν τελειώσει (ψωμί, λαχανικά, γάλα, τυριά), προσθέτοντας στο καλάθι τους και μερικά ακόμη άλλα είδη, σε μικρή κατά μέσο όρο απόδειξη σε σχέση με το σύνολο αποδείξεων. Αυτή η τάση δεν έχει τελειώσει.
Το «πιστό πελατολόγιο» και η αγοραστική εμπειρία της PL
Από τη Σκλαβενίτης διαβεβαιώνουν ότι διατηρούν «πιστό πελατολόγιο» και έχουν στη διάθεσή τους έρευνες για το ότι ο πελάτης τους είναι διατεθειμένος να μετακινηθεί περισσότερα χιλιόμετρα προκειμένου να βρει κατάστημα της. Αυτό το κάνει βάσει 3 πυλώνων: Ποικιλία προϊόντων, ανταγωνιστική τιμή, προσωποποιημένη εξυπηρέτηση στον καταναλωτή. Από τον Σκλαβενίτη παραδέχονται ότι τα μερίδια προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (PL) αυξάνονται, αλλά εκτιμούν ότι πλέον αυτό δεν γίνεται με βάση την τιμή: «Οι καταναλωτές αρχίζουν να εμπιστεύονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που έχουν αγοράσει και τους κέρδισαν με την ποιότητά τους. Εφόσον κοστίζουν και λιγότερο, τα αγοράζουν ξανά», αναφέρουν.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter