«Μάλλον οι επικεφαλής των ελληνικών αλυσίδων έχουν άγνοια του κινδύνου-Aldi. Όταν διαπιστώσουν τι συμβαίνει θα είναι πλέον αργά τουλάχιστον για τις τρεις ή τις τέσσερις μεγάλες εγχώριες αλυσίδες!...", λένε σιβυλλικά καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς. Το «σελφ σέρβις» παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα τις πληροφορίες για το πλάνο ανάπτυξης της Aldi στη χώρα μας, σύμφωνα με το οποίο μέχρι το τέλος του έτους περατώνεται η στελέχωσή της, ενώ από το 2007 αρχίζει να υλοποιεί ένα σχέδιο δημιουργίας τουλάχιστον 200 καταστημάτων. Mέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει επιλεγεί και ο γενικός διευθυντής της.
“Μάλλον οι επικεφαλής των ελληνικών αλυσίδων έχουν άγνοια του κινδύνου-Aldi. Όταν διαπιστώσουν τι συμβαίνει θα είναι πλέον αργά…!", λένε σιβυλλικά καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς. Το “σελφ σέρβις” παρουσιάζει κατ' αποκλειστικότητα τις τελευταίες πληροφορίες για το πλάνο ανάπτυξης της Aldi στη χώρα μας, σύμφωνα με το οποίο μέχρι το τέλος του έτους περατώνεται η στελέχωση της Aldi Ελλάδος (έδρα Θεσσαλονίκη), ενώ από το 2007 αρχίζει να υλοποιείται ένα σχέδιο δημιουργίας τουλάχιστον 200 καταστημάτων.
Αθόρυβα και διακριτικά οργανώνεται η διείσδυση στην Ελλάδα της μεγαλύτερης σε διεθνές επίπεδο αλυσίδας hard discount, της Aldi, η οποία από το επόμενο έτος θα αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία της στην εγχώρια αγορά, στο επίπεδο της υλοποίησης των απαραίτητων υποδομών που θα στηρίξουν την ανάπτυξη του δικτύου της. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη βρίσκονται στη Γερμανία και την Αυστρία 40 Area Manager, οι οποίοι θα εκπαιδευτούν 12 μήνες και θα επιστρέψουν στην Ελλάδα, με κύριο καθήκον τους την εποπτεία 5 έως 7 καταστημάτων Aldi ο καθένας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος ηλικίας των 40 αυτών στελεχών είναι περίπου τα 28-30 χρόνια.
Επίσης, έχουν προσληφθεί ή επίκειται η ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης 5 διευθυντών Ανάπτυξης Δικτύου, 5 διευθυντών Προμηθειών-Αγορών, 3 Logistics Managers, ενώ λίγο αργότερα θα προσληφθούν στελέχη με αρμοδιότητες IT Specialists. Αυτό το ανώτερου επιπέδου στελεχικό δυναμικό θα εκπαιδευτεί επίσης στο εξωτερικό, αλλά για χρονικό διάστημα συντομότερο, ώστε να είναι έτοιμο να αναλάβει καθήκοντα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2006. Παράλληλα, μέχρι τα Χριστούγεννα θα επιλεγεί και ο γενικός διευθυντής της εν Ελλάδι Aldi, ο οποίος, όπως εκτιμάται, θα προβεί σε επίσημες ανακοινώσεις για τη δραστηριοποίηση της εταιρείας.
Μέχρι στιγμής η Aldi έχει επιλέξει να στελεχώσει την ελληνική θυγατρική της με στελέχη, τα οποία δεν προέρχονται από ανταγωνίστριές της εταιρείες του κλάδου (τη Lidl και την επερχόμενη Plus) και φαίνεται ότι θα μείνει πιστή σε αυτήν της την επιλογή τουλάχιστον ως το τέλος του έτους. Η Aldi θεωρείται διεθνώς "η μητέρα των hard discount καταστημάτων", από τους κόλπους της οποίας ξεπήδησε το στελεχικό δυναμικό που εν συνεχεία στελέχωσε τους ανταγωνιστικούς της ομίλους Lidl και Plus.
200 καταστήματα σε όλη τη χώρα
Η εξάπλωση των καταστημάτων της αλυσίδας θα αρχίσει το 2007, με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου τουλάχιστον 200 σημείων πώλησης, με διασπορά σε όλη τη χώρα. Το αποθηκευτικό της κέντρο πιθανολογείται ότι θα ανεγερθεί στη Θεσσαλονίκη.
Όπως τονίστηκε στο “σελφ σέρβις”, η Aldi αποτελεί έναν όμιλο-υπόδειγμα χρηστής αξιοποίησης των κεφαλαίων του. Στο πλαίσιο αυτό, συμπεραίνεται, σε ό,τι αφορά κυρίως το κρίσιμο ζήτημα της ανεύρεσης κατάλληλων ακινήτων, ότι η επιχείρηση θα καταβάλει μία λογική υπεραξία, χωρίς να παρασύρεται από το έντονα ανοδικό κύμα των ανατιμήσεων, που χαρακτηρίζει τελευταία την εγχώρια αγορά του real estate.
"Κοσμογονία" στην αγορά
Καλά ενημερωμένες πηγές εκφράζουν την έκπληξή τους για το γεγονός ότι "μέχρι στιγμής οι εγχώριοι λιανέμποροι δεν φαίνεται να έχουν αντιληφθεί την “κοσμογονία” που θα φέρει η έλευση της Aldi στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τη δραστηριοποίηση της Lidl και την επικείμενη δραστηριοποίηση της Plus". Όπως υπογραμμίζουν, “μάλλον οι επικεφαλής των ελληνικών δικτύων σούπερ μάρκετ έχουν άγνοια του κινδύνου ή θέλουν να πιστεύουν ότι τελικά δεν πρόκειται να εγκατασταθεί η Aldi στην Ελλάδα. Όταν διαπιστώσουν τι συμβαίνει θα είναι πλέον αργά τουλάχιστον για τις τρεις ή τις τέσσερις μεγάλες εγχώριες αλυσίδες!… Η γκάμα των own label προϊόντων της, η ποικιλία και οι προσφορές που πραγματοποιεί δεν μπορούν εύκολα να αντιμετωπιστούν, ενώ η χρηματοδοτική ισχύ της εταιρείας είναι ασύλληπτη για τα δεδομένα της χώρας. Μόνο ο γίγαντας της Carrefour στην Ελλάδα μπορεί να την ανταγωνιστεί σε αυτό το επίπεδο”, λένε σιβυλλικά.