Στις 6, 7 και 8 Δεκεμβρίου η αλυσίδα πραγματοποίησε ένα τριήμερο υπερπροσφορών, όπου διέθεσε ετερόκλητα είδη, εκτός από τρόφιμα και ποτά, μέσα σε ένα πρόχειρα στημένο «μαγαζί» εντός των κεντρικών αποθηκευτικών εγκαταστάσεών της. Ο υπογράφων βρέθηκε εκεί, τόσο στις 6 όσο και στις 7 Δεκεμβρίου από περιέργεια καταναλωτικού αλλά και δημοσιογραφικού χαρακτήρα.

Η πρώτη ημέρα των υπερπροσφορών ήταν αποκαλυπτική για την κατάσταση που επικρατεί στους κόλπους της γερμανικής αλυσίδας στην Ελλάδα, όπου η ψυχολογία μεταξύ των στελεχών δεν είναι και η καλύτερη, τη στιγμή που η μητρική γερμανική Plus ήδη πωλήθηκε, ενώ επίκεινται αλλαγές και στις θυγατρικές της ανά την Ευρώπη. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα στον διεθνή τύπο, η Tesco προχώρησε σε κατάθεση προσφοράς, ύψους 200 εκατ. ευρώ για την εξαγορά των 144 Plus που διαθέτει η Tengelmann στην Τσεχία, και αν η συμφωνία αυτή υπογραφεί, τότε η Tesco, η μεγαλύτερη βρετανική αλυσίδα τροφίμων, θα αποκτήσει τα πρώτα της καταστήματα convenience στην Τσεχία και θα γίνει η μεγαλύτερη δύναμη στην αγορά τροφίμων της Κεντρικής Ευρώπης. 

Σε τρεις διαδρόμους ενός χώρου 150-200 τμ ήταν παρατεταγμένα πολλά προϊόντα με τιμές τόσο χαμηλές, που οδηγούσαν σε σκέψεις σχετικά με τα πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους τόσο των discounters όσο και των παραδοσιακών λιανεμπορικών αλυσίδων: επώνυμη γερμανική φρυγανιέρα στην τιμή των 7 ευρώ, ηλεκτρικά εργαλεία με 10 ευρώ και πολυάριθμα είδη για το σπίτι μόλις με 1 ευρώ, προκάλεσαν την προσέλευση αρκετών πελατών, πολλοί από τους οποίους αγόραζαν δεκάδες ίδια προϊόντα, γιατί σκόπευαν να τα δωρίσουν ή γιατί εκτελούσαν παραγγελίες συγγενών κά. Σε… ψυχρό κλίμα (η θερμοκρασία ήταν ιδιαίτερα χαμηλή και μόνο με μπουφάν κυκλοφορούσες στο logistics center της Plus), υπάλληλοι με παλετοφόρα οχήματα αναλάμβαναν να μεταφέρουν τις μεγάλες παραγγελίες στο αυτοκίνητο του πελάτη, ενώ η επανατροφοδοσία των ραφιών με προϊόντα ήταν συνεχής.

Η δεύτερη ημέρα συνοδεύτηκε από πώληση διαφορετικών προϊόντων σε σχέση με την πρώτη, με σαφώς μικρότερη προσέλευση πελατών. Εντύπωση προκαλούσε το ότι ψώνιζαν ακόμη και στελέχη της ίδιας της Plus, προφανώς γιατί οι τιμές των προϊόντων δεν μπορούσαν να πάνε χαμηλότερα.

«Παζάρι» για τα προϊόντα

Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι ο υπογράφων έζησε ένα απίστευτο γεγονός, τουλάχιστον για τα δεδομένα του εγχώριου λιανεμπορίου: Αγοράζοντας προϊόντα ζωγραφικής, τοποθέτησα στο καλάθι μου και δύο τελάρα για σχετική χρήση. Στο ταμείο η υπάλληλος, αφού χτύπησε αρκετά είδη, φτάνοντας στα τελάρα μού είπε πως αυτά τα δύο είναι μέρος ενός πακέτου με ένα ακόμη ίδιο προϊόν. Της απάντησα πως μέσα στο καλάθι τα προϊόντα ήταν χύμα, και μάλλον κάποιος είχε ανοίξει το πακέτο αφήνοντας μόνο 2 από τα 3 είδη. Μάλιστα της επισήμανα ότι εάν θέλει μπορούμε να αφήσουμε στην άκρη τα 2 τελάρα και να μην τα αγοράσω. Τότε με περίσσια άνεση μου είπε πως κανονικά το πακέτο κοστίζει 5 ευρώ, και μπορεί να μου αφήσει τα 2 από τα 3 είδη με 3 ευρώ! Η έκπληξή μου ήταν τεράστια, και στην αβίαστη ερώτησή μου «μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;», μου απάντησε καταφατικά. Με αυτό το μοναδικό «παζάρι» με την ταμία αγόρασα τα τελάρα, αναγνωρίζοντας πως ακόμη δεν τα «έχουμε δει όλα» στο λιανεμπόριο…